PÄÄSTÖT TYHJÄKÄYNNILLÄ korkeat, ei saa leimaa. missä vika?
PÄÄSTÖT TYHJÄKÄYNNILLÄ korkeat, ei saa leimaa. missä vika?
muuten päästöt ok mutta joutokäynnillä hc ja oliko oc päästöt monin kertaiset? lambdan vaihdoin mut ei auttanu.
auto on 2105 vm92 1,5
missä vika?
auto on 2105 vm92 1,5
missä vika?
jaa että niiku mistä ruuvista sitä tyhjä käynnin seosta säädetään?onko muka tyhjäkännin seos erikseen säädettävis? emmää tierä... mitä ne siin ilmputsarinkotelon alla on ne kaks ruuvia mist voi sääellä jotain..?
huoltoasemalla ku mittailivat päästöjä ni sanoivat eka et se on se lampada anturi mut ei ollu ja toisel kerral ne sano et katti ois muka rikki.
miten se katti sitte toimis kovillla kieroksilla? katti on melko kallis (biltema 88 euroa)
nii ja sit ne sano et vie deltaan huoltoon... mut seki o varmaa tyyristä puuhaa...
huoltoasemalla ku mittailivat päästöjä ni sanoivat eka et se on se lampada anturi mut ei ollu ja toisel kerral ne sano et katti ois muka rikki.
miten se katti sitte toimis kovillla kieroksilla? katti on melko kallis (biltema 88 euroa)
nii ja sit ne sano et vie deltaan huoltoon... mut seki o varmaa tyyristä puuhaa...
Jaa niin joo, ei se kyl kiekoillakin toimis jos katti ois paskana. En taas lukenu/ajatellu loppuun.
Tyhjäkäynnin soppaa säädetään siitä perinteisen seosruuvin näköisestä ruuvista joka on tyhjäkäynnin kierrosten säädöstä alaviistoon ikkunaan päin. (muistaakseni)
Tyhjäkäynnin kierrosruuvi on se iso musta ruuvi jota käsinkin kääntää.
Tyhjäkäynnin soppaa säädetään siitä perinteisen seosruuvin näköisestä ruuvista joka on tyhjäkäynnin kierrosten säädöstä alaviistoon ikkunaan päin. (muistaakseni)
Tyhjäkäynnin kierrosruuvi on se iso musta ruuvi jota käsinkin kääntää.
Reippaina käymme rekkain alle 

täytyypi huomen kattella sitä ruuvia. onko se sitte nii että myötäpäevään o rikkaammalle ja päinvastoin?
on kyl sit melko vaikeeta haistella päästeleekö se liikaa... pitäis taas vierä asemalle
kiva ku vein kastettavaksi ni sain sit päivän ajoaikaa. aika reiluu
nii mistä sitte muuten sääretään seoksia? kävi vaan mieles
on kyl sit melko vaikeeta haistella päästeleekö se liikaa... pitäis taas vierä asemalle
kiva ku vein kastettavaksi ni sain sit päivän ajoaikaa. aika reiluu
nii mistä sitte muuten sääretään seoksia? kävi vaan mieles
Siis Asteekin kaasarista voit säätää vain tyhjäkäynnin seosta. Säätö tapahtuu siitä pienestä ruuvista joka on kaasarin rungon aivan alaosassa olevassa porauksessa (yleensä poraus täynnä pask....) joten ensin pikku puhdistus ja sitten kääntö myötäpäivään (kiristyy ja menee pienemmälle).
Toi poraus on muuten suoraan auton keulaanpäin ja on alimmaisena vasemmalla (keulasta katsottuna) kaasarin rungossa. Sen yläpuolella on tyhjäkäynnin määrän säätö ruuvi ja sen vieressä se musta napikka josta puoliautomaatin ryypyn säätöä tehdään (siihen tulee muuten yksi letku, joten sen erottaa siitä).
Toi poraus on muuten suoraan auton keulaanpäin ja on alimmaisena vasemmalla (keulasta katsottuna) kaasarin rungossa. Sen yläpuolella on tyhjäkäynnin määrän säätö ruuvi ja sen vieressä se musta napikka josta puoliautomaatin ryypyn säätöä tehdään (siihen tulee muuten yksi letku, joten sen erottaa siitä).
Lada rules
lues nut ipeus ajatuksella mitä vastataan
eli tyhjäkäynti seosta säädetään kaasuttimen jalassa olevalla seos ruuvilla
ruuvi toimii kuten muutkin ruuvit eli vastapaivään aukeaa eli seos rikastuu ja myötäpäivään pienenee eli laihtuu
ja se iso muovinen on tyhjäkäynti kierrosten säätö
axteekissa tyhjäkäynti pitää olla yli 800r/min niin käy hyvin
eli katsastuskonttorille ruuvimeisseli mukaan ja säätää siellä kohdalleen
ja olethan tutkinut kaikki alipaineletkut ettei ilmavuotoja ole
sekä voidellut vivuston että kaikki liikkuu kuten pitää
näillä eväillä pitäisi leiman irrota
niin ja kieroksilla seosta säätää afr-yksikkö niiden kaasuttimen kyljessä olevien solenoidisuutinten avulla
toki jos niistä se idle eli tyhjäkäyntisuutin on jumittunut auki tai löysälle että ohivirtausta on niin sekin sotkee seoksen
lisää axtec-järjestelmästä haun avulla
ja kerhon korjaus cd-rompulta
eli tyhjäkäynti seosta säädetään kaasuttimen jalassa olevalla seos ruuvilla
ruuvi toimii kuten muutkin ruuvit eli vastapaivään aukeaa eli seos rikastuu ja myötäpäivään pienenee eli laihtuu
ja se iso muovinen on tyhjäkäynti kierrosten säätö
axteekissa tyhjäkäynti pitää olla yli 800r/min niin käy hyvin
eli katsastuskonttorille ruuvimeisseli mukaan ja säätää siellä kohdalleen
ja olethan tutkinut kaikki alipaineletkut ettei ilmavuotoja ole
sekä voidellut vivuston että kaikki liikkuu kuten pitää
näillä eväillä pitäisi leiman irrota
niin ja kieroksilla seosta säätää afr-yksikkö niiden kaasuttimen kyljessä olevien solenoidisuutinten avulla
toki jos niistä se idle eli tyhjäkäyntisuutin on jumittunut auki tai löysälle että ohivirtausta on niin sekin sotkee seoksen
lisää axtec-järjestelmästä haun avulla
ja kerhon korjaus cd-rompulta