PÄÄSTÖT TYHJÄKÄYNNILLÄ korkeat, ei saa leimaa. missä vika?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ipeus

PÄÄSTÖT TYHJÄKÄYNNILLÄ korkeat, ei saa leimaa. missä vika?

Viesti Kirjoittaja ipeus »

muuten päästöt ok mutta joutokäynnillä hc ja oliko oc päästöt monin kertaiset? lambdan vaihdoin mut ei auttanu.
auto on 2105 vm92 1,5

missä vika?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

ASTEEKKI SIIS. Polttoainetta ehkä liikaa. Jokin alipaineletku vuotaa. Tai bensapinta kohokammiossa liika korkea. Säätää voi yrittää myös kaasarin jalan neulasta.
Lada rules
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kattikin VOI olla paskana. Ja tyhjäkäynnin seosta voi säätää siitä ruuvista.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
ipeus

Viesti Kirjoittaja ipeus »

jaa että niiku mistä ruuvista sitä tyhjä käynnin seosta säädetään?onko muka tyhjäkännin seos erikseen säädettävis? emmää tierä... mitä ne siin ilmputsarinkotelon alla on ne kaks ruuvia mist voi sääellä jotain..?

huoltoasemalla ku mittailivat päästöjä ni sanoivat eka et se on se lampada anturi mut ei ollu ja toisel kerral ne sano et katti ois muka rikki.
miten se katti sitte toimis kovillla kieroksilla? katti on melko kallis (biltema 88 euroa)

nii ja sit ne sano et vie deltaan huoltoon... mut seki o varmaa tyyristä puuhaa...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jaa niin joo, ei se kyl kiekoillakin toimis jos katti ois paskana. En taas lukenu/ajatellu loppuun.

Tyhjäkäynnin soppaa säädetään siitä perinteisen seosruuvin näköisestä ruuvista joka on tyhjäkäynnin kierrosten säädöstä alaviistoon ikkunaan päin. (muistaakseni)

Tyhjäkäynnin kierrosruuvi on se iso musta ruuvi jota käsinkin kääntää.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Käkisalmen Kuattro

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro »

Minulla auttoi kaasarin purkaminen ja puhdistaminen sekä bensaa sisäänsä imaisseen kohon vaihtaminen uuteen.Lopuksi säädöt kohdilleen ja taas mennään! 8)
ipeus

Viesti Kirjoittaja ipeus »

täytyypi huomen kattella sitä ruuvia. onko se sitte nii että myötäpäevään o rikkaammalle ja päinvastoin?

on kyl sit melko vaikeeta haistella päästeleekö se liikaa... pitäis taas vierä asemalle

kiva ku vein kastettavaksi ni sain sit päivän ajoaikaa. aika reiluu

nii mistä sitte muuten sääretään seoksia? kävi vaan mieles
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Niin siis just siitä ruuvista säädetään seosta tyhjäkäynnillä. Mutta kierroksilla seoksen määrittelee afr-boksi eikä onneton omistaja voi tehä mittää.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Siis Asteekin kaasarista voit säätää vain tyhjäkäynnin seosta. Säätö tapahtuu siitä pienestä ruuvista joka on kaasarin rungon aivan alaosassa olevassa porauksessa (yleensä poraus täynnä pask....) joten ensin pikku puhdistus ja sitten kääntö myötäpäivään (kiristyy ja menee pienemmälle).

Toi poraus on muuten suoraan auton keulaanpäin ja on alimmaisena vasemmalla (keulasta katsottuna) kaasarin rungossa. Sen yläpuolella on tyhjäkäynnin määrän säätö ruuvi ja sen vieressä se musta napikka josta puoliautomaatin ryypyn säätöä tehdään (siihen tulee muuten yksi letku, joten sen erottaa siitä).
Lada rules
Avatar
pressa
Viestit: 10536
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

lues nut ipeus ajatuksella mitä vastataan
eli tyhjäkäynti seosta säädetään kaasuttimen jalassa olevalla seos ruuvilla
ruuvi toimii kuten muutkin ruuvit eli vastapaivään aukeaa eli seos rikastuu ja myötäpäivään pienenee eli laihtuu
ja se iso muovinen on tyhjäkäynti kierrosten säätö
axteekissa tyhjäkäynti pitää olla yli 800r/min niin käy hyvin
eli katsastuskonttorille ruuvimeisseli mukaan ja säätää siellä kohdalleen
ja olethan tutkinut kaikki alipaineletkut ettei ilmavuotoja ole
sekä voidellut vivuston että kaikki liikkuu kuten pitää
näillä eväillä pitäisi leiman irrota

niin ja kieroksilla seosta säätää afr-yksikkö niiden kaasuttimen kyljessä olevien solenoidisuutinten avulla
toki jos niistä se idle eli tyhjäkäyntisuutin on jumittunut auki tai löysälle että ohivirtausta on niin sekin sotkee seoksen

lisää axtec-järjestelmästä haun avulla
ja kerhon korjaus cd-rompulta
ipeus

Viesti Kirjoittaja ipeus »

jees eiköhän nyt tullu selväks...

kiitoksia tiedoista!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Katti vehkeissä on se hyvä puoli että niissä on seosmittarin anturikin (lambda) omasta takkaa, niin ei tartte ku laadukkaan yleismittarin niin saa mitattua että seokset on kohdallaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
eka latukkani

Viesti Kirjoittaja eka latukkani »

mulla ainakin se alempi solenoidi venttiili nakuttaa auki kiinni koko ajan mut ylempi on ku kuollu ja tyhjä käynti huojuu vieläkin vaiks tivarit on vaihdettu ja alipaine vuodot korjattu mut ku leima on lapussa ni ei pal kiinnosta onko seos rikkaalla vaan jos toimii kaasu pohjassa ni hyvin menee.
Vastaa Viestiin