RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
ei välttämättä oikein pitäis olla ton RAF-977 tai vastaavan ErAZ pakun luettelo
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
PS. tosta samasta albumista löytyy paljon harvinaisia venäläisiä autoja.
Oletpa taas löytänyt hienon sivuston.
Tästä kuvasta näkee hyvin, miten Mossen korin tukirakenteet oli tehty. Eli c-pilaria myöden ne olivat samat niin sedanissa, farmarissa kuin pakussakin. Pakujen (430 ja 432) b- ja c-pilarissa olivat paikat jopa saranoille ja lukolle. Vain pintapellit olivat erilaiset. Lokasuojissa oli paljon kuraa kerääviä kohtia. Tässäkin yksilössä ne on vaihdettu joskus. Varaosalokasuojissa ei ollut noita koristelistojen kiinnityskohtia valmiina. http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5274309/
Pakun ikkunalinjan peltejä katsomalla voisi kuvitella muuta, mutta verhoilupahvin alta paljastuu tuo sedanin rakenne. Tästä pakusta kuvia näkee todella harvoin. Hieno löytö. Kuntokin on kohtuullisen hyvä auton ikä ja ruosteherkät kohdat huomioiden. http://photofile.ru/users/skotovozik/255480/5274310/
mielestäni tuossa 432:ssa (eli 403 "skandinavian" pakettimalli) on C-pilarit suorat pystyt eli ei suoraa pellitetty farmari, kuten taas taisi olla 430 eli 407:n pakettiautossa. ainakin tuollaisen 432 auton olen nähnyt.
noi lyhyet Duet versiot löytyy ihan mossetehtaan sivuiltakin, paljonkohan mahtoi valmistua kun silloin alkoi koko tehdas ryytyä.
Clio Symbol oli tietääkseni alunperin turkkilainen mallimuunnos ja se on ollut hyvin suosittu venäjällä. toi kuvateksti selvästi viittaa johonkin muuhun moskovalaiseen autotehtaaseen kuin entinen mossetehdas, mutta olihan Mosse tehtaalla tota reno yhteistyötä, kun noissa uusissa malleissa oli valinnaisena Rellun koneet.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
joo siis loganihan siinä onkin, korvanneeko se sitten hyvin saman oloisen Clio Symbolin
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samarain linkistä löytyi kiinnostava kohta: "Muiden venäläisten autotehtaiden osalta tilanne on lähes toivoton. Virginialaisen Rand-yhtiön tutkimukset Venäjän autoteollisuudesta osoittavat, että esimerkiksi GAZin tehtailla yhtä työntekijää kohti valmistuu vain neljä autoa vuodessa, kun esimerkiksi Skodan tehtaalla luku on 18, Chryslerin 29 ja Hondan yli 30. Suurimpana ongelmana amerikkalaiset pitävät useimmilla tehtailla suurta alkoholistien osuutta työvoimassa, säännöllisiä poissaoloja, työntekijöiden heikkoa ammattitaitoa ja varaosien varastamista. Tilannetta pahentaa lisäksi johdon heikkous, talouteen liittyvät epäselvyydet ja rikollisuus. Tällaisissa olosuhteissa ei voi kehittyä menestyksellistä liiketoimintaa, ja Randin analyytikot arvioivatkin, että vuoden 2010 jälkeen lähes kaikki venäläiset automerkit häviävät ja jäljelle jää vain AvtoVAZ edellyttäen, että se osaa integroitua maailman autoteollisuuteen ja laajentaa tuotantoaan. "
kyllähän AvtoVaz on investoinut viime aikoina miljardeja tuotannon mallistonsa laajentamiseen jne. Eikä sitä kovin helposti saada Venäjän sisämarkkinoilta syödyksi omalta kohderyhmältään, se pystyy kuitenkin täysin kilpailemaan hinnallaan autona, varaosineen jms. siellä koottavia ulkolaisia automalleja vastaan.
RAF:sta tuli haasteltua eestiläisten kanssa ja sellaiseen käsitykseen tultiin, että niitä ei enää ole paljoa sielläkään. Mitään manuaaleja yms. ei oikein sieltäkään löydy. Eli ihan kansainvälisesti harvinainen raato mulla pihassa mätänee.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
eli "Микроавтобус “Латвия” руководство по эксплуатации"
Рига “СССР Министерство автомобильной промышленности рижский опытный автобусный завод РАФ” 1965 144c.
tai sama - 1967 153c.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
eli "Микроавтобус “Латвия” руководство по эксплуатации"
Рига “СССР Министерство автомобильной промышленности рижский опытный автобусный завод РАФ” 1965 144c.
tai sama - 1967 153c.
itseasiassa pitäis löytää uudempi, koska DM versio oli tuotannossa 1969-1976, siinä on paljon kaikkia muutoksia tuohon vanhaan D malliin.
parempi kai lähtee jokkikseen ton kans, ei siitä enää mitään saa, noita autoja ku on muutenkin joka jannulla, mitä noita säästeleee
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)