mitä kannattaa tehdä?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
lada 2104

mitä kannattaa tehdä?

Viesti Kirjoittaja lada 2104 »

elikkäs miun lada 2104 vuosmalli on 1990 ni siinä on kylissä pieniä sormen pään kokosia ruoste täpliä. niin mitä kannattaisi tehdä asialle että maalaanko koko auton vai ne täplä kohat ja jos maalaan ni mikä maali on hyvää????
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kannattaa ainakin hioa ruoste pois ennen kun maalaa ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
lada 2104

niin mut maalaanko kokonaan?
P.I.M.P.

Viesti Kirjoittaja P.I.M.P. »

Luultavasti tulee ruma jos vain ne täplä kohdat maalaat... mutta ei niitä kyllä kannata jättää käsittelemättäkään. Maalaa koko auto niin hyvä tulee.
lada 2104

minkä merkkisellä maalilla kannattaa maalata? mulla on ruisku.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

samarassani oli vuosi sitten ostettaessa samanlaisia kymmenkunta kappaletta. Hioin ne kirkkaalle pellille, sivelin ensin ruostepohjamaalin (rostex) ja sitten pintamaalin, eikä ainakaan kahta metriä lähempää huomaa paikkamaalatuksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Jos vain haluat pysäyttää/hidastaa ruosteen etenemistä, niin rapsuttele irtonainen maali pois ja pistä pienellä pensselillä kotelonsuoja-ainetta. Rumahan siitä tulee ku p3rk3l3, mutta pysyy ruosteet kurissa kunnes päätät maalata auton. Kotelonsuoja aine kuluu noin vuodessa pois, eli käsittely pitää uusia ajoittain.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Tarkkaan oikean värisellä autosprayllä voi pinnan viimeistellä lähelle alkuperäistä väriä, jonka jälkeen kiillottava/hiova vahaus niin eroa ei edes huomaa. Kai sen voi pohjamaalin jälkeen vetää pelkästään noilla autosprayilläkin, pitää vaan olla tarkkana että väri on oikea ja pinnasta tulee sopiva. Itsellä valkoiseen nappikseen Autolack CarColor 4120 on oikea väri, mutta varaosaliikkeessä kilpailevan firman kuvaston mukaan valittu valkoinen oli liian kellertävä ja pinnasta tuli turhan kiiltävä.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

tämä paikkamaalaus on sellainen homma että hyvä mies tekee sen huomaamattomasti ja huonon on turha yrittääkkään
mutta siitä lähdetään että maalattava kohta tulee olla hiottu täysin tasaiseksi koska maalin kiilto tuo näkyviin kaikki epätasaisuudet niitä vielä korostaen

hiomisee pitää olla riittävän hienoa paperia eikä mitään satasta
Martigan
Viesti:

maalaus

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Itse juuri tänään vetäsin lamellilaikalla ruosteita pois ja mustalla rostexilla päälle. Sitten kun saan loputkin ruosteet hiottua, ajattelin maalata ihan pensselillä ja telalla, tai kaverin ruiskulla, tuota rostexia kylkiin, koko kylkiviivan alaosan verran. saatan myös maalata osan katosta, ellen sitten hommaa jostain punaista ...
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
,_,/ukka

Re: maalaus

Martigan kirjoitti:Itse juuri tänään vetäsin lamellilaikalla ruosteita pois ja mustalla rostexilla päälle. Sitten kun saan loputkin ruosteet hiottua, ajattelin maalata ihan pensselillä ja telalla, tai kaverin ruiskulla, tuota rostexia kylkiin, koko kylkiviivan alaosan verran. saatan myös maalata osan katosta, ellen sitten hommaa jostain punaista ...
Pistähän siihen rostexin päälle joku vedenpitävä maali, tai teet turhaa työtä...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Martigan
Viesti:

vettä

Viesti Kirjoittaja Martigan »

onkos toi vesiohenteinen vai? Eipäs tullu katottua... No on mulla mustaa peltikattomaaliakin. Hyvin toi on ainakin kestäny helmoissa.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
lada 2104

mikä on punasen ladan väri koodi lada on 1990 vm?
,_,/ukka

Re: vettä

Martigan kirjoitti:onkos toi vesiohenteinen vai? Eipäs tullu katottua... No on mulla mustaa peltikattomaaliakin. Hyvin toi on ainakin kestäny helmoissa.
Jos nyt puhutaan rostex-pohjamaalista, niin ei ole vesiohenteinen, mutta ei myöskään pidä vettä. Eli alkaa ruostumaan läpi, jos ei pistä jotakin oikeaa vedenpitävää pintamaalia päälle(vaikka miranoolia). Jos taas pohjamaalin jättää pois, niin pintamaali ei tartu. Peltikattomaalit lienee jotain "välimalleja", pysyy jotenkuten ja pitää vettä :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin