Lada 1700i

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

Joo putkisto on pian valmis. alku 2" rst ja loppu 5" rst ja yks läpipuhaltava väliin :lol: kyl varmaan röpäjää... Mitkä jouset siihen sais et olis vähän matalampi ja jäykempi, (laillisia) jousia ei varmaan saa mutta mistä sais tehtyä suht (lailliset)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Tässä on ajoneuvohallintokeskuksen virallista ohjeet katsastuspaikoille madallukseen liittyen: http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf

Eli takavetoladaan saa vaihtaa mitä jousia tahansa kunhan on vanhempi kuin -98.

Kaikenlainen jousien rukkaaminen on sallittua ja myös asianmukainen katkaisu! Mikä taas on epäasianmukaista, sen määrittää katsastaja...
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

Onko mitää tietoa minkä auton jouset menee ladaan mahdollisen lyhennyksen kanssa?
Eli se pitää muutoskatsastaa jos jousista nappaa pari rinkiä pois?
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Laabor 1500s kirjoitti:Onko mitää tietoa minkä auton jouset menee ladaan mahdollisen lyhennyksen kanssa?
Eli se pitää muutoskatsastaa jos jousista nappaa pari rinkiä pois?
Tästä on virissä ja modissa satamiljoonaa keskustelua, katso haulla.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

No niin eli 1700i moottori rupes pitään kummaa kolinaa ku kierroksia pitää tasasesti n.3000 kierrokses. Mikähän mahtaa olla hätänä?
Mitä on hanskalokeron alla oikees reunas kolme relettä joista 2 on 4napasia ja yks 5napanen, oli meinaan ostaessa niistä liittimet irti.
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Releet.

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Jesh! Kuvauksen perusteella tuntuis olevan ne lähivaloautomatiikan releet
jotka on tainnut Teltta noihin aikoinaan laittaa. Ne ovat vaan siitä ikävät,et
tä sytyttävät valot heti kun sytytysvirta kytketään. Itse laitoin vanhemman
mallin ITU-mallin releen, se sytyttää valot vasta kun kone käy. No enivei
ei pitäis niiden ainakaan käyntiin vaikuttaa. :wink:
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Laabor 1500s kirjoitti:No niin eli 1700i moottori rupes pitään kummaa kolinaa ku kierroksia pitää tasasesti n.3000 kierrokses. Mikähän mahtaa olla hätänä?
Oisko nokkaketju? Kiristä. Ohjeet löytyy haulla.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Re: Releet.

Viesti Kirjoittaja R-J »

vazili 2107 kirjoitti:Jesh! Kuvauksen perusteella tuntuis olevan ne lähivaloautomatiikan releet
jotka on tainnut Teltta noihin aikoinaan laittaa. Ne ovat vaan siitä ikävät,et
tä sytyttävät valot heti kun sytytysvirta kytketään. Itse laitoin vanhemman
mallin ITU-mallin releen, se sytyttää valot vasta kun kone käy. No enivei
ei pitäis niiden ainakaan käyntiin vaikuttaa. :wink:
Hyvä talviauto sytyttää valot vasta koneen käynnistyttyä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Oma muisti kunniaan!!! :D Vaikka se ei oo mulla mikään hyvä. Meinaan kerran tässä jo hörppäs päälle jääneet valot akun zippiin. :evil:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kyllä se asiallisesti toimiva valomuisti (ensin kone käyntiin, sitten valot) ihan käyttökelpoinen varuste on. Vaikka eipä tuota noissa nappiksissa kummassakaan mulla ollut, eikä akku tyhjentynyt sen takia kertaakaan. Hifit kyllä imaisi erilaisten asennusviritelmien myötä silloin tällöin akun kuiviin, mutta siitäkin saa syyttää lähinnä itseään. Helpoin tie ei ole aina (ei yleensä ikinä) se paras. Ei mulla mitään varsinaisia "virityksiä" ne asennukset olleet, mutta oikoteitä oli kuitenkin sopivan tilaisuuden tullen käytetty, yleensä ihan kohtuullisella menestyksellä (muttei aina).
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Ennen kaipais semmosta "ralliautomaista" päävirtakytkintä joka katkasee sit kaikki virrat. Se oli kiva meinaan kun latauskin oli vähän sekasi. Siis akku meni tyhjäks kun auto oli stopissa. Jotenkin vuosi sit tyhjäks kun ei ollu lautas päällä. Mut tosiaa ku väänsi virrat katki nii eipä menny. Laiskuus on lahja. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Käyp toki tommonenki.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kai se kiva olis juu mutta aikas moinen rakentaminen siinä on. Onko se sit vaivan arvonen kun ei se pakollinen ole niin sitä voi jokainen miettiä sit.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Orastavan dementian uhatessa tosta olis hyötyä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Eikä veis varkaat autoa kun piilottais sen pääkytkimen. Mutta onko auto enään ehjä sen jälkeen?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin