mitä kannattaa tehdä?
mitä kannattaa tehdä?
elikkäs miun lada 2104 vuosmalli on 1990 ni siinä on kylissä pieniä sormen pään kokosia ruoste täpliä. niin mitä kannattaisi tehdä asialle että maalaanko koko auton vai ne täplä kohat ja jos maalaan ni mikä maali on hyvää????
Jos vain haluat pysäyttää/hidastaa ruosteen etenemistä, niin rapsuttele irtonainen maali pois ja pistä pienellä pensselillä kotelonsuoja-ainetta. Rumahan siitä tulee ku p3rk3l3, mutta pysyy ruosteet kurissa kunnes päätät maalata auton. Kotelonsuoja aine kuluu noin vuodessa pois, eli käsittely pitää uusia ajoittain.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tarkkaan oikean värisellä autosprayllä voi pinnan viimeistellä lähelle alkuperäistä väriä, jonka jälkeen kiillottava/hiova vahaus niin eroa ei edes huomaa. Kai sen voi pohjamaalin jälkeen vetää pelkästään noilla autosprayilläkin, pitää vaan olla tarkkana että väri on oikea ja pinnasta tulee sopiva. Itsellä valkoiseen nappikseen Autolack CarColor 4120 on oikea väri, mutta varaosaliikkeessä kilpailevan firman kuvaston mukaan valittu valkoinen oli liian kellertävä ja pinnasta tuli turhan kiiltävä.
tämä paikkamaalaus on sellainen homma että hyvä mies tekee sen huomaamattomasti ja huonon on turha yrittääkkään
mutta siitä lähdetään että maalattava kohta tulee olla hiottu täysin tasaiseksi koska maalin kiilto tuo näkyviin kaikki epätasaisuudet niitä vielä korostaen
hiomisee pitää olla riittävän hienoa paperia eikä mitään satasta
mutta siitä lähdetään että maalattava kohta tulee olla hiottu täysin tasaiseksi koska maalin kiilto tuo näkyviin kaikki epätasaisuudet niitä vielä korostaen
hiomisee pitää olla riittävän hienoa paperia eikä mitään satasta
-
- Viesti:
maalaus
Itse juuri tänään vetäsin lamellilaikalla ruosteita pois ja mustalla rostexilla päälle. Sitten kun saan loputkin ruosteet hiottua, ajattelin maalata ihan pensselillä ja telalla, tai kaverin ruiskulla, tuota rostexia kylkiin, koko kylkiviivan alaosan verran. saatan myös maalata osan katosta, ellen sitten hommaa jostain punaista ...
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Re: maalaus
Pistähän siihen rostexin päälle joku vedenpitävä maali, tai teet turhaa työtä...Martigan kirjoitti:Itse juuri tänään vetäsin lamellilaikalla ruosteita pois ja mustalla rostexilla päälle. Sitten kun saan loputkin ruosteet hiottua, ajattelin maalata ihan pensselillä ja telalla, tai kaverin ruiskulla, tuota rostexia kylkiin, koko kylkiviivan alaosan verran. saatan myös maalata osan katosta, ellen sitten hommaa jostain punaista ...
,_,/ukka
Autoton on huoleton
-
- Viesti:
vettä
onkos toi vesiohenteinen vai? Eipäs tullu katottua... No on mulla mustaa peltikattomaaliakin. Hyvin toi on ainakin kestäny helmoissa.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Re: vettä
Jos nyt puhutaan rostex-pohjamaalista, niin ei ole vesiohenteinen, mutta ei myöskään pidä vettä. Eli alkaa ruostumaan läpi, jos ei pistä jotakin oikeaa vedenpitävää pintamaalia päälle(vaikka miranoolia). Jos taas pohjamaalin jättää pois, niin pintamaali ei tartu. Peltikattomaalit lienee jotain "välimalleja", pysyy jotenkuten ja pitää vettäMartigan kirjoitti:onkos toi vesiohenteinen vai? Eipäs tullu katottua... No on mulla mustaa peltikattomaaliakin. Hyvin toi on ainakin kestäny helmoissa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton