Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

11kk ajoaikaa,95tkm,kaikkihuollot tehty vuoteen 2013.Tupakoimaton.420€.
Kävin tänään rekistöimässä nimiini 10,5€ ja ostin vahaa ja vahasin sen...tuli varsin kiiltävä.Pari iltaa sitten fiksailin vähän.
-korjasin kuljettajan puolimmaisen kaiuttimen johdon,
-korjasin hörisevän takapöntön,uusi pitää ostaa kun on aikaa Motonetistä 48€.
-vetoakselin suojakumissa pistemäinen reikä,josta oli tullut rasvaa ulos.Laitoin sisälle graffitirasvaa tuubista,putsasin pinnat ja laitoin väliaikaisen paikan tiivisteen palasta jonka laitoin reiän kohdalle ja sidoin sen uraan nippusiteellä.
-rekisterikilven sammuneen polttimon korjaus vaatii luultavasti luukun takapanelin irroituksen,jäi tekemättä.
virtain
Viestit: 1138
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja virtain »

Onkos tämä sillä 1,3 koneella ja ruiskulla...?...Jos on,niin peruskone on sama,kuin takamoottorisissa Skodissa...Jakopäähän näissä on ketjulla,joka tuppaa rallattamaan vanhemmiten...Muistelen,että mittaristossa on poikkeuksellisen runsas määrä varoitusvaloja+kierroslukumittari :?....Vaihdekepin puslat ovat kuluvaa tavaraa=Vaihdekepin liikeradoista tulee suurpiirteiset :lol:
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Silloin kun nuo tuli markkinoille Suomeen koe istuin sen niin olivat vähän pehmeät istuimet, niin jossain olin lukenivani että verhoilu suomalaista käsialaa.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

1,3 ketjukone keinuvivuilla,Boshin 1-piste ruisku joka syöttää tavaraa imusarjan lähtöön.Koneen vääntöominaisuudet kuin pikku dieselissä.Käytännöllinen vääntöalue 2000-3500 rpm.Nopeus säädellään vaihteilla joita on 5.Lupaavat kulutukseksi 5,6l/100km kun ajaa 90:tä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Moottorin arkkitehtuuri on takatuuppari Skodaa,kehitelty 50 vuotta sitten.Itse asiassa Skodassani on rajut 68 hv,mikä tuntuu jo kuljettajan selkänojastakin.Pakkovalot ja niiden sammutus on hyvä.Parkkivalot erillisellä painonapilla.Tihkupyyhkijässä on joku viiveen säätö mutta en ymmarrä miten se toimii,käyttöohjekirjassa ei mainintaa.Ajovalon korkeuden säätökin on.Sumuvalot edessä ja takan sekä 2 peräytysvaloa.Kori on saatu takaa tilavaksi siirtämällä takapyörät aivan takaosaan joten pyöräkotelot ei paina takamatkustajia.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

4 aikuista ja pyörätuoli.Kuinka moneen nelioviseen pikkuautoon mahtuu nämä?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1986
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

virtain kirjoitti:Jakopäähän näissä on ketjulla,joka tuppaa rallattamaan vanhemmiten...M
Ketjun rallattamisesta ei pitäisi olla huolta alle 150 tkm:n ja viimeistään 200 tkm:n kohdalla se rallatus alkaa. Osat ovat tuohon remppaan halpoja, työ korjaamolla aika kallis.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1986
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaska HKI kirjoitti:.Tihkupyyhkijässä on joku viiveen säätö mutta en ymmarrä miten se toimii,käyttöohjekirjassa ei mainintaa.
Ei siinä tihkuasennossa sen kummempaa säätöä ole, 0-asennosta kun laitat suoraan päälle niin pyyhkäisee kerran ja kun käyttää ensin 1-asennossa pikaisesti ja laittaa tihkulle, niin pyyhkii useita kertoja pienellä viiveellä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1986
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaska HKI kirjoitti:-rekisterikilven sammuneen polttimon korjaus vaatii luultavasti luukun takapanelin irroituksen,jäi tekemättä.
Ei pitäisi vaatia paneelin irrotusta. Se listantapainen mihin ne valot ovat upotettu, on ruuveilla kiinni takaluukussa ja irrtottamalla sen pääsee polttimot vaihtamaan.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pientä fiksausta odottaa:
-kuljettajan ovi menee lukkoon mutta ei avaudu avaimella.Tanko sisältä irti
-Hattuhyllyn päätykannakkeet murtuneet
-molempien aurinkosuojien päätykiinnikkeet murtuneet
-takapönttö odottaa vaihtoa noin 50€ motonetistä
Avatar
pressa
Viestit: 10552
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jaska HKI kirjoitti:kuljettajan ovi menee lukkoon mutta ei avaudu avaimella.Tanko sisältä irti
Jos tähän saan heittää epäilyksen varjon, jos tanko olisi irti ei avain liikuttaisi lukkoa mihinkään päin. Näissä lohkeaa pala siitä lukkopatruunan päässä olevasta vivusta eikä siksi toimi toiseen suuntaan. Apukuskin ovenlukosta voit tuon vaihtaa kuskinpuolelle tai yrittää etsiä jostain uutta. Toki voihan tuollaisen paksusta prikastakin rakennella...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Näin varmaan,yhdenkään Skodan ovipahveja en ole vielä avannut.
Avatar
pressa
Viestit: 10552
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja pressa »

Muutaman ovipahvin olen skodistakin avannut...
rotsi4

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Omia kokemuksia kulkineesta ei ole, mutta eräällä tutulla eläkeläismiehellä oli tuollainen Faforitti skoda-koneella uudesta asti kymmenen vuoden ikään. Oli tyytyväinen, ja ei ollut rikki juuri koskaan. Hän antoi auton vävypojalleen työajoon kun osti uuden auton. Sen jälkeen Faforit kai vietiin romuun vuoden käytön jälkeen.
Ehkä ei ollut oikea valinta kiivastahtiseen ammattiajoon..toisaalta siihen asti pelasi erinomaisen hyvin. Seuraavassa kulkineessa oli paljon enempi vikoja vaikka oli uusi.

Eikös tämä Skoda moottori ole kevytmetallia kokonaan? varmaankin kevyt mutta lämpö-ongelmat voivat olla kohtalokkaita kun alumiini on kova lämpölaajenemaan. Eli kannattaa pitää huoli että flekti toimii ja jäähdytinnesteen kierto toimii.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Alumiiniahan tuo näyttää olevan.Ainut kuivalohkoinen auto jos ei oteta huomioon Lada 112:aa.Kyllähän tuolla vaikea on päteä,mutta kun on muut intressit.Kyllä sillä menee muiden mukana.Ei edes tien tukkona tarvitse olla jos muistaa millä puolella se kaasu on.
Vastaa Viestiin