veljelle kävi niin että kuskin oven lukko jäi jumiin ja siis lukittuun asentoon, muista ovista kyllä pääsee sisään, mutta se ei juuri lohduta koska ajoneston pois kytkentä edellyttää kuskin oven avaamista
mikäs nyt eteen, ajoneston deaktivointikin edellyttää ovenavaamisen! täytyneekö velipojan odotella kevään tuloa jos se vaikka ilmojen lämmetessä aukeis? oviverhoilutkin saattaa olla vaikeita purkaa oven ollessa kiinni? milläköhän lukon saisi auki (ei siis lähde edes nupista kiskomalla sisältäpäin)?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Taitaa olla jotakin muuta vikaa kuin lukkopesän jäätyminen, koska ei nupistakaan aukea. Tai sitten rajummasti vettä oven sisällä. Ei auta se lukkoseppien "lista-avainkaan" koska silläkään ei tehdä muuta kuin nostetaan se nuppi ylös.
saatiin ovi toimimaan, ei se muuten auennut mutta kammettiin verhoilua ovesta vähän irti ja kiskottiin sieltä mekanismeista ylöspäin samalla työntäen ja toinen vetäen ovea. oven auettua vielä purettiin verhoilu kokonaan irti ja testattiin että hyvin toimii, rutosti crc:tä lukko-osiin ja verhoilut kiinni ja edelleen pelaa. olikohan jotain jäätymistä tai jotain, varsinaista vikaa ei mistään löytynyt?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Satakympin lukoilla on erittäin paha ominaisuus jäätyä,vaikka niitä rasvaisi alvariinsa .Ainakin merenrannalla,taivasalla,missä tänäkin "talvena" on vettä satanut päivät pääksytysten.Olenkin miettinyt jo teipinpalan pitoa lukkopesän päällä jäätymisen estämiseksi.
Jaska HKI kirjoitti:Satakympin lukoilla on erittäin paha ominaisuus jäätyä,vaikka niitä rasvaisi alvariinsa .Ainakin merenrannalla,taivasalla,missä tänäkin "talvena" on vettä satanut päivät pääksytysten.Olenkin miettinyt jo teipinpalan pitoa lukkopesän päällä jäätymisen estämiseksi.
mutta auttaako teipin palatkaa lukon päällä, tossa avain liikkui ihan mukavasti ja muiden ovien lukot napsahti auki, kuskin oven lukkonuppi nousi vain vähän ja tipahti pian taas takaisin alas. oman hupinsa tohon toi se että autoa ei tosiaan saa käyntiin jos kuskin ovea ei käytä ensin auki.
tosi hyvä varkauden esto järjestelmä kun pakkasella ei edes omistaja avaimien kanssa saa autoa liikkeelle. kyllä on veli poika jo useampaan otteeeseen manannut 110:n talviominaisuuksia, turvavyökään ei rullaa kun ulkolämpötila laskee alle nollan. Joskus Lada oli vielä talviauto. Joissain venäläisissä lähteissä on manailtu sitäkin että 110:ssä on kylmäkäynnistymis ongelmia, tiedä niistä sitten, on noi kai kuitenkin käyntiin lähtenyt, tosin täällä ei mitään siperian pakkasia olekaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Laita kauko-ohjaus niin ei tarvitse rassautua lukkojen kanssa. Volkkariliikkeet myyvät 90 Euron hintaan VDO:n kauko-ohjainta. VDO:n laitteessa on myös yksinkertainen hälytysjärjestelmä - tosin ei ole vakuutusyhtiöiden hyväksymä.
Hälytysjärjestemään se kuuluu osana ja niitä saa Venäjältä edullisesti asennuksineen.
Itselläni lukot ovat pelanneet kauko-ohjauksella - mitä nyt oikean puolen takaoven lukko oikuttelee mutta se onkin Deltalla korjattu takuuaikana - moottori lienee liian heikko.
Mutsilla kävi 110:lla seuraavaa:
Oli menossa kauppaan ja kuskin ovi oli jäätynyt kiinni. Ajoi Deltaan ja hyppäsi apukuskin puolelta ulos. Asentaja lämmitti oven ja sen jälkeen toimi.
Toinen hieman ikävämpi sattui em. tapahtumaa aikaisemmin: Äitee oli jättänyt avaimet virtalukkoon ja poistunut autosta. Ovet pelmahti lukkoon jonkin ajan päästä itsestään. Taas auto Deltalle. Kuskin oven lukko kuulemma vaihdettiin.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Yhden itsestään avautumis tapauksen olen lukenut netistä,mutta -lukittumista vain tästä vastausketjusta.Uleensähän tällaiset jutut ovat vain kalliimpien autojen ongelma.Harva taitaa vara-avaimia mukanaan kuljettaa.Kylmäkäynnistysongelmassa on yksi tapaus se,missä moottorin lämpötilaa tarkkaileva anturi antaa tietoa ruiskuyksikölle,minkä johdosta ruiskusuuttimien ajoitus menee pieleen ja kylmäkäynnistäminen vaikeutuu.(vrt. ryypyn toimimattomuus).
110 saa käyntiin ilman kuljettajan oven avaamista kääntämällä virrat päälle ja sitten ajonesto pois ja käyntiin. Käynnistäminen kestää hieman kauemmin kuin jos avaa oven. Näin toimii ainakin jos odottaa autossa parkissa, ei tarvitse välttämättä aukaista ovea.
Viimeksi muokannut Festival, 16.1.2005 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuten mam kertoi, on tuon kauko-ohjauksen laittaminen suurta viisautta 110:n ja miksei Samaraan, jos siinä on jo valmiiksi keskuslukitus. Voin sanoa, että on todella mukava napsauttaa ovet lukkoon ja auki autolle tullessa tai poistuessa. Ja parasta tämä on tietysti tehdä paikalla, missä on mahdollisemman paljon väkeä... Ainakin itseni kohdalla olen nähnyt monen naaman venähtävän, kun huomaavat että Ladassa on kauko-ohjattava keskuslukitus . Tämä tietysti edellyttää, että vilkuille on kytketty tulemaan signaali ohjaimelta.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Jaska HKI kirjoitti:Satakympin lukoilla on erittäin paha ominaisuus jäätyä,vaikka niitä rasvaisi alvariinsa .Ainakin merenrannalla,taivasalla,missä tänäkin "talvena" on vettä satanut päivät pääksytysten.Olenkin miettinyt jo teipinpalan pitoa lukkopesän päällä jäätymisen estämiseksi.
mutta auttaako teipin palatkaa lukon päällä, tossa avain liikkui ihan mukavasti ja muiden ovien lukot napsahti auki, kuskin oven lukkonuppi nousi vain vähän ja tipahti pian taas takaisin alas. oman hupinsa tohon toi se että autoa ei tosiaan saa käyntiin jos kuskin ovea ei käytä ensin auki.
tosi hyvä varkauden esto järjestelmä kun pakkasella ei edes omistaja avaimien kanssa saa autoa liikkeelle. kyllä on veli poika jo useampaan otteeeseen manannut 110:n talviominaisuuksia, turvavyökään ei rullaa kun ulkolämpötila laskee alle nollan. Joskus Lada oli vielä talviauto. Joissain venäläisissä lähteissä on manailtu sitäkin että 110:ssä on kylmäkäynnistymis ongelmia, tiedä niistä sitten, on noi kai kuitenkin käyntiin lähtenyt, tosin täällä ei mitään siperian pakkasia olekaan.
Sellainen ihan todellinen ajonesto/varkaudenestojärjestelmä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
samara88 kirjoitti:Kuten mam kertoi, on tuon kauko-ohjauksen laittaminen suurta viisautta 110:n ja miksei Samaraan, jos siinä on jo valmiiksi keskuslukitus. Voin sanoa, että on todella mukava napsauttaa ovet lukkoon ja auki autolle tullessa tai poistuessa. Ja parasta tämä on tietysti tehdä paikalla, missä on mahdollisemman paljon väkeä... Ainakin itseni kohdalla olen nähnyt monen naaman venähtävän, kun huomaavat että Ladassa on kauko-ohjattava keskuslukitus . Tämä tietysti edellyttää, että vilkuille on kytketty tulemaan signaali ohjaimelta.
Laatuautoihin laatuvarusteet. Ei kai se esim. satakympissä pitäis ny niin kovin suuri ihme olla Nappiksessa tms. se olis kyllä jo kova sana.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)