Mobilisti 7/2004

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Mobilisti 7/2004

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tästä on voinut olla ennenkin, mutta lueskelin vast nyt tuota lehteä. Siinä oli Mosse-juttu. Tiesin kyllä, että Eliteä tehtiin myös Belgiassa. Nimen Scaldia olin myös nähnyt jossain, mutta en osanut yhdistää niitä.

Eli Belgiassa tehtiin Mossejaa nimellä Scaldia. Jo ennen Eliteä tehtiin 403:sta myös Perkinsin dieselillä varustettuna. Mutta että Mossen lisäksi lethtiin myös Volgaa ja jopa Ladaa!!! Ja että Samaraa vielä 80-luvulla. Siis Sputnik onkin todellinen euro-Samara. :D
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

itselle ainakin täysin outo juttu. Vaikea kuvitella "tosissaan" euromossea kasaavia belgialaisia liukuhihnalla :roll: Jotain tässä on varmasti Renulla tekemistä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

belgiassa oli selvästi joku Neukkulan etätoimipiste, koska sinne näyttää keskittyneen vahvasti tuo Neuvostoautojen länsimaistamistoiminta. Olikohan noi 24 mallin Volgan diesel ja V6 versiot tuunailtu juuri tuolla Belgiassa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin