Laakeroitu ketjunkiristin.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Laakeroitu ketjunkiristin.

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Elikkä oisko kellään vitään mittoja/ piirustuksia sellaisesta värkistä. Jankos varmaankin tietää mitat? :) Mutta kyllä ihan täys yks ehjäkin kappale käy. voinvaikka ostaa...
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Minulla on jossain hukassa vanha Tuulilasi jossa kapineesta on maininta. Jos löydän lehden voin yrittää skannata jutun.
Taisi olla suomalainen tekele ja noin 400 mk arvoinen.
Liekö kukaan koskaan asentanut tuommoista Ladaansa?
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Meiltä löytyy yhestä Nivasta tommonen öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.
Kuva
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Joo, kyllä sellaisesta on tietoa. Etin sen ku tuun back töistä. Ja sit siin oli ventiilikoneistolle osia, ja yn. muuta.... ne tehääm pietarissa.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

TOVERI NIVA kirjoitti:
jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Meiltä löytyy yhestä Nivasta tommonen öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.
Jostakin luin, että pitää kone melko meteliä ennen ku öljyn paineet nousee. Pitäneekö paikkansa?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Ei nyt ainakaan mitään hirveetä meteliä kun ei o tullu kiinnitettyä huomioo tommoseen.
Kuva
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Kun käytin nelipyöräsuuntauksessa tuon prssin niin siellä se huoltomies kehu hyväksi sellaista kapinetta. Kuulemma ollu armeijan ladoissa melkein kaikissa sellainen. Ja kuulemma vielä pitäis olla suomalais tekoinenkin?
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Näppärämpi väkertäjä tekee tuollasen vaikka kytkimen työsylinteristä... Tai takajarrusylinteristä tai etujarrusylinteristä.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Nyt kyl karkas aihe käsistä.... :P
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

TOVERI NIVA kirjoitti:Ei nyt ainakaan mitään hirveetä meteliä kun ei o tullu kiinnitettyä huomioo tommoseen.
Oiskohan näitäkin sitten useamman laisia? Tuo mistä minä olen joskus lukenut otti käyttöpaineensa haaroittimen avulla öljynpaine anturilta. Koska anturi on eri puolella kuin kiristin ja kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

,_,/ukka kirjoitti:..kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.

,_,/ukka
Jos öljyt pysyy koneen ollessa sammuksissa siellä letkussa jolla ne johdetaan kiristimelle (letkussa siis takaiskuvena), ei paineiden nousun pitäisi hidastua yhtään. Nesteen puristamiseksi ei meinaan riitä muutamien barien öljynpaine, joten jos siellä on kokoajan neste vastassa ei siitä tule mitään ongelmia. Asiahan on toinen esim. voitelukanavissa joista öljy pääsee mm. valumaan pois alempia voitelureikiä pitkin ja silloin suurempitilavuuksiset kanavat täyttyvät kauemmin käynnistettäessä.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ai niin ei mulla ole mittoja tuohon kiristimeen. Se kun on tuolla koneessa kiinni enkä jaksa purkaa konettakaan...
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Jankoksen sivuilla on hyvä kuva siitä kiristimestä :lol:
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Hehe, no tulihan se vastaus sieltä, ku oli jo muutama paste kerkenyt mennä :D noh, täytyypi tossa kehitellä ite sitä kiristintä.
Vastaa Viestiin