110 lukot

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Nappiksessani on kauko-ohjattu keskuslukitus ja voin sanoa että monta hauskaa hetkeä olen viettänyt kun olen parkkiksella napauttanut lukot auki ja hälärin pois päältä. Vaikka hälytin ei ääntä pidäkkään, mutta se keskuslukituksen moottorien ääni sekä vilkkujen välähdys saa monet hieraisemaan silmiää.

Kerronpa esimerkin. Olin tulossa eräästä paikallisesta automarketista ja näin kuinka joku käveli vastaan minun ja viereisen auton, joka ei myöskään ollut sen ikäinen että siinä kauko-ohjattu keskuslukitus välttämättä olisi, välistä. Laitoin käden takintaskuun ja napautin ovet auki, vaikka matkaa autolle olikin vielä toistakymmentä metriä, myönnetään ensin kävi mielessä painaa hälärin "paniikkinappulaa", vaan tyydyin poistamaan hälyn ja avaamaan ovet. Siis äijä ei nähnyt kuka ovet avasi. Kovasti hämmästyi vierestään kuuluvaa ääntä, eikä uskonut sitä todeksi, vaan jäi jo autoni ohitettuaan vilkuilemaan taakseen mistä ääni tuli. Sitten vasta tajusi mistä autosta ääni oli kuulunut kun menin autolle ja avasin oven. Oli kyllä tyypin naama näkemisen arvoinen.

Tuo hälytin nappiksessa kyllä hieman kärsi inflaatiota täällä kotipuolessa reilun vuoden aikana mitä se oli käyttöautona, mutta nyt talvisäilytyksen aikana se varmaankin on jo keretty unohtaa, joten ensi keväänä on taas kiva "kiusata" kanssa autoilijoita :wink:
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Asiaa. :lol: Miten tuo systeemi muuten on toiminut? On ollu joskus sellaista puhetta liikkeellä, ettei normaalimoottorit jaksais takapotkun lukkoja kauaa availla.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Ilman mitään ongelmia. Siis keskuslukitus.
Hälärin keskusyksikkö meni n. puolen vuoden päästä vaihtoon. Itse en tiedä mikä siinä oli, eikä tiennyt asentajakaan, mutta takuuseen se meni.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kenenkä tekemät hälytin/lukkotsydeemit sulla siinä nappiksessa on? Siis minkä valmistajan?
R-J
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Alfatech häläri (VAT hyväksytty), keskuslukon tekijästä ei tietoa. Itse en ole ovipaneleita avannut asennuksen jälkeen. Kuskuslukitus ei ole kuin etuovissa, koska takaovien vivustot on kuulemma liian tiukat. Enkä kyllä ihmettele, auton edellinen omistaja on jo iäkäs, joten takapenkillä oletettavasti ei ole hirveästi matkustettu. Onpahan museokatsastukseen vähemmän purettavaa :lol:
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Aha. Saisko niitä takaovien mekanismeja jotenkin herkistettyä?
Minkäikäinen se nappis on? Ilmeisesti varsin asiallisessa kuosissa, kun museokilpiä kaavailet. Ei muuta kuin onnea "projektiin."
R-J
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Tässä nappikseni Lada rekisterissä Onhan tuo etten sanoisi erinomaisessa kuosissa. Muutama ruosteläikkä löytyy alahelmojen saumoista, mutta ei muualta. Niitä en ole vielä kerennyt laittaa kuntoon, mutta onhan aikaakin museokatsastukseen. Auto muuten orkkiskunnossa, se ei ole kunnostettu.
Ei ole tietoa saako niitä herkistettyä, kaitpa, jos viitsisi ruveta näpertämään. Kelpaa kyllä minulle tuollaisenakin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Siisti on, täytyy myöntää. Mikäs moista on museokilpiin laitella. Tuo väri on kyllä vähän turhankin yleinen tuonikäisissä Ladoissa. Ei sillä, että siinä mitään vikaa olisi.
R-J
v.paasio

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

miten niin kyllä mulla on 2101 keskus lukko ja varas hälytin tosin taka ovien moottorit ei jaksa liikuttaa lukkoa auki vaikka kaikki osat on tuumaisen vaseliinin peitossa.

jos joku tietää miten ne saisi toimimaan niin kiitos paljon.

miten se 110 ajon esto haistelee oven auki oloa vai pelkän napin avulla voisihan siihen laittaa paino kytkimen kojelautaan joka ohittaa ko. napin.

ja kyllä se on parikertaa hilpeyttä aiheuttanut kun painaa kauko ohjaimella pillin pois ja ovet aukeaa.
mam

Viesti Kirjoittaja mam »

Ajonestolaite aktivoituu etuoven sisävalokytkimellä. Painonappi vain rinnalle niin ajonestolaitteen aktivointi toimii napista painaen ilman vasemman etuoven avausta.
mam

Viesti Kirjoittaja mam »

Laitoin tuossa viiikonloppuna uuden ohjausmoottorin entisen tilalle, joka ei aina jaksanut avata lukkoa. Ostin Oululaisesta SP-elektroniikasta G2B-tyyppisen servon (sille taataan jopa 50000 toimintajaksoa). Servo käy suoraan entisen tilalle ja hinta oli 20-30 Euroa. Ainakin ensimäiset kokemukset ovat myönteiset.
mam

Viesti Kirjoittaja mam »

Korjaus servon hintaan, se olikin 12 Euroa.
pena

ajonesto pois?

Viesti Kirjoittaja pena »

Festival kirjoitti:110 saa käyntiin ilman kuljettajan oven avaamista kääntämällä virrat päälle ja sitten ajonesto pois ja käyntiin. Käynnistäminen kestää hieman kauemmin kuin jos avaa oven. Näin toimii ainakin jos odottaa autossa parkissa, ei tarvitse välttämättä aukaista ovea.
Tärkeä ohje, mutta miten saa ajoneston 110:stä pois?
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Vastaa Viestiin