Kävinpä tänään katsastuttamassa toisen sotaratsumme. Päästöissä ongelmaa. Auto 2111 vm. 00, 8 v.
Kesällä vilkutteli CE-valoa ja tyhjäkäynti oli heikonlaista, välillä sammui. Liekö sitten ruiskunpuhdistusaineen vai minkä syy, että ongelmaa ei sen jälkeen ilmennyt. Paitsi tänään katsastuksen jälkeen...
Että voisiko se olla happitunnistin? Pitäisikö tästä vaimon käyttämästä pelistä ajaa karstat pois? Vai kattiko heihei. Tyhjäkäynnillä arvot olivat ok.
Kierroksilla: CO: 3.37, HC 91 (OK), Lambda 0,91.
Viikko sitten Samara (-96) meni vaimon ja työkavereiden ihmetykseksi katsastuksesta läpi ilman havaittuja vikoja tai puutteita. Ja mikäpä sillä ajellessa. Tosin, molempien olisi hyvä töihin päästä autoilla jatkossakin.
Vinkeistä olisin kiitollinen. Foorumia jonkin verran selailin, mutta suoraa vastausta ongelmaan en löytänyt.
Kalle
110:n päästöt kierroksilla korkealla
Joo. Vilkahtipa hyvinkin. En ole BK-10:sta saanut vikakoodeja näkyviin, tiedä sitten, onko vika koneessa vai diagnoosipistokkeessa (asentajassahan se ei voi olla
). Täytyisi tilata uusi tai hakea Murmanskista kun en jaksa johtojakaan ruveta irrottelemaan takuuseen lähettääkseni. Johdoissa ei vikaa ole, eikä muistaakseni liittimissäkään, mitä niitä mittailin.
Mutta jos se happianturi vois olla syypää, sitä voisi kokeilla. Lämpöanturikaan ei taida maltaita maksaa "rajan tuolla puolen".

Mutta jos se happianturi vois olla syypää, sitä voisi kokeilla. Lämpöanturikaan ei taida maltaita maksaa "rajan tuolla puolen".
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jos muut toiminnot BK-10:ssä näkyy ok (kierrosluku yms. tiedot) pitäisi olla diagnoosijohto oikein kytketty. eihän auto ole GM ruiskulla eli versio 2111-00-133, niissä kun ei koodit jää muistiin ja niitten koodeja ei BK-10 näytä?kalle kirjoitti:Joo. Vilkahtipa hyvinkin. En ole BK-10:sta saanut vikakoodeja näkyviin, tiedä sitten, onko vika koneessa vai diagnoosipistokkeessa (asentajassahan se ei voi olla). Täytyisi tilata uusi tai hakea Murmanskista kun en jaksa johtojakaan ruveta irrottelemaan takuuseen lähettääkseni. Johdoissa ei vikaa ole, eikä muistaakseni liittimissäkään, mitä niitä mittailin.
Mutta jos se happianturi vois olla syypää, sitä voisi kokeilla. Lämpöanturikaan ei taida maltaita maksaa "rajan tuolla puolen".
