Latausmittarin vipotus
Latausmittarin vipotus
Joo, tiedän, että on normaalia, että latausmittarin viisari vipottaa vilkun tahdissa, silleen vähän.
Mutta nyt se välillä hyppää oikein kunnon loikan, punaista aluetta hipoen, niin että latauksen merkkivalokin vilahtaa.
Eli missäköhän vika lymyää?
Mutta nyt se välillä hyppää oikein kunnon loikan, punaista aluetta hipoen, niin että latauksen merkkivalokin vilahtaa.
Eli missäköhän vika lymyää?
Reippaina käymme rekkain alle 

Vika on suurella varmuudella mittariston takana olevassa vilkkureleen kiinnitysmutterin löystymisessä.
Releen kiinnitysmutterin alla on myös maadoitusjohto ja kun se yhdistää huonosti maahan, niin latausvalo alkaa vilkkumaan ja jännitemittari heilumaan.
Omassani oli juuri samanlainen vika että latausvalokin alkasi vilkkumaan samalla kun suuntavilkku oli päällä... ja myös jännitemittari notkahti hirmu alas.
Ollut löysällä myös muissa ladoissa.. Mahtaa olla tehtaalta asti huonosti kiristetty.
Joten ei muutaku mittaristo käteen ja 10mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella kiristät sen releen!!!!
Releen kiinnitysmutterin alla on myös maadoitusjohto ja kun se yhdistää huonosti maahan, niin latausvalo alkaa vilkkumaan ja jännitemittari heilumaan.
Omassani oli juuri samanlainen vika että latausvalokin alkasi vilkkumaan samalla kun suuntavilkku oli päällä... ja myös jännitemittari notkahti hirmu alas.
Ollut löysällä myös muissa ladoissa.. Mahtaa olla tehtaalta asti huonosti kiristetty.
Joten ei muutaku mittaristo käteen ja 10mm hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella kiristät sen releen!!!!
Viimeksi muokannut nanno, 19.11.2003 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No vaikka ajamalla valot päällä pimeällä ja katsomalla tuulilasista läpi
Ja sitten kun rupeaa latausmittari viipottamaan niin katsot mitä tapahtuu ajovaloille. Vai etkö aja pimeällä 


* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
No katsos kun ajan pimeällä JA käytän vilkkua, tapahtuu se yleensä kaupunkialueella, jossa märkä asfaltti ja katuvalot aiheuttavat sen että valoja ei juuri nää. Ja jos rupeen jossain pimeellä maantiellä vilkutteleen varta vasten niin tuskinpa sillon mitään ilmenee. Ei check enginekään koskaan tilauksesta pala!Vanja-eno kirjoitti:No vaikka ajamalla valot päällä pimeällä ja katsomalla tuulilasista läpiJa sitten kun rupeaa latausmittari viipottamaan niin katsot mitä tapahtuu ajovaloille. Vai etkö aja pimeällä
Reippaina käymme rekkain alle 

Eli kyse on nyt sit samasta asiasta josta ehdin perustaa uuden aiheen hetki sitten. No kuitenkin. Miten perusladan pitkä mittaristo irrotetaan? Ja missä kohtaa siellä on se rele, joka pitää kiristää? Ja vaikuttaako vilkkurele siihen latausvalon vilkahteluun, ihan kuin se ois oireillu välillä vilkkua käytettäessä? Samalla vois vaihtaa mittarivalot.
Jep vaikuttaa just siihen latausvalon vilkahteluun ja jännitemittarin hervottomaan pomppimiseen.Rafu kirjoitti:Eli kyse on nyt sit samasta asiasta josta ehdin perustaa uuden aiheen hetki sitten. No kuitenkin. Miten perusladan pitkä mittaristo irrotetaan? Ja missä kohtaa siellä on se rele, joka pitää kiristää? Ja vaikuttaako vilkkurele siihen latausvalon vilkahteluun, ihan kuin se ois oireillu välillä vilkkua käytettäessä? Samalla vois vaihtaa mittarivalot.
Mittaristo irtoaa kun avaat mittariston reunoilta keskikohdasta muovisuojat ruuvien päältä ja irroitat niiden alla olevat ruuvit. Jos mittaristo ei mahdu tulemaan pois vaan tökkää rattiin, niin löysää ratin alta kahta 13mm mutteria että ratti hieman laskee... sitten mittaristo sopii välistä. Voit joutua irroittelemaan liittimiä valo+tuuletin+takalasinlämppärin kytkimistä... kun mittariston taakse pääsee kurkkaamaan siellä on musta ( ainakin omassani) rele, joka on 10mm mutterilla kiinni. Mutteri oli ihan löysä eikä maadoitusjohto saanut kunnolla maita... Kiristyksen jälkeen latausvalo lakkas vilkkumasta ja jännitemittari rauhoittui, kun suuntavilkku on päällä... Sehän on normaalia että jännitemittari hieman heiluu kun vilkku on päällä.
Omastani korjasin tämän vian noin 2 viikkoa sitten.
No niin, taas on vettä virrannu Vantaanjoessa ja vilkkuun liittyviä ongelmia painaa päälle. Auto kylläkin on eri. Olisko tällasesta tietoa - 2107 vm. -88?
Vilkku päälle, niin latausmittari vipottaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Useimmiten käy näin: katoaa vilkut, lataus-, kierros-, bensa ja lämpömittarit menee nollille ja muut merkkivalot paitsi ajovalojen sammuvat. Joskus saa vilkku olla päällä pitkiäkin jaksoja ja joskus taas häiriö ilmenee jo eka vilkahduksella. Säännöllisen epäsäännöllisesti asiaan auttaa virtojen kiertäminen pois ja päälle (ikävää ajon aikana) Vilkun releen kiinnitys on kiristetty ja virtalukon pohjan liitintä trimmattu tiukemmalle.
Vilkku päälle, niin latausmittari vipottaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Useimmiten käy näin: katoaa vilkut, lataus-, kierros-, bensa ja lämpömittarit menee nollille ja muut merkkivalot paitsi ajovalojen sammuvat. Joskus saa vilkku olla päällä pitkiäkin jaksoja ja joskus taas häiriö ilmenee jo eka vilkahduksella. Säännöllisen epäsäännöllisesti asiaan auttaa virtojen kiertäminen pois ja päälle (ikävää ajon aikana) Vilkun releen kiinnitys on kiristetty ja virtalukon pohjan liitintä trimmattu tiukemmalle.