
Lada 1700i
Tässä on ajoneuvohallintokeskuksen virallista ohjeet katsastuspaikoille madallukseen liittyen: http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf
Eli takavetoladaan saa vaihtaa mitä jousia tahansa kunhan on vanhempi kuin -98.
Kaikenlainen jousien rukkaaminen on sallittua ja myös asianmukainen katkaisu! Mikä taas on epäasianmukaista, sen määrittää katsastaja...
Eli takavetoladaan saa vaihtaa mitä jousia tahansa kunhan on vanhempi kuin -98.
Kaikenlainen jousien rukkaaminen on sallittua ja myös asianmukainen katkaisu! Mikä taas on epäasianmukaista, sen määrittää katsastaja...
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: 3.10.2003 23:31
- Paikkakunta: tampere
Releet.
Jesh! Kuvauksen perusteella tuntuis olevan ne lähivaloautomatiikan releet
jotka on tainnut Teltta noihin aikoinaan laittaa. Ne ovat vaan siitä ikävät,et
tä sytyttävät valot heti kun sytytysvirta kytketään. Itse laitoin vanhemman
mallin ITU-mallin releen, se sytyttää valot vasta kun kone käy. No enivei
ei pitäis niiden ainakaan käyntiin vaikuttaa.
jotka on tainnut Teltta noihin aikoinaan laittaa. Ne ovat vaan siitä ikävät,et
tä sytyttävät valot heti kun sytytysvirta kytketään. Itse laitoin vanhemman
mallin ITU-mallin releen, se sytyttää valot vasta kun kone käy. No enivei
ei pitäis niiden ainakaan käyntiin vaikuttaa.

Re: Releet.
Hyvä talviauto sytyttää valot vasta koneen käynnistyttyä.vazili 2107 kirjoitti:Jesh! Kuvauksen perusteella tuntuis olevan ne lähivaloautomatiikan releet
jotka on tainnut Teltta noihin aikoinaan laittaa. Ne ovat vaan siitä ikävät,et
tä sytyttävät valot heti kun sytytysvirta kytketään. Itse laitoin vanhemman
mallin ITU-mallin releen, se sytyttää valot vasta kun kone käy. No enivei
ei pitäis niiden ainakaan käyntiin vaikuttaa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Oma muisti kunniaan!!!
Vaikka se ei oo mulla mikään hyvä. Meinaan kerran tässä jo hörppäs päälle jääneet valot akun zippiin. 


Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kyllä se asiallisesti toimiva valomuisti (ensin kone käyntiin, sitten valot) ihan käyttökelpoinen varuste on. Vaikka eipä tuota noissa nappiksissa kummassakaan mulla ollut, eikä akku tyhjentynyt sen takia kertaakaan. Hifit kyllä imaisi erilaisten asennusviritelmien myötä silloin tällöin akun kuiviin, mutta siitäkin saa syyttää lähinnä itseään. Helpoin tie ei ole aina (ei yleensä ikinä) se paras. Ei mulla mitään varsinaisia "virityksiä" ne asennukset olleet, mutta oikoteitä oli kuitenkin sopivan tilaisuuden tullen käytetty, yleensä ihan kohtuullisella menestyksellä (muttei aina).
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ennen kaipais semmosta "ralliautomaista" päävirtakytkintä joka katkasee sit kaikki virrat. Se oli kiva meinaan kun latauskin oli vähän sekasi. Siis akku meni tyhjäks kun auto oli stopissa. Jotenkin vuosi sit tyhjäks kun ei ollu lautas päällä. Mut tosiaa ku väänsi virrat katki nii eipä menny. Laiskuus on lahja. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kai se kiva olis juu mutta aikas moinen rakentaminen siinä on. Onko se sit vaivan arvonen kun ei se pakollinen ole niin sitä voi jokainen miettiä sit.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.