Kun olen tähystellyt nettiautosta ketjukoneellista farmariautoa, olen törmännyt mm. Nissaneissa siihen ongelmaan, että ainakin nämä 2000- luvun ketjut voivat merkistä riippuen venyä jopa 15mm/100tkm. Ja kun asentoanturi kuitenkin on usein kampiakselissa, alkaa mm. Nissaneihin tulla suorasuihkutukseen ajoitusongelmia.
Ja lääkkeeksi ongelmaan merkkikorjaamo tarjoaa kallista ketjunvaihtoa.
Joo. Tämä siis oli alustus.
Varsinainen kysymys on se, että onko kellään sellaista 1- pisteruiskuladaa, jonka ketjulla olisi ajettu esim. 300tkm ? (ketjuhan kestää isältä pojalle, mutta hissukseen venyy)

Ja jos on, onko anturin/antureiden toleranssi sitä luokkaa, että pystyvät syöttämään polttoainetta oikea-aikaisesti tästä venymästä huolimatta. Vai oletteko joutuneet vaihtamaan uuden jakoketjun, mikä sinänsä on suht. helppo homma verrattuna esim. Nissaneihin?
Bemarityypit kertovat useimmiten, että voivat ajaa samalla ketjulla sen puoli miljoonaa, eikä ole ongelmia. Ja kyllä minä sen uskonkin, vaikka tiedot ovat vain netistä bongattuja kommentteja.
Kaveri ajoi 1200S- Ladallaan 400tkm samalla ketjulla; rakensi vain kiristimeen jatkokappaleen