1200s TURBO

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
turbotanet

1200s TURBO

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

oisko kellään minkäänlaisia paineistettuja kaasareita myytävänä idän ihmeeseen kun tuo venäjän weber ei tunnu olevan kovin sovelias turbotukseen... :twisted:
raimo87

Viesti Kirjoittaja raimo87 »

Minkäslaiset on sun ahto/bensan paineet ja minkä mallin weber?
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

Ladan vakio kaasari, "venäjän weber" :)

Ahtopaineet on siinä 0.5 tienoilla.
Bensapumppu on ladan vakio. Startilla lentää bensa noin metrin päähän, luulis olevan vielä tässävaiheessa riittävä.
Tosiaankin, lähtee kuin hauki rannasta, mutta kesken tuntuu loppuvan tuo bensa kohokammiosta.

Täällä olisi vähän kuvia asetelmasta. Olisi tarkoitus talven jälkeen siirtää tekniikka tie Ladaan. Jos on jotain huomautettavaa/ideoita, niin kommentteja otetaan mielellään vastaan!
http://beibe.tnnet.fi/~mazza/turbolada/
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Siis oletko paineistanut kohokammion? Tai siis pakkohan se on ollut jos kerran paineilla käy...

Mutta ei tuo alkuperäinen bensapumppu millään tee riittävää painetta, eli pitäisi olla vielä reilusti yli ahtojen.

Toisinsanoen tarvitset sähköpumpun ja sellaisen paineensäätimen mikä muuttaa bensanpainetta kohokammiossa turbon paineiden mukaan.
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

Jankos kirjoitti: Toisinsanoen tarvitset sähköpumpun ja sellaisen paineensäätimen mikä muuttaa bensanpainetta kohokammiossa turbon paineiden mukaan.
Meinaatko, että sähköisellä bensapumpulla ja paineensäätimellä sais vakiokaasaristakin tarpeeksi kakkua koneeseen?
raimo87

Viesti Kirjoittaja raimo87 »

Kyllähän tuon nyt noin pienillä paineilla luulisi toimivan kunhan saat bensan paineet n. 0.3-0.4bar yli ahtojen.
Jooseppi

Viesti Kirjoittaja Jooseppi »

Taas tuli mieleen hurja patentti idea. Eli mitä jos paineistais sen alkuperäsen ladan bensapumpun? Mikäli se rakenteen puolesta ladassa on mahdollista. Samalla tavalla kuin vanhoissa R-Sport kaasariturbo volvoissa. Tuottohan ei vakiosta kasva, mutta pumppu ei hajoa paineesta, ja se pystyy tuottamaan sen 0,2-0,3 baria suuremman paineen kuin siellä kalvon takana on. Paineistaminenhan ei periaattessa vaadi kuin ahtopaineen johtamisen pumpun kalvon takapuolelle.

Voiko toimia, ja jos ei niin mikä mättää?
raimo87

Viesti Kirjoittaja raimo87 »

nonniin. voisihan tuollaistakin kokeilla. ainoa ongelma mitä tulee mieleen niin ladassahan menee bensapumpun alla olevassa bakelliitti palassa se tappi niin kuinkahan sen mahtaisi saada pitämään niin ettei paineet karkaisi kampi koneistoon. muutenhan homma olisi yksinkertainen muutakuin johtaisi letkulla paineen besapumpun rukoon tehdyllä läpiviennillä kalvon toiselle puolelle.
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

nyt on tulossa 1700i elikkäs bensapumppu ongelmat loppu siihen.. tarviis vaan ladan katin että sais leimattua sen.... jos jollain ylimääräsiä niin ilmotelkaas...
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

halvimmat hitsattavat tarvikekatit maksaa reilun satasen eli se olisi yksi vaihtoehto
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

pressa kirjoitti:halvimmat hitsattavat tarvikekatit maksaa reilun satasen eli se olisi yksi vaihtoehto
Eiköhän siihen kelpaa jostain vanhasta ladasta irrotettu katti!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Siis mitä nyt olet tunaamassa?

Vakio 1,7i koneeseen turboa vai onko siitä 1,7i koneesta katti rikki???

Mikäli 1,7 koneesta on katti rikki niin multa sellanen pitäis löytyä. Mikäli kiinnostaa laitan yv:llä hintatietoa.
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

Joo, elikkäs 1,7i koneeseen turboa, mutta ensin pitäisi katsastaa peli, joka taas ei onnistu, koska katti on rikki! Joten jos hintatietoa sais, niin olis hyvä!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

No, tuon 1,7i:n turbottaminen on myös ongelmallinen.

En usko että tuo alkuperäinen ruiskujärjestelmä osaa laisinkaan syöttää oikein kun laitetaan painetta koneeseen. Ja vaikka osaisikin niin se tarvitsee myös bensanpaineensäätimen mikä säätää bensanpainetta turbonpaineen mukaan ennen kaasuläppää.

Suurimpina ongelmina tuossa on map-anturi, suuttimen riittämättömyys ja koneen alkuperäinen puristussuhde. Tuossahan on huomattavasti korkeampi puristussuhde kuin pienemmissä koneissa ja se taas aiheuttaa ettei voi laittaa juuri miään painetta!
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

noh asiahan pitää tutkia että miten se ruikkari pelittää... jos ei pelitä niin pittää kai sitten laittaa se paineistettu tupla siihen.. kaikkeehan sitä pitää kokeilla...
Vastaa Viestiin