Tämäkö voisi olla kanttiladan manttelinperijä ?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

kinnkisa kirjoitti:TM 18/04 s. 34 Dacia Logan 1.4 pikainen koeajo. ("...ajettavuuden osalta vanhojen autojen harrastajat tuntevat varmasti olonsa kotoisaksi"),
Mitähän toikin tarkottaa? Ymmärsin että alusta on Renault 19:n alusta. Tekeehän Dacia sitä 19:ääkin jollain omalla nimellään.

Ei 19 mikään ihan antiikkinen vehje ole.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
kinnkisa

Viesti Kirjoittaja kinnkisa »

Misha kirjoitti:
kinnkisa kirjoitti:TM 18/04 s. 34 Dacia Logan 1.4 pikainen koeajo. ("...ajettavuuden osalta vanhojen autojen harrastajat tuntevat varmasti olonsa kotoisaksi"),
Mitähän toikin tarkottaa? Ymmärsin että alusta on Renault 19:n alusta. Tekeehän Dacia sitä 19:ääkin jollain omalla nimellään.

Ei 19 mikään ihan antiikkinen vehje ole.
Mielestäni autolehtien toimittajat pitävät kaikkia niitä mallisarjoja "huonoina" ajettavina joista on tullut uusi mallisarja. Tottakai näin pitääkin olla jotta kehitys menisi eteenpäin. Ja se että he pääsevät kokeilemaan myös maailman kehittyneimpiä autoja saattaa aiheuttaa sen että ns. kansanmallit ei juuri tunnu miltään - jos ajatellaan että ko. toimittaja on edellisen viikon ajellut jollain uudella mersulla niin tuskin hän voi olla vertaamatta näitä kahta autoa keskenään vaikka kuinka objektiivinen yrittäisi olla. Siispä minun mielestäni tuo kommentti voisi aukikirjoitettuna tarkoittaa seuraavaa: ihan hyvä ajaa, suunnilleen samaa luokkaa kuin vm 98 ns. länsiautot.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Kyllä nykyään aika monet autotehtaat teettävät/kokoovat autojaan Venäjällä esim. Hummer on rakentamassa Venäjälle tehdasta jossa kasataan perusmallin lisäksi tätä uutta pick-up mallia olikohan peräti nimellä H3 (en aivan tarkkaan muista).

Se mikä tässä kaikessa on mielenkiintoista on tämä teknologiapuolen "Kiina-ilmiö", miksei kukaan ole ottanut puheeksi tätä autopuolen "Venäjä-ilmiöö"????
Kuva
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

TOVERI NIVA kirjoitti:Se mikä tässä kaikessa on mielenkiintoista on tämä teknologiapuolen "Kiina-ilmiö", miksei kukaan ole ottanut puheeksi tätä autopuolen "Venäjä-ilmiöö"????
Kyllä autopuolella on Kiinailmiökin. General Motorshan ilmoitti siirtävänsä pääkonttorinsa Shanghaihin.

TM (tai Tuulilasi, no whatever) arvosteli Kiinalaista omaa tuotantoa olevan auton (Zhongguo, eli "Kiina", muistaakseni) tyypillisellä autolehtiasenteella, eli paska mikä paska, mutta joutui nielemään ylpeytensä ja vertaamaan sitä Lexukseen mitä laatuun ja ajettavuuteen tulee.

Kiinnostavaa on se että autossa oli 2.0 litranen Mitsubishin moottori. Muuten siis omaa suunnittelua ja tuotantoa. Semmoinen iso musta sedan tuskin tunnistaisi kadulla, niin tavallisen näköinen.

Tuo Venäjäilmiö saattaa johtua muuten myös markkinoista. Kyllähän USAankin rakennetaan eurooppalaisten autotehtaita. BMW joskus 90-luvulla ja nyt VW suunnittelee tehdasta myös. Vaikka tiedä kannattaako, jos kerran USAn talous romahtaa pian.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
pelti kiinni
Viestit: 114
Liittynyt: 30.9.2003 23:55
Paikkakunta: Hki

a-lusta

Viesti Kirjoittaja pelti kiinni »

Misha kirjoitti: ... Ymmärsin että alusta on ...
ja minä taasen ymmärsin että pohjalevy ( ja sitä myötä pitkälle alustakin ) on nyt markkinoille tulevan Renault Moduksen , ja lähitulevaisuudessa markkinoille tulevan Nissan Micran , kanssa yhteneväinen , siis ei 1:1 vaan nykyisen platform-käsityksen mukaisesti.

Niillä määrillä mitä tuota autoa aiotaan saada kaupaksi ( ja alkuhan näyttää hyvältä ) , ei ole järkeä tarrautua edes yhtä mallisukupolvea taakse kun valitaan komponentteja. Tässä suurinta tehokkuutta etsivässä tuotantotaloudessa jokainen edistysaskel tulee myös 'halpisten' hyväksi, ajat jolloin meksikossa tehdään "kuplia" tms. alkavat olla auttamatta ohi. Ja hyvä niin. Nostalgikot voivat esim. kunnostaa nappisilmiään ,
*katsoo peiliin ja kysyy miks'ei mitään tapahdu :roll: * .

Ai että tähän on kiva palata - spekuloiden - aina silloin tällöin, t. pelti kiinni
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Re: a-lusta

Viesti Kirjoittaja Misha »

pelti kiinni kirjoitti:
Misha kirjoitti: ... Ymmärsin että alusta on ...
ja minä taasen ymmärsin että pohjalevy ( ja sitä myötä pitkälle alustakin ) on nyt markkinoille tulevan Renault Moduksen , ja lähitulevaisuudessa markkinoille tulevan Nissan Micran , kanssa yhteneväinen , siis ei 1:1 vaan nykyisen platform-käsityksen mukaisesti.
Tämmöistä luki yhdellä sivulla:

"The Logan, which is based on the B platform used by Renault and Japanese alliance partner Nissan for the new Renault Modus and the Nissan Micra, reuses many expensive parts from the current Renault Clio platform, including engines, transmissions, front axles, steering, instrument panel, door handles, steering gears and rear brakes."

Eli Logan perustuu Renault/Nissan alustaan, mutta käyttää monia nykyisen Clion alustan osia, kuten moottoreita, vaihdelaatikoita, etuakseleita, ohjauksen osia ja takajarruja plus tilpehöörejä.

Et ota tostakin sit selvää. Plus vähän kummastuttaa, että Micrassa ois vääntösauvajousitus takana.

Tässä vielä Tuulilasin kommentteja mahdolliseen maahantuontiin:

"Renaultin suomalainen maahantuoja on Volvo Auto Oy Ab. Verkostossa aprikoidaan varmasti tarkoin, mitä tapahtuisi, jos verkosto ryhtyisi myymään myös Loganeita. Muitta mutkitta ratkaisua ei varmasti tehdä. Logan ei missään tapauksessa saisi häiritä Renaultin myyntiä eikä heikentää Volvo-Renault-verkostosta olevaa mielikuvaa."

kautta profeetan parran, tuommosta toi on. Ei kiinnosta rikkoa status quota! Ketä kiinnostaa ostaa Clio (tai edes Twingo) kun samalla hinnalla saa melkeen oikeen auton?

"pautuminen lokakuussa kilpailulle. Jos Suomessa ei silloin ole Dacian maahantuojaa, Volvo-Renault-verkosto joutuu varmasti aprikoimaan, voisiko Logan kaikesta huolimatta ilmestyä tänne myyntiin. Lähin virallinen merkin edustaja on Virossa, ja uusien autojen myyminen Suomeen saattaisi olla hyvinkin kiinnostavaa."

"Tuontipäätös on muutenkin visainen juttu. Jos merkillä ei ole virallista maahantuojaa, Tulli joutuu pitämään maahantuojana sitä yritystä, joka on suurin autojen myyjä Suomessa. Tämä yritys julkaistessaan autojen hintalistan määrää myös autosta maksettavan veron. Tästä syystä Volvo Auto miettii erittäin tarkasti yhdessä Renault-tehtaan kanssa sitä, kenen sallitaan ryhtyä Loganin maahantuojaksi Suomessa."

Tuosta menee takuula valitus EUlle! Miksi suurin myyjä saa käytännössä määrittää verot autolle?

Mä veikkaan että Daciaa tullaan myymään Suomessa Renaulttina ja hintaa nostetaan pilviin.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
pelti kiinni
Viestit: 114
Liittynyt: 30.9.2003 23:55
Paikkakunta: Hki

Saksassa myyntiin 17. kesäkuuta

Viesti Kirjoittaja pelti kiinni »

Saksassa myyntiin 17. kesäkuuta

, 2 x airbagit , abs:it , 5 x 3-pistevyöt & pääntuet , sähköinen jarruvoimantasaus ,

hintana 7200 euronen , eli hieman vähemmän kuin ensiarvaillut 7,5 k€ ,

tavallaan hyviä uutisia , mitähän suomiveroin :lol: , t. pe ki

PS edit : linkin teksti päivätty eiliselle , mutta kun tänäänkin ilman aprillipilahuomautuksia yhä esillä , niin kait se sitten on totta ...
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

älkää vaipuko masennukseen veljet!!! moottori lehdessä paljatettiin että esitellään vuonna 2002 moskovan autonäyttelyssä ollut Lada 1700 classic sisältää vanhan takaveto tekniikan ja kaikkea muuta hienoa :P 2006 pitäis valmistus alkaa... ajattelin käydä delta- autosta varaamas jo omani tän vuoden lopulla!!! 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

pappa- igor kirjoitti:älkää vaipuko masennukseen veljet!!! moottori lehdessä paljatettiin että esitellään vuonna 2002 moskovan autonäyttelyssä ollut Lada 1700 classic sisältää vanhan takaveto tekniikan ja kaikkea muuta hienoa :P 2006 pitäis valmistus alkaa... ajattelin käydä delta- autosta varaamas jo omani tän vuoden lopulla!!! 8)
Onko tämä aprillipila?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:älkää vaipuko masennukseen veljet!!! moottori lehdessä paljatettiin että esitellään vuonna 2002 moskovan autonäyttelyssä ollut Lada 1700 classic sisältää vanhan takaveto tekniikan ja kaikkea muuta hienoa :P 2006 pitäis valmistus alkaa... ajattelin käydä delta- autosta varaamas jo omani tän vuoden lopulla!!! 8)
Onko tämä aprillipila?
tuo pappa-igorin teksti on kuin suoraa Lada Infosta, eli wanha juttu kuin mikä. Mutta viimeisin tieto mikä minun korviin on kantautunut on, että kyseistä mallia ei aloiteta tekemään ollenkaan. koko hommasta luovuttiin vuosi ton jälkeen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:älkää vaipuko masennukseen veljet!!! moottori lehdessä paljatettiin että esitellään vuonna 2002 moskovan autonäyttelyssä ollut Lada 1700 classic sisältää vanhan takaveto tekniikan ja kaikkea muuta hienoa :P 2006 pitäis valmistus alkaa... ajattelin käydä delta- autosta varaamas jo omani tän vuoden lopulla!!! 8)
Onko tämä aprillipila?
tuo pappa-igorin teksti on kuin suoraa Lada Infosta, eli wanha juttu kuin mikä. Mutta viimeisin tieto mikä minun korviin on kantautunut on, että kyseistä mallia ei aloiteta tekemään ollenkaan. koko hommasta luovuttiin vuosi ton jälkeen.
No just. Se kuulostikin jo aivan liian hyvältä. :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Näin Moottori -lehdestä luin minäkin. Tuon kyseisen auton kuva oli TM:ssä silloin, kun siinä aviisissa oli vielä peräti aukeaman juttu Moskovan autonäyttelystä.

Selailin sairaslomalla ollessa jotain 90-luvun lopun Yhteishyvä lehteä. Siinä oli juttua merkkikerhoista noin yleensä. Lopuksi oli luettelo, jossa oli myös Ladakerho. Luettelon lähdetietona oli käytetty jotain vuoden 1997 Mobilistia. Että kyllä kerhon olemassaolo on näemmä jo silloin huomiotu.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin