Nyt on Nonniksen vanha Pinkki (2104 Lada 5D combi vm. 1989, 1300-koneella) ollut melkein viikon omissa nimissä ja moitteettomasti on pelannut. Auton vaihdoin siis tuohon Kattipaskendeeriin 2107:aan sen kummemmin Pinkkiä tutkimatta. Yleensä kun on autot syynännyt niin viimeisen päälle niitä ostaessa ja silti on saanut käsiinsä yleensä pelkkiä "p@skoja", niin ajattelin, että jos nyt vaikka tekis (ja mahdollisesti kävis) sit toiste päin
 Sen kyllä arvasin, että kulku tulee olemaan hieman toista kuin 2107:lla ja se on valitettavan totta
 Sen kyllä arvasin, että kulku tulee olemaan hieman toista kuin 2107:lla ja se on valitettavan totta 
Ainoa häiritsevä tekijä oli autosta kuulunut "sirinä", joka ei oikein kuulostanut venttiilin ääntelyltä, mutta muuttui kuitenkin kierroksien ja rasituksen mukaan. Nyt on remonttia tehty sen verran, että viimeksi viime vuoden heinäkuussa(!) vaihdetut öljyt on vaihdettu ja venttiilit säädetty. Ei ihme, että hieman "sirisi", kun ei ollut yhden venttiilin säätö hieman pielessä, vaan VIIDEN täysin viturallaan!! Kyllä loppui sirinät
 Toivottavasti Kattipaskan kohdalla ei luulla, että ne kerhon sivuiltakin helposti löytyvät huoltovälit (ne kaikki kohdat!) on huvikseen keksittyjä
 Toivottavasti Kattipaskan kohdalla ei luulla, että ne kerhon sivuiltakin helposti löytyvät huoltovälit (ne kaikki kohdat!) on huvikseen keksittyjä  
  No ei vaineskaan, leikki leikkinä ja ymmärrän kyllä jos tuon näköiseen autoon ei viitsi aikaansa tuhlata, itse vain olen niin hullu
 No ei vaineskaan, leikki leikkinä ja ymmärrän kyllä jos tuon näköiseen autoon ei viitsi aikaansa tuhlata, itse vain olen niin hullu 
Muita jo tehtyjä hommia on ilmanpuhdistimen vaihto, huonojen johtoliitosten korjaaminen, irroitettaessa poikki revenneen(!) bensaletkun uusiminen ja siihen suodattimen asentaminen. Mistäs muuten löytyy suodattimen virkaa edes jollain tapaa toimittavia värkkejä tällaisen Ladan bensalinjoista, jos sellaista ei letkussa ole? En vielä kerinnyt itse asiaa tutkimaan. Tulpat on myös vaihdettu ja joitain palaneita polttimoita vaihdettu sekä takaluukun pohjan ruostuttajat heitetty roskiin.
Auton "pelastaminen" jatkuu seuraavaksi laturin hihnan kiristämisellä, kosketuskulman ja sytytysennakon säädöillä ja sisävalojen vian etsimisellä (uudet polttimot eivät valitettavasti auttaneet). Myös mittariston valoja pitäisi uusia ja sitten ryhtyä ruostekohtien auki raapimiseen, korjailuun ja uuden maalin päälle levittämiseen. Osittain puhki ruostuneita ovia ei tulla hitsaamaan ja sellaisia ylimääräisiä omistavat voivat tarjota niitä edullisesti tai mielellään ilmaiseksi minulle
 Tämän hetkiset ovet tullaan vain "meikkaamaan", kunnes parempi kuntoiset löytyvät.
 Tämän hetkiset ovet tullaan vain "meikkaamaan", kunnes parempi kuntoiset löytyvät.Ulkonäköä vois muuttaa uuden värin lisäksi takalasien tummennuksella, ajovalojen pyyhkijöiden pois repimisellä ym. pikku kikoilla.
Lisää stooria sitten kun jotain kerrottavaa ilmenee...

, eikä semmosia sirinöitä huomaa kun korva niihin tottuu. Sehän on vaan esteettistä; oikeaa haittaa on jos venttiili kantaa.
 , eikä semmosia sirinöitä huomaa kun korva niihin tottuu. Sehän on vaan esteettistä; oikeaa haittaa on jos venttiili kantaa. 

Venttiileistä ei kyllä yksikään onneksi kantanut ja vain yhdessä tais olla välys toivottua hieman pienempi. Muut pielessä olleet olivat sitten kunnolla väljiä. Helpostihan noihin hiljalleen tuleviin muutoksiin tottuu ja osunut kyllä omallekin kohdalle useamman kerran...
 Venttiileistä ei kyllä yksikään onneksi kantanut ja vain yhdessä tais olla välys toivottua hieman pienempi. Muut pielessä olleet olivat sitten kunnolla väljiä. Helpostihan noihin hiljalleen tuleviin muutoksiin tottuu ja osunut kyllä omallekin kohdalle useamman kerran... ita vaihdoin niihin sisävaloihin (jotka eivät siis sillä lähteneet toimimaan) ja toisen parkkivalon.
 ita vaihdoin niihin sisävaloihin (jotka eivät siis sillä lähteneet toimimaan) ja toisen parkkivalon. Ja vaikka flekti välillä pyörähteleekin niin ei toimi kuten pitää
 Ja vaikka flekti välillä pyörähteleekin niin ei toimi kuten pitää  ja onnistuin sitten vetään siinä säätäessä koneen ylilämmöille
 ja onnistuin sitten vetään siinä säätäessä koneen ylilämmöille  Sinänsä kettumaista, että vaikka mielelläni räpläilenkin, niin sähköhommat ei oo meikäläiselle.
 Sinänsä kettumaista, että vaikka mielelläni räpläilenkin, niin sähköhommat ei oo meikäläiselle.