110:n päästöt kierroksilla korkealla

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
kalle
Viestit: 106
Liittynyt: 12.4.2004 3:05
Paikkakunta: Helsinki

110:n päästöt kierroksilla korkealla

Viesti Kirjoittaja kalle »

Kävinpä tänään katsastuttamassa toisen sotaratsumme. Päästöissä ongelmaa. Auto 2111 vm. 00, 8 v.
Kesällä vilkutteli CE-valoa ja tyhjäkäynti oli heikonlaista, välillä sammui. Liekö sitten ruiskunpuhdistusaineen vai minkä syy, että ongelmaa ei sen jälkeen ilmennyt. Paitsi tänään katsastuksen jälkeen...
Että voisiko se olla happitunnistin? Pitäisikö tästä vaimon käyttämästä pelistä ajaa karstat pois? Vai kattiko heihei. Tyhjäkäynnillä arvot olivat ok.
Kierroksilla: CO: 3.37, HC 91 (OK), Lambda 0,91.

Viikko sitten Samara (-96) meni vaimon ja työkavereiden ihmetykseksi katsastuksesta läpi ilman havaittuja vikoja tai puutteita. Ja mikäpä sillä ajellessa. Tosin, molempien olisi hyvä töihin päästä autoilla jatkossakin.

Vinkeistä olisin kiitollinen. Foorumia jonkin verran selailin, mutta suoraa vastausta ongelmaan en löytänyt.

Kalle
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Rikkaallahan se näyttää käyvän eli happi anturi tai mahdollisesti moottorin lämpöanturi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ja jos tuo mootorinvikavalo palanut niin ajotietokoneella näkisi mikä vikana
Avatar
kalle
Viestit: 106
Liittynyt: 12.4.2004 3:05
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kalle »

Joo. Vilkahtipa hyvinkin. En ole BK-10:sta saanut vikakoodeja näkyviin, tiedä sitten, onko vika koneessa vai diagnoosipistokkeessa (asentajassahan se ei voi olla :P ). Täytyisi tilata uusi tai hakea Murmanskista kun en jaksa johtojakaan ruveta irrottelemaan takuuseen lähettääkseni. Johdoissa ei vikaa ole, eikä muistaakseni liittimissäkään, mitä niitä mittailin.

Mutta jos se happianturi vois olla syypää, sitä voisi kokeilla. Lämpöanturikaan ei taida maltaita maksaa "rajan tuolla puolen".
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Noi häkäarvot sopisi muuten "katti heihin" mutta ne pitäisi silloin olla korkealla myös tyhjäkäynnillä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kalle kirjoitti:Joo. Vilkahtipa hyvinkin. En ole BK-10:sta saanut vikakoodeja näkyviin, tiedä sitten, onko vika koneessa vai diagnoosipistokkeessa (asentajassahan se ei voi olla :P ). Täytyisi tilata uusi tai hakea Murmanskista kun en jaksa johtojakaan ruveta irrottelemaan takuuseen lähettääkseni. Johdoissa ei vikaa ole, eikä muistaakseni liittimissäkään, mitä niitä mittailin.

Mutta jos se happianturi vois olla syypää, sitä voisi kokeilla. Lämpöanturikaan ei taida maltaita maksaa "rajan tuolla puolen".
jos muut toiminnot BK-10:ssä näkyy ok (kierrosluku yms. tiedot) pitäisi olla diagnoosijohto oikein kytketty. eihän auto ole GM ruiskulla eli versio 2111-00-133, niissä kun ei koodit jää muistiin ja niitten koodeja ei BK-10 näytä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo lambda ainakin metsässä, eihän se muuta tarvikkaan kun päästöt nousee.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin