
Laakeroitu ketjunkiristin.
Laakeroitu ketjunkiristin.
Elikkä oisko kellään vitään mittoja/ piirustuksia sellaisesta värkistä. Jankos varmaankin tietää mitat?
Mutta kyllä ihan täys yks ehjäkin kappale käy. voinvaikka ostaa...

Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Minulla on jossain hukassa vanha Tuulilasi jossa kapineesta on maininta. Jos löydän lehden voin yrittää skannata jutun.jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Taisi olla suomalainen tekele ja noin 400 mk arvoinen.
Liekö kukaan koskaan asentanut tuommoista Ladaansa?
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Jostakin luin, että pitää kone melko meteliä ennen ku öljyn paineet nousee. Pitäneekö paikkansa?TOVERI NIVA kirjoitti:Meiltä löytyy yhestä Nivasta tommonen öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Kun käytin nelipyöräsuuntauksessa tuon prssin niin siellä se huoltomies kehu hyväksi sellaista kapinetta. Kuulemma ollu armeijan ladoissa melkein kaikissa sellainen. Ja kuulemma vielä pitäis olla suomalais tekoinenkin?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Oiskohan näitäkin sitten useamman laisia? Tuo mistä minä olen joskus lukenut otti käyttöpaineensa haaroittimen avulla öljynpaine anturilta. Koska anturi on eri puolella kuin kiristin ja kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.TOVERI NIVA kirjoitti:Ei nyt ainakaan mitään hirveetä meteliä kun ei o tullu kiinnitettyä huomioo tommoseen.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jos öljyt pysyy koneen ollessa sammuksissa siellä letkussa jolla ne johdetaan kiristimelle (letkussa siis takaiskuvena), ei paineiden nousun pitäisi hidastua yhtään. Nesteen puristamiseksi ei meinaan riitä muutamien barien öljynpaine, joten jos siellä on kokoajan neste vastassa ei siitä tule mitään ongelmia. Asiahan on toinen esim. voitelukanavissa joista öljy pääsee mm. valumaan pois alempia voitelureikiä pitkin ja silloin suurempitilavuuksiset kanavat täyttyvät kauemmin käynnistettäessä.,_,/ukka kirjoitti:..kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.
,_,/ukka
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Jankoksen sivuilla on hyvä kuva siitä kiristimestä 

http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r