Tonnin se myyjä siitä pyytää tosin siinä saattaa olla jonkuunäkönen sukulais alennus
kokemuksia UAZista (ja vähän RAFista)
-
Toveri Sergei
Oisko näistä mitään jelppiä:Lada-Jussi kirjoitti:
RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
RAF 2203 katalogi:
http://www.pasker.ru/auto_cat/?model=108
ja Volgien:
http://www.pasker.ru/auto_cat/?atype=0&mark=4
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ei välttämättä oikein pitäis olla ton RAF-977 tai vastaavan ErAZ pakun luettelosamarai kirjoitti:Oisko näistä mitään jelppiä:Lada-Jussi kirjoitti:
RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
RAF 2203 katalogi:
http://www.pasker.ru/auto_cat/?model=108
ja Volgien:
http://www.pasker.ru/auto_cat/?atype=0&mark=4
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)warmaan wanha, mutta M21 varaosakatalogi löytyy:
http://acat.autodealer.ru/index.php?model=172
M21 tekniikallahan on myös "mikrobussi Start":
muutama kuva Startista:
http://photofile.ru/image.php?id=5471646
PS. tosta samasta albumista löytyy paljon harvinaisia venäläisiä autoja.
http://acat.autodealer.ru/index.php?model=172
M21 tekniikallahan on myös "mikrobussi Start":
muutama kuva Startista:
http://photofile.ru/image.php?id=5471646
PS. tosta samasta albumista löytyy paljon harvinaisia venäläisiä autoja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
Toveri Sergei
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Oletpa taas löytänyt hienon sivuston.samarai kirjoitti:http://photofile.ru/image.php?id=5471646
PS. tosta samasta albumista löytyy paljon harvinaisia venäläisiä autoja.
Tästä kuvasta näkee hyvin, miten Mossen korin tukirakenteet oli tehty. Eli c-pilaria myöden ne olivat samat niin sedanissa, farmarissa kuin pakussakin. Pakujen (430 ja 432) b- ja c-pilarissa olivat paikat jopa saranoille ja lukolle. Vain pintapellit olivat erilaiset. Lokasuojissa oli paljon kuraa kerääviä kohtia. Tässäkin yksilössä ne on vaihdettu joskus. Varaosalokasuojissa ei ollut noita koristelistojen kiinnityskohtia valmiina.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5274309/
Pakun ikkunalinjan peltejä katsomalla voisi kuvitella muuta, mutta verhoilupahvin alta paljastuu tuo sedanin rakenne. Tästä pakusta kuvia näkee todella harvoin. Hieno löytö. Kuntokin on kohtuullisen hyvä auton ikä ja ruosteherkät kohdat huomioiden.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5274310/
Onkohan tässä kysymys alkuperäisestä, vai onko asialla ollut joku koripaja tai ihan kotitalli?
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5281638/
Taitaa olla Mossen tehtailla tehty porrasperäinen Clio, oliko se joku Sympol tai sinne päin.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/9677318/
Voi voi voi, minussa asuva keräilijä yrittää ottaa minusta vallan. Taistelen vastaan.
http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/11242896/
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
noista mosse-aksun kuvista
mielestäni tuossa 432:ssa (eli 403 "skandinavian" pakettimalli) on C-pilarit suorat pystyt eli ei suoraa pellitetty farmari, kuten taas taisi olla 430 eli 407:n pakettiautossa. ainakin tuollaisen 432 auton olen nähnyt.
noi lyhyet Duet versiot löytyy ihan mossetehtaan sivuiltakin, paljonkohan mahtoi valmistua kun silloin alkoi koko tehdas ryytyä.
Clio Symbol oli tietääkseni alunperin turkkilainen mallimuunnos ja se on ollut hyvin suosittu venäjällä. toi kuvateksti selvästi viittaa johonkin muuhun moskovalaiseen autotehtaaseen kuin entinen mossetehdas, mutta olihan Mosse tehtaalla tota reno yhteistyötä, kun noissa uusissa malleissa oli valinnaisena Rellun koneet.
mielestäni tuossa 432:ssa (eli 403 "skandinavian" pakettimalli) on C-pilarit suorat pystyt eli ei suoraa pellitetty farmari, kuten taas taisi olla 430 eli 407:n pakettiautossa. ainakin tuollaisen 432 auton olen nähnyt.
noi lyhyet Duet versiot löytyy ihan mossetehtaan sivuiltakin, paljonkohan mahtoi valmistua kun silloin alkoi koko tehdas ryytyä.
Clio Symbol oli tietääkseni alunperin turkkilainen mallimuunnos ja se on ollut hyvin suosittu venäjällä. toi kuvateksti selvästi viittaa johonkin muuhun moskovalaiseen autotehtaaseen kuin entinen mossetehdas, mutta olihan Mosse tehtaalla tota reno yhteistyötä, kun noissa uusissa malleissa oli valinnaisena Rellun koneet.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)niin eikös siinä ole se venäläinen Renault Logan, sama mitä esim. Virossa myydään Romaniassa kasattuna Daciana
Tässä on hyvä lista noista venäläisistä ulkolaisista kokoonpanotehtaista.
en muista oliko tämä jo täällä: Mossen tehtaan vuoden 1975 juhla-albumi
Tässä on hyvä lista noista venäläisistä ulkolaisista kokoonpanotehtaista.
en muista oliko tämä jo täällä: Mossen tehtaan vuoden 1975 juhla-albumi
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
samarain linkistä löytyi kiinnostava kohta: "Muiden venäläisten autotehtaiden osalta tilanne on lähes toivoton. Virginialaisen Rand-yhtiön tutkimukset Venäjän autoteollisuudesta osoittavat, että esimerkiksi GAZin tehtailla yhtä työntekijää kohti valmistuu vain neljä autoa vuodessa, kun esimerkiksi Skodan tehtaalla luku on 18, Chryslerin 29 ja Hondan yli 30. Suurimpana ongelmana amerikkalaiset pitävät useimmilla tehtailla suurta alkoholistien osuutta työvoimassa, säännöllisiä poissaoloja, työntekijöiden heikkoa ammattitaitoa ja varaosien varastamista. Tilannetta pahentaa lisäksi johdon heikkous, talouteen liittyvät epäselvyydet ja rikollisuus. Tällaisissa olosuhteissa ei voi kehittyä menestyksellistä liiketoimintaa, ja Randin analyytikot arvioivatkin, että vuoden 2010 jälkeen lähes kaikki venäläiset automerkit häviävät ja jäljelle jää vain AvtoVAZ edellyttäen, että se osaa integroitua maailman autoteollisuuteen ja laajentaa tuotantoaan. "
Eipä ihme,että Volgan tuotanto loppui..
Eipä ihme,että Volgan tuotanto loppui..
kyllähän AvtoVaz on investoinut viime aikoina miljardeja tuotannon mallistonsa laajentamiseen jne. Eikä sitä kovin helposti saada Venäjän sisämarkkinoilta syödyksi omalta kohderyhmältään, se pystyy kuitenkin täysin kilpailemaan hinnallaan autona, varaosineen jms. siellä koottavia ulkolaisia automalleja vastaan.
Tässä kuvia Mossen tehtaalta 40-60 luvulta
Tässä kuvia Mossen tehtaalta 40-60 luvulta
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
onpas täällä menty pahasti off topicin puolelle
RAF:sta tuli haasteltua eestiläisten kanssa ja sellaiseen käsitykseen tultiin, että niitä ei enää ole paljoa sielläkään. Mitään manuaaleja yms. ei oikein sieltäkään löydy. Eli ihan kansainvälisesti harvinainen raato mulla pihassa mätänee.
RAF:sta tuli haasteltua eestiläisten kanssa ja sellaiseen käsitykseen tultiin, että niitä ei enää ole paljoa sielläkään. Mitään manuaaleja yms. ei oikein sieltäkään löydy. Eli ihan kansainvälisesti harvinainen raato mulla pihassa mätänee.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Mites olisko siitä kuitenkin vielä esim. jokkikseen hyötykäyttöön ennenkuin ihan lopullisesti happanee pilalle..
sais katsojatkin radalle naurettavaa.
Joo tohon 977 malliin ei tunnu olevan mitään uustuotantokirjallisuutta ((eikä Eraziin). Siihen uudempaan malliin löytyy kirjoja taas joka paikassa.
Pitäs löytää tällainen orkkis
eli "Микроавтобус “Латвия” руководство по эксплуатации"
Рига “СССР Министерство автомобильной промышленности рижский опытный автобусный завод РАФ” 1965 144c.
tai sama - 1967 153c.
Joo tohon 977 malliin ei tunnu olevan mitään uustuotantokirjallisuutta ((eikä Eraziin). Siihen uudempaan malliin löytyy kirjoja taas joka paikassa.
Pitäs löytää tällainen orkkis
eli "Микроавтобус “Латвия” руководство по эксплуатации"
Рига “СССР Министерство автомобильной промышленности рижский опытный автобусный завод РАФ” 1965 144c.
tai sama - 1967 153c.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
itseasiassa pitäis löytää uudempi, koska DM versio oli tuotannossa 1969-1976, siinä on paljon kaikkia muutoksia tuohon vanhaan D malliin.samarai kirjoitti:Pitäs löytää tällainen orkkis![]()
eli "Микроавтобус “Латвия” руководство по эксплуатации"
Рига “СССР Министерство автомобильной промышленности рижский опытный автобусный завод РАФ” 1965 144c.
tai sama - 1967 153c.
parempi kai lähtee jokkikseen ton kans, ei siitä enää mitään saa, noita autoja ku on muutenkin joka jannulla, mitä noita säästeleee
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
