Tämäkö voisi olla kanttiladan manttelinperijä ?
- pelti kiinni
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30.9.2003 23:55
- Paikkakunta: Hki
Tämäkö voisi olla kanttiladan manttelinperijä ?
uusi 4-ovinen perheauto 5000 eurolla ( + Suami-verot , paljonkohan ? )
linkki1 linkki2 , onko ken muu törmännyt hyvää infoon tästä ?
Vertailuun 1.4 perusvärkki ( lähde-pdf. ) :
pituus 425 ( 407 )
leveys 173 ( 161 )
korkeus 152 ( 144 )
akseliväli 263 ( 242 )
omapaino 975 ( 940 )
0-100 km/h 13 s ( 20 s )
huiput 162 ( 142 )
( Suluissa olevat Lada 1200 , lähde ladakerho.net )
Nätti pressi-pdf. , josta lainaus "The international development programme was drawn up in mid-2002. In addition to the
Pitesti pilot plant in Romania, Logan will also be made in Russia, Morocco, Colombia and Iran,
with the same goals of cost-effective production close to its markets."
Kaksi airbägiä ja boschin ABS:t, paljonkos sitä vaatimaton ihminen voi muuta toivoa ?
Mielenkiintoinen tuote, 'kertakaikkiaan' .
t. pe ki ( harkitsee lauantain miittiä ankarasti , lähteäkö vai eikö ... )
linkki1 linkki2 , onko ken muu törmännyt hyvää infoon tästä ?
Vertailuun 1.4 perusvärkki ( lähde-pdf. ) :
pituus 425 ( 407 )
leveys 173 ( 161 )
korkeus 152 ( 144 )
akseliväli 263 ( 242 )
omapaino 975 ( 940 )
0-100 km/h 13 s ( 20 s )
huiput 162 ( 142 )
( Suluissa olevat Lada 1200 , lähde ladakerho.net )
Nätti pressi-pdf. , josta lainaus "The international development programme was drawn up in mid-2002. In addition to the
Pitesti pilot plant in Romania, Logan will also be made in Russia, Morocco, Colombia and Iran,
with the same goals of cost-effective production close to its markets."
Kaksi airbägiä ja boschin ABS:t, paljonkos sitä vaatimaton ihminen voi muuta toivoa ?
Mielenkiintoinen tuote, 'kertakaikkiaan' .
t. pe ki ( harkitsee lauantain miittiä ankarasti , lähteäkö vai eikö ... )
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
ohan Ladat ja Volgatkin venäjällä jopa alle 5000 euroa, ja hinta suomessa on sitten 10000 euron luokkaa.
Yksi hemmo mulle aina selittää ettei autovero ole enää aikoihin ollut lähellekään 100%, mutta kyllä se minusta sitä luokkaa oli, jonkun mitättömän vähennyksen sai tehdä vähäpäästöisyydestä, mutta verotettuun hintaan täytyy vielä lisätä 22% ALV. Käytetyissä autoissahan on nyt kai nykyään jotain ikähelpoituksia?
Lada Kalinassa tulee myös olemaan 2xairbag ja Bosch ABS-jarrut + paljon muuta, nähtävästi vielä lähelle samaa hintaluokkaa, toivottavasti.
Venäjällä valmistettavat (koottavat) länsimerkit on lähinnä venäjä malleja maan omiin tarpeisiin, niissä ei siis välttämättä EU-hyväksyntää yms. Johan venäjällä valmistetaankin Hyundain ja Daewoon eri malleja, Ford Focusta ja GM-AvtoVAZ aloittaa syksyllä Opel Astran valmistuksen Chevrolet Viva nimellä, TagAZ valmistaa Citroen Berlingoa nimellä Doninvest Orion-M
Yksi hemmo mulle aina selittää ettei autovero ole enää aikoihin ollut lähellekään 100%, mutta kyllä se minusta sitä luokkaa oli, jonkun mitättömän vähennyksen sai tehdä vähäpäästöisyydestä, mutta verotettuun hintaan täytyy vielä lisätä 22% ALV. Käytetyissä autoissahan on nyt kai nykyään jotain ikähelpoituksia?
Lada Kalinassa tulee myös olemaan 2xairbag ja Bosch ABS-jarrut + paljon muuta, nähtävästi vielä lähelle samaa hintaluokkaa, toivottavasti.
Venäjällä valmistettavat (koottavat) länsimerkit on lähinnä venäjä malleja maan omiin tarpeisiin, niissä ei siis välttämättä EU-hyväksyntää yms. Johan venäjällä valmistetaankin Hyundain ja Daewoon eri malleja, Ford Focusta ja GM-AvtoVAZ aloittaa syksyllä Opel Astran valmistuksen Chevrolet Viva nimellä, TagAZ valmistaa Citroen Berlingoa nimellä Doninvest Orion-M

Maailma tosiaan tarvitsee uutta halpisautoa, siinäsuhteessa tuo Rellu on hyvä idea. Toisaalta on varmasti monia autoja joita voisi myydä halpisautoina, mutta joita ei myydä.
Eniten minua kiinnostaa mitä VAZ aikoo tehdä kanttiladan tulevaisuuden suhteen. Ts. saako tulevaisuudessa edes omatuontina Euroopassa periaatteessa laillisia kantikkaita?
Toisaalta, jos omatuonnin linjalle lähtee, mielestäni kiehtovin vaihtoehto olisi ostaa intiassa valmistettu Hindustan Ambassador Subarun 1.8 litraisella moottorilla jonka saa katkaisimesta kääntämällä maakaasutoimiseksi. Toisaalta, diiseli sopisi ehkä auton luonteeseen parhaiten.
http://www.yuvrajgroup.com/products/ambasdor.htm
Ambassadoreja tuodaan ilmeisesti Britanniaan, eli sieltä kun hakee.... tietty ratti on väärällä puolella.
Toinen "menneisyyden" automerkki on iranissa valmistettava Peykan, eli entinen 60/70-luvun hillman hunter. Siinä olisi ratti oikealla puolellakin (eli vasemmalla). Luulen kyllä että sen valmistus on loppumassa tai ehkä jo lopetettu... silti jos kävisi Iranissa voisi tuoda vaikkapa vähänkäytetyn maahan. Mitähän veroviranomaiset siitä tykkäisi...
Eniten minua kiinnostaa mitä VAZ aikoo tehdä kanttiladan tulevaisuuden suhteen. Ts. saako tulevaisuudessa edes omatuontina Euroopassa periaatteessa laillisia kantikkaita?
Toisaalta, jos omatuonnin linjalle lähtee, mielestäni kiehtovin vaihtoehto olisi ostaa intiassa valmistettu Hindustan Ambassador Subarun 1.8 litraisella moottorilla jonka saa katkaisimesta kääntämällä maakaasutoimiseksi. Toisaalta, diiseli sopisi ehkä auton luonteeseen parhaiten.
http://www.yuvrajgroup.com/products/ambasdor.htm
Ambassadoreja tuodaan ilmeisesti Britanniaan, eli sieltä kun hakee.... tietty ratti on väärällä puolella.
Toinen "menneisyyden" automerkki on iranissa valmistettava Peykan, eli entinen 60/70-luvun hillman hunter. Siinä olisi ratti oikealla puolellakin (eli vasemmalla). Luulen kyllä että sen valmistus on loppumassa tai ehkä jo lopetettu... silti jos kävisi Iranissa voisi tuoda vaikkapa vähänkäytetyn maahan. Mitähän veroviranomaiset siitä tykkäisi...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Tuo Renault Logan on kyllä pesunkestävä Renault, jo jostain 1970-luvulta. Kyseinen auto tunnetaan paremmin nimellä Dacia ja valmistetaan muistaakseni Puolassa. Auto perustuu Renault 12:n tai joku sellainen. Tästä autosta oli enemmän eräässä Tuulilasin numerossa, on ilmestynyt vuoden sisällä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Ensin vastaan otsikon kysymykseen lyhyesti: EI OLE
perustelu: kanttiladan statusta ei enää mikään voi saavuttaa, koska ajat ja tarpeetkin ovat muuttuneet.
Daciaa valmistetaan Romaniassa, ei Puolassa
perustelu: kanttiladan statusta ei enää mikään voi saavuttaa, koska ajat ja tarpeetkin ovat muuttuneet.
Daciaa valmistetaan Romaniassa, ei Puolassa
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- pelti kiinni
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30.9.2003 23:55
- Paikkakunta: Hki
mietteitä mietteitä mietteitä
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp,_,/ukka kirjoitti:Jos en ihan väärin muista, niin uudesta autosta vero on 100-130
Lasken 5000 euroa * 1,28 ( vars. ajoneuvovero ) => 6400 – 650 ( vähennys ) => 5750 * 1,22 ( ”Uuden kuljetusvälineen arvonlisävero on 22 % ajoneuvon hankintahinnasta.” eli niin kuin näkyy siihen onko se hankintahinta veroineen , minkä luulen olevan käytäntö, 5750 tai ilman 5000 ei muuta laskelmaa kovinkaan paljon , eli 165 on erotus niille ) , yhteensä 7015 euroa , plus tietty jotain papereista maksettavia niitänäitä maksuja.
Tosin Tulli saattaa tietty koristella hankintahintaa ikävästi kuluttajan epäeduksi

kuten alkup. linkeissäni on todettu, EU-hyväksynnät on ( tulee ? ,toivottavasti ... ) , ja tarkoitus myydä EU alueella, yllätys yllätys niissä uusissa EU-maissa ainakin.Lada-Jussi kirjoitti:Venäjällä valmistettavat (koottavat) länsimerkit on lähinnä venäjä malleja maan omiin tarpeisiin, niissä ei siis välttämättä EU-hyväksyntää yms.
se oli ’sitä aikaa’ , luepa se linkki pressi-pdf. sieltä alkuperäisestäni , tämä ”rojekti” on aloitettu 90-luvun lopussa , sama pohjalevy kuin Nissan Micrassa, Rellun nykymoottorit perustana, vaihteisto kuin Meganessa/Lagunassa yms. Ei nykymääräyksiä täyttävää autoa voi tehdä menneisiin vuosikymmeniin nojaten.samara88 kirjoitti: Auto perustuu Renault 12:n tai joku sellainen.
vastauksesi ollee oikea, sillä perustelusikin on hyvä.Vanja-eno kirjoitti:Ensin vastaan otsikon kysymykseen lyhyesti: EI OLE
perustelu: kanttiladan statusta ei enää mikään voi saavuttaa, koska ajat ja tarpeetkin ovat muuttuneet.
Daciaa valmistetaan Romaniassa, ei Puolassa
Ja tästä Daciasta, Rellu kai teki sen kanssa minkä VW Ŝkodan kanssa, osti tehtaan tehdäkseen sillä rahaa, eiköhän se tällä konseptilla voi onnistuakin.
Kyllä spekulointi on nii-in kivaa, t. pe ki
Jankos tarkoittaa kyllä varmaan rellu 12 mallia, joita esim. täällä suomessakin myytiin renaulteina vaikka olivat Dacioita.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- pelti kiinni
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30.9.2003 23:55
- Paikkakunta: Hki
haaveista, mielikuvista ja todellisuudesta
pari pointtia / ikävää takaiskua :
- torstain 03.06. Kauppalehden mukaan ei aiota myydä Suomessa ( perjantain Iltalehdessä myös jokin pieni artikkeli )
- tuossa Ladakerho-nimimerkin linkissä mainitaan Renaultin omistukseksi 51 % ( ei vain lisenssijutska siis , rautaesiripun takainen omistus oli ’vähän’ vaikeampi juttu ) , mikä vahvistuu alla mainitsemassani Tuulilasin artikkelissa
- ja siitä hinnasta , kuten piti arvatakin , tuulilasin 8.6. mukaan :
” Autoa myydään Venäjällä Renaultin nimen alla, ja se kilpailee 8–10 000 euron hintaan kaupattavien uusien ajoneuvojen segmentillä, joka käsittää 90 % paikallisista markkinoista. ”
, tuskin sitä erittäin paljon kilpailijoiden tason alle hinnoitellaan … näin sitä ihminen (lue loppukuluttaja) saatettiin väärien mielikuvien polulle taas
en, en elä haaveista , arkeen minulla on Lada, t. pe ki ( tänään EU-äänestäneenä )
- torstain 03.06. Kauppalehden mukaan ei aiota myydä Suomessa ( perjantain Iltalehdessä myös jokin pieni artikkeli )
- tuossa Ladakerho-nimimerkin linkissä mainitaan Renaultin omistukseksi 51 % ( ei vain lisenssijutska siis , rautaesiripun takainen omistus oli ’vähän’ vaikeampi juttu ) , mikä vahvistuu alla mainitsemassani Tuulilasin artikkelissa
- ja siitä hinnasta , kuten piti arvatakin , tuulilasin 8.6. mukaan :
” Autoa myydään Venäjällä Renaultin nimen alla, ja se kilpailee 8–10 000 euron hintaan kaupattavien uusien ajoneuvojen segmentillä, joka käsittää 90 % paikallisista markkinoista. ”
, tuskin sitä erittäin paljon kilpailijoiden tason alle hinnoitellaan … näin sitä ihminen (lue loppukuluttaja) saatettiin väärien mielikuvien polulle taas
en, en elä haaveista , arkeen minulla on Lada, t. pe ki ( tänään EU-äänestäneenä )
- pelti kiinni
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30.9.2003 23:55
- Paikkakunta: Hki
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Olen Vanja-enon kanssa samaa mieltä, ei mistään ole kantti-Ladan manttelin perijäksi, se on ihan oma juttunsa.
Tarvitaanko Suomessa edelleen EU-hyväksunnän lisäksi myös tyyppikatsastus. Jos näin on, voi eksoottisten autojen rekisteriin saaminen olla aika hankalaa ellei peräti mahdotonta.
Kyllähän maailma on pullollaan halpoja autoja. Mm Intia ja Kiina ovat suuria autonvalmistusmaita. Taitaa vain EU pitää huolen, ettei ulkoapäin tule ainakaan hinnalla kilpailijoita.
Olen useana vuonna ostanut TM:n loppuvuonna ilmestyvän autokuvaston. Ei ainakaan uusimmassa ollut tuota Iranilaista merkkiä enkä kyllä ole muistikuvia vanhemmistakaan.
Tarvitaanko Suomessa edelleen EU-hyväksunnän lisäksi myös tyyppikatsastus. Jos näin on, voi eksoottisten autojen rekisteriin saaminen olla aika hankalaa ellei peräti mahdotonta.
Kyllähän maailma on pullollaan halpoja autoja. Mm Intia ja Kiina ovat suuria autonvalmistusmaita. Taitaa vain EU pitää huolen, ettei ulkoapäin tule ainakaan hinnalla kilpailijoita.
Olen useana vuonna ostanut TM:n loppuvuonna ilmestyvän autokuvaston. Ei ainakaan uusimmassa ollut tuota Iranilaista merkkiä enkä kyllä ole muistikuvia vanhemmistakaan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone