-84 2107 kaasari ongelmia
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
viewtopic.php?t=26691
Kannattaa varmaa purkaa, puhdistaa ja kattoa samalla että muuten kaasutin kunnossa.
Omassa 1500s kans muutettu kakkonen toimii mekaanisesti ja samalla isonsin 1.pääsuuttimen 112 -> 125 kokoon. Hienosti kiihtyy.
1300 koneessa alunperin ilmeisesti vielä pienemmät suuttimet.
Kannattaa varmaa purkaa, puhdistaa ja kattoa samalla että muuten kaasutin kunnossa.
Omassa 1500s kans muutettu kakkonen toimii mekaanisesti ja samalla isonsin 1.pääsuuttimen 112 -> 125 kokoon. Hienosti kiihtyy.
1300 koneessa alunperin ilmeisesti vielä pienemmät suuttimet.
Lada 2105 1500s -90
Lada 2104 1700i -97
Lada 2104 1700i -97
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Tuossa näköjään oli muutettu vanhan kaasarin vivulla mekaaniseksi tuo eli on ainakin kunnolla tehty. Tuota booausta voi kokeilla korjata myöskin kakkoskurkun tk-suutinta isontamalla ja kannattaa tietenkin tarkistaa ettei ole tukkeentunut. Tuo suutin vaikuttaa tuolla hetkellä kun kakkoskurkku lähtee aukeamaan.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Tänä aamuna oli vaikeuksia päästä töihin. Lada ei käynyt ollenkaan ilman imua, ja imunkin kanssa vauhdissa putkessa paukku, kaasua painaessa hyyty ja nyki koko matkan, vauhtia ei saanut yli 60 km/h.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Käytettiin kaasari auki ja putsattiin. Imun jousitanko ei ollu paikallaan, eli imuläppä lienee ole mennyt edes kiinni ollenkaan. Huono kylmäkäynnistyvyys johtunee siitä.
Ostin korjaussarjan manselta. Sen korjaussarjan kiidytyspumpun kalvo vuosi, koho venttiili falskas, suuttimissa ei ollu ollenkaan luettavia merkintöjä.
Öljypumpun korjaussarja, sen kun asensi (eli akseli ja toinen ratas ) öljypumppu ei pyöri kuin puolikierosta. Uudella rullalla ja vanhalla akselilla pyörii täysin. Kasattiin sitten uudella irtorullalla ja vanhalla akselilla.
Kakkos kurkun pakotukesta puuttui jousi, eli kakos kurkku oli koko ajan vähän auki. Siihen laitettiin uusi jousi.
Tulos: lada käy tyhjäkäyntiä melkein ok, mutta heti kun painaa vähän kaasua, meinaa booata. Kun painaa kunnolla kaasun yli puolivälin ja kakoskurkku kun aukeaa, nostaa kierrokset todella hyvin, ei epäröi yhtään. Liikkeelle lähtö pitää tehdä yli puolella kaasulla, muuten booaa eikä meinaa jaksaa liikkua. Mistäs seuraavaksi etsisi vikaa?
Ostin korjaussarjan manselta. Sen korjaussarjan kiidytyspumpun kalvo vuosi, koho venttiili falskas, suuttimissa ei ollu ollenkaan luettavia merkintöjä.
Öljypumpun korjaussarja, sen kun asensi (eli akseli ja toinen ratas ) öljypumppu ei pyöri kuin puolikierosta. Uudella rullalla ja vanhalla akselilla pyörii täysin. Kasattiin sitten uudella irtorullalla ja vanhalla akselilla.
Kakkos kurkun pakotukesta puuttui jousi, eli kakos kurkku oli koko ajan vähän auki. Siihen laitettiin uusi jousi.
Tulos: lada käy tyhjäkäyntiä melkein ok, mutta heti kun painaa vähän kaasua, meinaa booata. Kun painaa kunnolla kaasun yli puolivälin ja kakoskurkku kun aukeaa, nostaa kierrokset todella hyvin, ei epäröi yhtään. Liikkeelle lähtö pitää tehdä yli puolella kaasulla, muuten booaa eikä meinaa jaksaa liikkua. Mistäs seuraavaksi etsisi vikaa?
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Ykköspiirin suutin liian pieni tai suutin/kanava tukossa.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Vaihdoin kondensaattorin ja tulpat. Nyt lada sentään käy kaikilla pytyillä. Vanhat tulpat oli pikimustat, 1 ja 4 märät, 2 ja 3 kuivat.
Edelleen booa jos painaa vähän kaasua. Tyhjäkäynnin seosruuvi pitää olla kiinni kokonaan ja tyhjäkäyntiruuvi 5 kierrosta auki. Silloin tyhjäkäynti on ilman kuormaa 1500. Kun laittaa valot ja päälle, tipahtaa 1100. Kun jäähdytinrupeli lähtee päälle, tipahtaa 500 kierroksen tuntumaan. Jos painaa kaasun pohjaan, noisee tuostakin heti. Mutta jos vain pikkuisen painaa kaasua, booa ja sammuu.
Edelleen booa jos painaa vähän kaasua. Tyhjäkäynnin seosruuvi pitää olla kiinni kokonaan ja tyhjäkäyntiruuvi 5 kierrosta auki. Silloin tyhjäkäynti on ilman kuormaa 1500. Kun laittaa valot ja päälle, tipahtaa 1100. Kun jäähdytinrupeli lähtee päälle, tipahtaa 500 kierroksen tuntumaan. Jos painaa kaasun pohjaan, noisee tuostakin heti. Mutta jos vain pikkuisen painaa kaasua, booa ja sammuu.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Otin kaasarin vielä pöydälle. Otin neljä suutinta piis pensalinjalta päin katsottuna:
Kohokammiossa vasen 162, oikea (tukossa) 178
Kannen päällä oleva (ilmasuutin) vasen 174 oikea 174
Onko jossain vielä jotain suuttimia?
Kaasarin molemmiöla sivuilla oli vielä messinki tasakärkiruivit. Otin ne auki, molemmissa ruuveissa jonkilainen suutin päässä. Molemmat auki mutta putsasin.
Kohokammiossa vasen 162, oikea (tukossa) 178
Kannen päällä oleva (ilmasuutin) vasen 174 oikea 174
Onko jossain vielä jotain suuttimia?
Kaasarin molemmiöla sivuilla oli vielä messinki tasakärkiruivit. Otin ne auki, molemmissa ruuveissa jonkilainen suutin päässä. Molemmat auki mutta putsasin.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
ihme suutinkoot 1300 koneessa vakiona
1 pää 107 ilma 170
2 pää 162 ilma 170
1 pää 107 ilma 170
2 pää 162 ilma 170
Lada 2105 1500s -90
Lada 2104 1700i -97
Lada 2104 1700i -97
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Tuo kaasari on kuulemma vanhasta nappiksesta.
Tuossa mansen korjaussarjan 1200/1300 mukana olevat suuttimett. Mitkä koot nuo 2 ylimmäistä on, itse en saa selvää? Pitäisikö nuo sitten laittaa tilalle? Ilmasuuttimet näyttäis olevan 170 molemmat.
Pitäisikö tyhjäkäynnin seoksen säätöruuvin alla olla joku jousi? Yuossa ei ole. Kumitiiviste on painunut tuonne reikään, se voi olla hankala saada pois.
Tuossa mansen korjaussarjan 1200/1300 mukana olevat suuttimett. Mitkä koot nuo 2 ylimmäistä on, itse en saa selvää? Pitäisikö nuo sitten laittaa tilalle? Ilmasuuttimet näyttäis olevan 170 molemmat.
Pitäisikö tyhjäkäynnin seoksen säätöruuvin alla olla joku jousi? Yuossa ei ole. Kumitiiviste on painunut tuonne reikään, se voi olla hankala saada pois.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Korjaussarja on tämä: https://www.mansemotors.fi/kaasuttimen- ... 200-1300ccladaismi kirjoitti: ↑21.3.2021 18:07 Tuo kaasari on kuulemma vanhasta nappiksesta.
Tuossa mansen korjaussarjan 1200/1300 mukana olevat suuttimett. Mitkä koot nuo 2 ylimmäistä on, itse en saa selvää? Pitäisikö nuo sitten laittaa tilalle? Ilmasuuttimet näyttäis olevan 170 molemmat.
Pitäisikö tyhjäkäynnin seoksen säätöruuvin alla olla joku jousi? Yuossa ei ole. Kumitiiviste on painunut tuonne reikään, se voi olla hankala saada pois.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Puhelimen kamerassa oli suurennos niin tässä vielä kuva suuttimista. Eestä ja takaa.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
tuo vasemman puoleine saattaa olla 107.
Kannattaa ainaki koittaa noilla ozoni tuo kaasutin kummiski on ku tuo kakkoskurkun alipaine ohjauksen lautanen on tuossa.
Jousta siellä säätöruuvin alla ei ole ja kumit kannattaa pitää ihan muussa reiässä ku kaasuttimen reiässä.
Kannattaa ainaki koittaa noilla ozoni tuo kaasutin kummiski on ku tuo kakkoskurkun alipaine ohjauksen lautanen on tuossa.
Jousta siellä säätöruuvin alla ei ole ja kumit kannattaa pitää ihan muussa reiässä ku kaasuttimen reiässä.
Lada 2105 1500s -90
Lada 2104 1700i -97
Lada 2104 1700i -97
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Laitoin korjaussarjasta tuon pienempi reikäsen 1 kurkkuun, ja vanhan 162 2 kurkkuun. Vaihdoin myöa ilmasuuuttimet 170 molemmat korjaussarjasta.
Tyhjäkäyntiruuvi pitää olla täysin nyt kiinni ja seos ruuvin 4 kierrosta auki. Jos laittaa 2 kiertosta molempia, käy kyllä tyhjökäyntiö mutta heti kun kaasuun koskee, paukkuu putkessa tai kaasarissa ja sammuu.
Tyhjäkäyntiä ei nyt saa käytännössä säädettyä ollenkaan, on koko ajan 1500 ja paukkuu/nykii kun kaasua painaa...
Tyhjäkäyntiruuvi pitää olla täysin nyt kiinni ja seos ruuvin 4 kierrosta auki. Jos laittaa 2 kiertosta molempia, käy kyllä tyhjökäyntiö mutta heti kun kaasuun koskee, paukkuu putkessa tai kaasarissa ja sammuu.
Tyhjäkäyntiä ei nyt saa käytännössä säädettyä ollenkaan, on koko ajan 1500 ja paukkuu/nykii kun kaasua painaa...
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Aukaisin kaasarin jälleen. Yköskurkkuun (lämmin moottori) kuuluu lorina ja höyryä nousee sieltä. Kohon kupissa vasemmassa takanurkasssa bensan tulon kohdilta katsottuna nousee koko ajan ilmakuplia. Mikä reikä siellä on?
Onko tämä oikea tapa katsoa kohon korkeus? Jos on, se näyttää 3 mm.
Onko tämä oikea tapa katsoa kohon korkeus? Jos on, se näyttää 3 mm.