Ostaessa flekti pyöri koko ajan koska lämpötila-anturi oli rikkinäinen. Se on nyt vaihdettu.
Myöskään nopeusmittari ei toiminut, kulmavaihde oli kulunut sileäksi. Vaati laatikon irrotuksen että mahtui vaihtamaan. No päivän ajelin sillä laatikolla, kunnes vitosen ja pakin siirtäjä tipahti laatikon sisään. Nyt paikoillaan 4-vaihteinen loota. 5-vaihteinenkin on jo korjattuna ja odottaa inspiraatiota laittaa se takaisin. Vitosvaihdetta kaipaa moottoritienopeuksissa
Kierroslukumittari on edelleen mykkänä, pitäisi selvitellä mikä johto puolalta kuuluu tälle tulla, nimittäin johtosarjasta se näyttäisi uupuvan, sen verran tilannetta tarkistelin kun mittariston polttimot vaihdoin.
Myöskin ohjaussimpukkaa piti hiukan kiristää, kaikki raidetankojen päät vaihdella, ketju kiristää, jarrut herkistellä yms. pientä
Ostotilanteessa Lada näytti tältä:
Sen jälkeen onkin tullut hieman muokattua ulkonäköä ja alustaa. Ostin Lapuan lasikuidulta VFTS-levikesarjan ja sovittelin paikoilleen, istuvuus ei kyllä vakuuta. Kaaria joutuu silppuamaan melkoisesti, kun asentaa levikkeet kutakuinkin alkuperäistä VFTS:ää vastaavalle kohdalle. Pienellä budjetilla omaksi iloksi ja suruksi huumorimielellä rakenneltu


No kun kaaret oli sitten asennettu tuolle korkeudelle, oli kaaren ja renkaan välissä turhaa tilaa vaikka kuinka. Eteen eksyi 123 mersun jousi keskeltä katkaistuna, yksi jousi siis riitti molemmillen puolille eteen. Takaa lähti jousesta 2,5 kierrosta pois. Iskarit on vielä vakiot, mutta taakse on tulossa lyhemmät. Ilmaan nostettuna takajouset ovat irti jousikupeista. Madalluksen yhteydessä piti myös muuttaa jarrupaineensäätimen tangon asentoa, ettei takajarruille tule liikaa painetta.

No edelleen kaarissa oli liikaa tilaa, nimittäin renkaat aivan liian syvällä kaariin nähden. Piti hommata leveämmät vanteet. Levitetyt peltivanteet olivat kukkarolle sopivin vaihtoehto. Alle eksyi "klassikkolevitetyt" Opelin 15" vanteet. Edessä 8" ja takana 9". Renkaina tällä hetkellä vähän turhan korkeat 185/65-15 nastakumit. Kesäksi löytyy 195/50 kumeja pari. Vielä on avoinna tulevatko nämä eteen ja taakse leveämmät, vai laitanko nämä taakse ja eteen sitten kapeammat. Vanteiden "huuli" täytynee maalata valkeaksi. Kunhan kesärenkaat uskaltaa laittaa alle, pitänee vielä mittailla paljonko nuita vanteita toisi ulospäin, tilaa kun vielä löytyisi. Levikepalat saisin tutun kautta edullisesti teetettyä. Putkisto on myös muuttunut 2,5" kokoiseksi ja varustettu yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella. Vaimennin tulee vielä vaihtumaan kun sopiva kävelee vastaan.


Vaikein vaihe oli päättää tulevaa väritystä ja päädyin ainakin toistaiseksi helpoimpaan ratkaisuun ja vedin Ladan omaa beigeä kaariin, samalla tuli muutama ruostepaikka maalattua. Pilkkuja kuitenkin vielä löytyy ympäri autoa muutamia. Kesällä maalaustiloja on paremmin käytössä niin katsotaan sitten jos vaikka innostun vaihtamaan koko keksinnön väriä
Tulevia hommia nyt ainakin:
- Vanteiden huulien maalaus
- Takaiskareiden vaihto lyhempiin
- 5-vaihteisen laatikon laitto takaisin
- Takavaimentimen vaihto/muokkaus
- Yms. mitä mieleen sattuukaan juolahtamaan