Käy kolmella

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
mortteli

Käy kolmella

Viesti Kirjoittaja mortteli »

Mikäs vois olla vikana ku käy vaan 3:lla ?
Tulpasta ei ole kiinni se on koitettu että antaa kipinää, voisiko johto olla poikki? Auto on siis 1200s
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Venttiili palanut, tai "kantaa", eli ei ole tarpeeksi välystä. Mittaa puristuspainemittarilla että kaikissa sylintereissä on suunnilleen sama paine.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Kannentiiviste palanut poikki sylinterien väliltä?
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Ei kannata heti maalata piruja seinille. Lähdetään liikkeelle yksinkertaisimmasta päästä. Itsellänikin kävi joskus kolmella pytyllä. Syyksi paljastui löysällä oleva imusarja. Ykköspytty ei saanut tarpeeksi rikasta soppaa, jotta se palaisi kunnolla. Muttereista osa oli löysällä ja yksi oli pudonnut kokonaan.

Jos venttiili on palanut niin sen näet helpoiten pahvipalan avulla. Auton käydessä tyhjäkäyntiä, pidät pahvinpalaa pakoputken edessä. Mikäli pakoventtiili on palanut, imaisee pakoputki pahvinpalan hetkittäin putkeen kiinni selkeän läpsähdyksen säestämänä.
Avatar
pressa
Viestit: 10541
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

vielä helpompi syy voi olla jos tulpat on vanhat että tulppa ei paineistettuna jaksa antaa kipinää
eli tulpat vaihtaa ja sitten johdot
senjälkeen siirtyä vaativampiin tehtäviin
ja johtojen paikkaa vaihtamalla jos pimeän pytyn paikka vaihtuu niin vika on johdossa
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

voisko olla jarrujen alipaineletku murtunu....
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ainakin minulla on kokemuksia noista pakoventiili vioista. aina murtuu pala ja sen on kakkos tai kolmos pytyn pakoventiili. neljä seitsemästä ladoistani on ollu ventiili vikasia ja onhan noita laiteltu sukulaislle ja parille naapurillekin. mistähän johtuu että se on aina kakkos tai kolmos pytystä ?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eihän ladoissa mitkään venttiilit hajoile, ainakaan normaalikäytössä. Itellä oli ongelmaa kun kaasutin oli tuunailtu ja antoi varsin epämääräisiä seoksia. säätöjen tarkistukset ja mahdolliset rautalanka viritykset pois ja taas mennään
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

johtuneeko jyväskylän/muuramen ilmastosta, piti oikein ostaa ventiili jousen puristin ku ei enää kehannu koululle kansia kiikutaa. mulla ainakin on ollu aina kolmella käyvässä ladassa pakoventiilistä murtun palanen.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Lada-Jussi kirjoitti:eihän ladoissa mitkään venttiilit hajoile, ainakaan normaalikäytössä.
niin no tuskin täti ja naapurin yli 70v sedät hirveesti kokeilee ventiilin nousua :wink:
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin