
1200s TURBO
1200s TURBO
oisko kellään minkäänlaisia paineistettuja kaasareita myytävänä idän ihmeeseen kun tuo venäjän weber ei tunnu olevan kovin sovelias turbotukseen... 

Ladan vakio kaasari, "venäjän weber" 
Ahtopaineet on siinä 0.5 tienoilla.
Bensapumppu on ladan vakio. Startilla lentää bensa noin metrin päähän, luulis olevan vielä tässävaiheessa riittävä.
Tosiaankin, lähtee kuin hauki rannasta, mutta kesken tuntuu loppuvan tuo bensa kohokammiosta.
Täällä olisi vähän kuvia asetelmasta. Olisi tarkoitus talven jälkeen siirtää tekniikka tie Ladaan. Jos on jotain huomautettavaa/ideoita, niin kommentteja otetaan mielellään vastaan!
http://beibe.tnnet.fi/~mazza/turbolada/

Ahtopaineet on siinä 0.5 tienoilla.
Bensapumppu on ladan vakio. Startilla lentää bensa noin metrin päähän, luulis olevan vielä tässävaiheessa riittävä.
Tosiaankin, lähtee kuin hauki rannasta, mutta kesken tuntuu loppuvan tuo bensa kohokammiosta.
Täällä olisi vähän kuvia asetelmasta. Olisi tarkoitus talven jälkeen siirtää tekniikka tie Ladaan. Jos on jotain huomautettavaa/ideoita, niin kommentteja otetaan mielellään vastaan!
http://beibe.tnnet.fi/~mazza/turbolada/
Siis oletko paineistanut kohokammion? Tai siis pakkohan se on ollut jos kerran paineilla käy...
Mutta ei tuo alkuperäinen bensapumppu millään tee riittävää painetta, eli pitäisi olla vielä reilusti yli ahtojen.
Toisinsanoen tarvitset sähköpumpun ja sellaisen paineensäätimen mikä muuttaa bensanpainetta kohokammiossa turbon paineiden mukaan.
Mutta ei tuo alkuperäinen bensapumppu millään tee riittävää painetta, eli pitäisi olla vielä reilusti yli ahtojen.
Toisinsanoen tarvitset sähköpumpun ja sellaisen paineensäätimen mikä muuttaa bensanpainetta kohokammiossa turbon paineiden mukaan.
Taas tuli mieleen hurja patentti idea. Eli mitä jos paineistais sen alkuperäsen ladan bensapumpun? Mikäli se rakenteen puolesta ladassa on mahdollista. Samalla tavalla kuin vanhoissa R-Sport kaasariturbo volvoissa. Tuottohan ei vakiosta kasva, mutta pumppu ei hajoa paineesta, ja se pystyy tuottamaan sen 0,2-0,3 baria suuremman paineen kuin siellä kalvon takana on. Paineistaminenhan ei periaattessa vaadi kuin ahtopaineen johtamisen pumpun kalvon takapuolelle.
Voiko toimia, ja jos ei niin mikä mättää?
Voiko toimia, ja jos ei niin mikä mättää?
nonniin. voisihan tuollaistakin kokeilla. ainoa ongelma mitä tulee mieleen niin ladassahan menee bensapumpun alla olevassa bakelliitti palassa se tappi niin kuinkahan sen mahtaisi saada pitämään niin ettei paineet karkaisi kampi koneistoon. muutenhan homma olisi yksinkertainen muutakuin johtaisi letkulla paineen besapumpun rukoon tehdyllä läpiviennillä kalvon toiselle puolelle.
No, tuon 1,7i:n turbottaminen on myös ongelmallinen.
En usko että tuo alkuperäinen ruiskujärjestelmä osaa laisinkaan syöttää oikein kun laitetaan painetta koneeseen. Ja vaikka osaisikin niin se tarvitsee myös bensanpaineensäätimen mikä säätää bensanpainetta turbonpaineen mukaan ennen kaasuläppää.
Suurimpina ongelmina tuossa on map-anturi, suuttimen riittämättömyys ja koneen alkuperäinen puristussuhde. Tuossahan on huomattavasti korkeampi puristussuhde kuin pienemmissä koneissa ja se taas aiheuttaa ettei voi laittaa juuri miään painetta!
En usko että tuo alkuperäinen ruiskujärjestelmä osaa laisinkaan syöttää oikein kun laitetaan painetta koneeseen. Ja vaikka osaisikin niin se tarvitsee myös bensanpaineensäätimen mikä säätää bensanpainetta turbonpaineen mukaan ennen kaasuläppää.
Suurimpina ongelmina tuossa on map-anturi, suuttimen riittämättömyys ja koneen alkuperäinen puristussuhde. Tuossahan on huomattavasti korkeampi puristussuhde kuin pienemmissä koneissa ja se taas aiheuttaa ettei voi laittaa juuri miään painetta!