Rengaskokokeskustelua

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Rengaskokokeskustelua

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tuossa oli kokemussivulla keskustelua siitä, mikä on paras talvirenkaan koko 110lle.

Niin ajattelin, että oiskohan kellään mielipiteitä myös muiden Ladojen rengaskoista.

Eikös rallikansa ole sitä mieltä, että parhaat talvkumit on mahdollisimman kapeat? Päteekö tuo myös siviilautoihin?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

rengas

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Oma kokemukseni on että kapea talvirengas on parempi. Esim. sohjokelillä leveä rengas ns. kelluu sohjon päällä jolloin pito on pieni. Kun taas kapea rengas painuu sohjon läpi usein asfalttiin asti jolloin pito on parempi. Tosin sama pätee pehmeällä lumellakin. Eli minun mielipide on että kapea talvirengas on parempi.

Yksi tykkää tyttärestä ja toinen äidistä ja joku molemmista.
Eli mielipidekysymys.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Ainoa oikea koko on 155/80 x 13. Kesällä ja talvella. Muut ovat hienostelua. Ainakin nappiksessa.
Muut mallit sitten asia ihan erikseen.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ainakin TM:ssä neuvottiin talvirenkaiksi ohjekirjan mukaan kapeimmat.Polanteisila ja uraisilla teillä ne menevät parhaiten suoraan.Sohjossa ne eivät nouse "plaaniin".Sutiessaan pehmeällä lumella ne nopeammin tapaavat pitävän,kovan alustan.
Avatar
pressa
Viestit: 10544
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

minun mielestäni paras koko 110/takavetoihin on 165/80-13 koska 175/70-13 ja 155/80-13 aiheuttaa mittarivirhettä 10km/h
tuolla 165:sella virhe on n. 5km/h eli siedettävä
eikä autoon tule niin nopeasti hintaa alentavia kilometrejä he he
varokaa liukkaita teitä t. mika
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

mulla on 155 nastat alla.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

165 nastat on tainnu aina olla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2706
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

155:set on talvirenkaat, ja 165:set kesärenkaat, molemmissa takatuuppareissani Itse en ole vaikuttanut rengaskokoon, koska itse en ole kumpaakaan autoon renkaita ostanut vaan mukana tulleilla pärjätään.

Nappiksen käyttöohjeessa on maininta talvirenkaiden koosta, vain 155:set saa Konelan mukaan laittaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Eikös se riitä että aukkoihin mahtuu ja maahan yltää?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

2101/21011/21013 - 155R13
2102/21023/2103/21033/2106/21061 - 165/80R13
2104/21043/2105/21051/21053 - 165/80R13S
21044/2107/21072/21073/21074 - 175/70R13S
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

155R13 löytyy ladasta kanssa.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Mun Nokian Q koko on 175/70 13. Leveässä pinnassa on enemmän tartunta-alaa jäähän... Sohjossa kapea tietysti olisi parempi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Eikös kapeampi rengas ole pitävämpi siis ihan fysiikan lakien mukaan kun sama voima F (eli massa m x putoamiskiihtyvyys g = painovoima G = F) on pienemmällä pinta-alalla a niin paine p on suurempi (p = F / a) siellä renkaan alla maata vasten. Vai mitä häh?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

veli alexei kirjoitti:Eikös kapeampi rengas ole pitävämpi siis ihan fysiikan lakien mukaan kun sama voima F (eli massa m x putoamiskiihtyvyys g = painovoima G = F) on pienemmällä pinta-alalla a niin paine p on suurempi (p = F / a) siellä renkaan alla maata vasten. Vai mitä häh?
Joo, Ferrareissakin pitäis oikeestaan olla polkupyörän vanteet.

Osaiskohan joku photoshopata semmosen? :lol:
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Misha kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Eikös kapeampi rengas ole pitävämpi siis ihan fysiikan lakien mukaan kun sama voima F (eli massa m x putoamiskiihtyvyys g = painovoima G = F) on pienemmällä pinta-alalla a niin paine p on suurempi (p = F / a) siellä renkaan alla maata vasten. Vai mitä häh?
Joo, Ferrareissakin pitäis oikeestaan olla polkupyörän vanteet.

Osaiskohan joku photoshopata semmosen? :lol:
Kalliilla Fiat:lla ajetaan yleensä kesälla ja asvaltilla. Sillon taas levee on paras. On se tää maailma kumma paikka. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin