Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
11kk ajoaikaa,95tkm,kaikkihuollot tehty vuoteen 2013.Tupakoimaton.420€.
Kävin tänään rekistöimässä nimiini 10,5€ ja ostin vahaa ja vahasin sen...tuli varsin kiiltävä.Pari iltaa sitten fiksailin vähän.
-korjasin kuljettajan puolimmaisen kaiuttimen johdon,
-korjasin hörisevän takapöntön,uusi pitää ostaa kun on aikaa Motonetistä 48€.
-vetoakselin suojakumissa pistemäinen reikä,josta oli tullut rasvaa ulos.Laitoin sisälle graffitirasvaa tuubista,putsasin pinnat ja laitoin väliaikaisen paikan tiivisteen palasta jonka laitoin reiän kohdalle ja sidoin sen uraan nippusiteellä.
-rekisterikilven sammuneen polttimon korjaus vaatii luultavasti luukun takapanelin irroituksen,jäi tekemättä.
Kävin tänään rekistöimässä nimiini 10,5€ ja ostin vahaa ja vahasin sen...tuli varsin kiiltävä.Pari iltaa sitten fiksailin vähän.
-korjasin kuljettajan puolimmaisen kaiuttimen johdon,
-korjasin hörisevän takapöntön,uusi pitää ostaa kun on aikaa Motonetistä 48€.
-vetoakselin suojakumissa pistemäinen reikä,josta oli tullut rasvaa ulos.Laitoin sisälle graffitirasvaa tuubista,putsasin pinnat ja laitoin väliaikaisen paikan tiivisteen palasta jonka laitoin reiän kohdalle ja sidoin sen uraan nippusiteellä.
-rekisterikilven sammuneen polttimon korjaus vaatii luultavasti luukun takapanelin irroituksen,jäi tekemättä.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Onkos tämä sillä 1,3 koneella ja ruiskulla...?...Jos on,niin peruskone on sama,kuin takamoottorisissa Skodissa...Jakopäähän näissä on ketjulla,joka tuppaa rallattamaan vanhemmiten...Muistelen,että mittaristossa on poikkeuksellisen runsas määrä varoitusvaloja+kierroslukumittari
....Vaihdekepin puslat ovat kuluvaa tavaraa=Vaihdekepin liikeradoista tulee suurpiirteiset 
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Silloin kun nuo tuli markkinoille Suomeen koe istuin sen niin olivat vähän pehmeät istuimet, niin jossain olin lukenivani että verhoilu suomalaista käsialaa.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
1,3 ketjukone keinuvivuilla,Boshin 1-piste ruisku joka syöttää tavaraa imusarjan lähtöön.Koneen vääntöominaisuudet kuin pikku dieselissä.Käytännöllinen vääntöalue 2000-3500 rpm.Nopeus säädellään vaihteilla joita on 5.Lupaavat kulutukseksi 5,6l/100km kun ajaa 90:tä.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Moottorin arkkitehtuuri on takatuuppari Skodaa,kehitelty 50 vuotta sitten.Itse asiassa Skodassani on rajut 68 hv,mikä tuntuu jo kuljettajan selkänojastakin.Pakkovalot ja niiden sammutus on hyvä.Parkkivalot erillisellä painonapilla.Tihkupyyhkijässä on joku viiveen säätö mutta en ymmarrä miten se toimii,käyttöohjekirjassa ei mainintaa.Ajovalon korkeuden säätökin on.Sumuvalot edessä ja takan sekä 2 peräytysvaloa.Kori on saatu takaa tilavaksi siirtämällä takapyörät aivan takaosaan joten pyöräkotelot ei paina takamatkustajia.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
4 aikuista ja pyörätuoli.Kuinka moneen nelioviseen pikkuautoon mahtuu nämä?
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Ketjun rallattamisesta ei pitäisi olla huolta alle 150 tkm:n ja viimeistään 200 tkm:n kohdalla se rallatus alkaa. Osat ovat tuohon remppaan halpoja, työ korjaamolla aika kallis.virtain kirjoitti:Jakopäähän näissä on ketjulla,joka tuppaa rallattamaan vanhemmiten...M
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Ei siinä tihkuasennossa sen kummempaa säätöä ole, 0-asennosta kun laitat suoraan päälle niin pyyhkäisee kerran ja kun käyttää ensin 1-asennossa pikaisesti ja laittaa tihkulle, niin pyyhkii useita kertoja pienellä viiveellä.Jaska HKI kirjoitti:.Tihkupyyhkijässä on joku viiveen säätö mutta en ymmarrä miten se toimii,käyttöohjekirjassa ei mainintaa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Ei pitäisi vaatia paneelin irrotusta. Se listantapainen mihin ne valot ovat upotettu, on ruuveilla kiinni takaluukussa ja irrtottamalla sen pääsee polttimot vaihtamaan.Jaska HKI kirjoitti:-rekisterikilven sammuneen polttimon korjaus vaatii luultavasti luukun takapanelin irroituksen,jäi tekemättä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Pientä fiksausta odottaa:
-kuljettajan ovi menee lukkoon mutta ei avaudu avaimella.Tanko sisältä irti
-Hattuhyllyn päätykannakkeet murtuneet
-molempien aurinkosuojien päätykiinnikkeet murtuneet
-takapönttö odottaa vaihtoa noin 50€ motonetistä
-kuljettajan ovi menee lukkoon mutta ei avaudu avaimella.Tanko sisältä irti
-Hattuhyllyn päätykannakkeet murtuneet
-molempien aurinkosuojien päätykiinnikkeet murtuneet
-takapönttö odottaa vaihtoa noin 50€ motonetistä
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Jos tähän saan heittää epäilyksen varjon, jos tanko olisi irti ei avain liikuttaisi lukkoa mihinkään päin. Näissä lohkeaa pala siitä lukkopatruunan päässä olevasta vivusta eikä siksi toimi toiseen suuntaan. Apukuskin ovenlukosta voit tuon vaihtaa kuskinpuolelle tai yrittää etsiä jostain uutta. Toki voihan tuollaisen paksusta prikastakin rakennella...Jaska HKI kirjoitti:kuljettajan ovi menee lukkoon mutta ei avaudu avaimella.Tanko sisältä irti
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Näin varmaan,yhdenkään Skodan ovipahveja en ole vielä avannut.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Muutaman ovipahvin olen skodistakin avannut...
-
rotsi4
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Omia kokemuksia kulkineesta ei ole, mutta eräällä tutulla eläkeläismiehellä oli tuollainen Faforitti skoda-koneella uudesta asti kymmenen vuoden ikään. Oli tyytyväinen, ja ei ollut rikki juuri koskaan. Hän antoi auton vävypojalleen työajoon kun osti uuden auton. Sen jälkeen Faforit kai vietiin romuun vuoden käytön jälkeen.
Ehkä ei ollut oikea valinta kiivastahtiseen ammattiajoon..toisaalta siihen asti pelasi erinomaisen hyvin. Seuraavassa kulkineessa oli paljon enempi vikoja vaikka oli uusi.
Eikös tämä Skoda moottori ole kevytmetallia kokonaan? varmaankin kevyt mutta lämpö-ongelmat voivat olla kohtalokkaita kun alumiini on kova lämpölaajenemaan. Eli kannattaa pitää huoli että flekti toimii ja jäähdytinnesteen kierto toimii.
Ehkä ei ollut oikea valinta kiivastahtiseen ammattiajoon..toisaalta siihen asti pelasi erinomaisen hyvin. Seuraavassa kulkineessa oli paljon enempi vikoja vaikka oli uusi.
Eikös tämä Skoda moottori ole kevytmetallia kokonaan? varmaankin kevyt mutta lämpö-ongelmat voivat olla kohtalokkaita kun alumiini on kova lämpölaajenemaan. Eli kannattaa pitää huoli että flekti toimii ja jäähdytinnesteen kierto toimii.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Alumiiniahan tuo näyttää olevan.Ainut kuivalohkoinen auto jos ei oteta huomioon Lada 112:aa.Kyllähän tuolla vaikea on päteä,mutta kun on muut intressit.Kyllä sillä menee muiden mukana.Ei edes tien tukkona tarvitse olla jos muistaa millä puolella se kaasu on.