pelti kiinni kirjoitti:Misha kirjoitti: ... Ymmärsin että alusta on ...
ja minä taasen ymmärsin että pohjalevy ( ja sitä myötä pitkälle alustakin ) on nyt markkinoille tulevan Renault Moduksen , ja lähitulevaisuudessa markkinoille tulevan Nissan Micran , kanssa yhteneväinen , siis ei 1:1 vaan nykyisen platform-käsityksen mukaisesti.
Tämmöistä luki yhdellä sivulla:
"The Logan, which is based on the B platform used by Renault and Japanese alliance partner Nissan for the new Renault Modus and the Nissan Micra, reuses many expensive parts from the current Renault Clio platform, including engines, transmissions, front axles, steering, instrument panel, door handles, steering gears and rear brakes."
Eli Logan perustuu Renault/Nissan alustaan, mutta käyttää monia nykyisen Clion alustan osia, kuten moottoreita, vaihdelaatikoita, etuakseleita, ohjauksen osia ja takajarruja plus tilpehöörejä.
Et ota tostakin sit selvää. Plus vähän kummastuttaa, että Micrassa ois vääntösauvajousitus takana.
Tässä vielä Tuulilasin kommentteja mahdolliseen maahantuontiin:
"Renaultin suomalainen maahantuoja on Volvo Auto Oy Ab. Verkostossa aprikoidaan varmasti tarkoin, mitä tapahtuisi, jos verkosto ryhtyisi myymään myös Loganeita. Muitta mutkitta ratkaisua ei varmasti tehdä. Logan ei missään tapauksessa saisi häiritä Renaultin myyntiä eikä heikentää Volvo-Renault-verkostosta olevaa mielikuvaa."
kautta profeetan parran, tuommosta toi on. Ei kiinnosta rikkoa status quota! Ketä kiinnostaa ostaa Clio (tai edes Twingo) kun samalla hinnalla saa melkeen oikeen auton?
"pautuminen lokakuussa kilpailulle. Jos Suomessa ei silloin ole Dacian maahantuojaa, Volvo-Renault-verkosto joutuu varmasti aprikoimaan, voisiko Logan kaikesta huolimatta ilmestyä tänne myyntiin. Lähin virallinen merkin edustaja on Virossa, ja uusien autojen myyminen Suomeen saattaisi olla hyvinkin kiinnostavaa."
"Tuontipäätös on muutenkin visainen juttu. Jos merkillä ei ole virallista maahantuojaa, Tulli joutuu pitämään maahantuojana sitä yritystä, joka on suurin autojen myyjä Suomessa. Tämä yritys julkaistessaan autojen hintalistan määrää myös autosta maksettavan veron. Tästä syystä Volvo Auto miettii erittäin tarkasti yhdessä Renault-tehtaan kanssa sitä, kenen sallitaan ryhtyä Loganin maahantuojaksi Suomessa."
Tuosta menee takuula valitus EUlle! Miksi suurin myyjä saa käytännössä määrittää verot autolle?
Mä veikkaan että Daciaa tullaan myymään Suomessa Renaulttina ja hintaa nostetaan pilviin.
