Lada Samara 1300S -87

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tuommonen tuli sitten haettua loppiaisen riesaksi.

12/08 katsastettu, 99,9% ruosteeton, sisältä siisti, kahdet pyörät, 499€

Kytkin palautui todella jähmeästi, kuskin lukkopesä rikki, oikea etupyörän laakeri ääntää, pissapoika ei toimi, mittarivaloista puolet pimeänä, ei oikein lämpeä (termostaatti?), solenoidi naksuu pakkasella, laturin hihna luistaa, jakohihnan vaihto edessä 500km sisään, tyhjäkänyti kateissa ilman ryyppyä, taustapeili takapenkillä, apukuskin puoleinen sivupeili totaalisen risa, kuskinpuoleisen sivupeilin säätövivusto risa, paksin kaasujouset vaihtoa vailla ym pientä :lol:

6.1 oli plussaa ja Ivani toimi "hyvin", heti seuraavana aamuna oli pakkasta ja naks naks vaan sullekin. Kiintoavainta näytettiin solenoidille ja sammy käyntiin, aattelin antaa lämmetä sillävälin kun raappaan lasit, viimonen lasi menossa ja sehän keittää prkl :lol: Pelti auki ja paisarin korkki lentää 2m kaaressa ilmaan ja suht lämpöset nesteet käsille ja naamalle :mrgreen:

Mitään muuta ei ilmeisesti hajonnut kuin paisarin korkki. Nestettä lisäsin ja annoin pulputella ylämäessä ilmat pois. Ei kyllä vieläkään lämpeä, ei ollut nesteen puutetta, ajossa lämpömittari nousee korkeimmillaan 50 ja I merkkien puoleen väliin, eli ei edes normilämpöihin saakka. Nesteet ei ainakaan näytä olevan sekaisin.

Säädetty:
Kytkin, ei vieläkään hyvä mutta ajokelpoinen
Tyhjäkäynti, vieläkin vaeltaa muttei enää sammu ilman ryyppyä risteyksissä

Uusittu:
Paksin kaasujouset
Tulpat (vanhat 1x ngk, 1x denso, 2x bosch [molemmat erilaisia])
Tulpan johdot (vanhat 2x orkkis, 2x teipillä paikattuja)
Virranjakajan kansi
Pyörijä
Pyyhkijän sulat
Ajovalopolttimot
Ilmansuodatin

Hankittu mutta vaihtamatta:
Solenoidi
Startin hiilet
Laturin hihna
Bensansuodatin
Etupyörän laakeri

Jakohihna ja kytkin pitää vaihdattaa heti kun mahdollista, jakohihan vaihto vois vielä iteltäkin luonnistua kesällä hyvässä valossa ja hyvällä ajalla, mutta näin talviaikaan ei ulkona oikein napostele. Kytkimen vaihtoon ei rahkeet riittäisikään. Jos jollain kerholaisella on intoa vaihtaa nuo toverihintaan niin ilmoitelkoot itsestään.

Kuviakin tulee jahka ehtii kuvailla. Hyvä siitä vielä tulee, vaikkain hyvin mahdollista että tulee uus auto taas ennen sitä :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Millon myyntiin? :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jokari kirjoitti:Millon myyntiin? :lol:
Heti kun remontointiin on käytetty vähintään auton ostohinta, sitten myyntiin kolmeen sataan :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Faija kehu, että jakoremmen vaihto on erittäin helppo homma! Jos se sanoo niin, niin se on helppo...

Mites Pololle kävi?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

THI-900 kirjoitti:Faija kehu, että jakoremmen vaihto on erittäin helppo homma! Jos se sanoo niin, niin se on helppo...

Mites Pololle kävi?
Juu tuskin se vaikea operaatio olis, jos olis paikka jossa tehdä.

Jaa Polo, sanotaanko vaikka että pistettiin vahinko kiertämään :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

melkein vois nimetä orkkisklassikoksi ton, mutta viidesvaihde vähän pilaa tunnelmaa. Jos toi tosissaan on ruosteettomalla kopalla, niin siitä kannattanee jo tehdä "museoauto"
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ei tätä museoida, ihan käyttöauton virkaa saa hoitaa. Värikoodi on 464, jota esim. Mastonin väriohjelma ei tunne, pitää käydä Motonetissä katsomassa Motip maaleja, sillä sekä maskista että tuosta maskin yli menevästä muovista on hieman maalia lohkeillut, maski ei sinällään haittaa koska se vaihtuu mustaan länsimaiseen.. Ja eihän orkkiksessa vois eurokilpiä ollakkaan :lol:

Kuva

Kuva
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jaksaako toi kulkee mihinkään sillä vitosella?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Kannattaahan toi pyhittää orkkis kesäautoksi kun ei ole tuon enempää oviakaan ruostumassa :D
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

mikko853 kirjoitti:Ei tätä museoida, ihan käyttöauton virkaa saa hoitaa. Värikoodi on 464, jota esim. Mastonin väriohjelma ei tunne, pitää käydä Motonetissä katsomassa Motip maaleja, sillä sekä maskista että tuosta maskin yli menevästä muovista on hieman maalia lohkeillut, maski ei sinällään haittaa koska se vaihtuu mustaan länsimaiseen.. Ja eihän orkkiksessa vois eurokilpiä ollakkaan :lol:

Kuva

Kuva
Kyllä on asiallisen näköinen peli.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja Jokari »

mikko853 kirjoitti:maski ei sinällään haittaa koska se vaihtuu mustaan länsimaiseen
OIKEIN, lerppahuulimaski on kyllä jotain aivan kammottavaa :shock:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Motipin kirjasesta löytyi tuokin värisävy, heidän värisävynumeronsa olisi 44975, mutta hyllyssä ei ollut paikat kuin 44970 ja 44980 purkeille. Pyysin josko oikeaa sävyä saisi tilattua purkin tai pari kymenlaakson myymälään, eivät kuulemma myymälä tavaraa tilaa asiakkaan pyynnöstä, mutta laittoivat ehdotuksen menemään, ilman mitään takeita jotta menisi läpi.

Mittariston polttimot ja bensansuodattimen vaihdoin, sekä kytkintä tuli säädettyä vielä uudemman kerran, nyt se tuntuu jo toimivan kunnolla, kytkin poljin ainoastaan nousee liian korkealle omaan mieleen kun säätövara on ihan lopussa, josko se kuukauden vielä kestäisi niin uusitaan ensitilistä.

Tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, sekä pintakaasulla esiintyy nykimistä, liekkö kaasarin säädöt päin honkia, venttiili palanut tai jotain muuta mukavaa.. minä näistä mitään tiedä :oops: Nykiminen on terävähköä joka viittaisi sytkäpuolelle, kaipa sitä vois koittaa uutta sytkäboksiakin, kun tuommonen löytyy uusi ylimääräisenä, tuskin auttaa, mutta tuskin on haittaakaan..
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jaska HKI kirjoitti:Kyllä on asiallisen näköinen peli.
Aika himmeä tuo maalipinta on omaan silmään, sekä ovien ikkunoiden karmeista on mustat maalit 75% karkuteillä, nuo kun maalailee ja maalipinnan puunailee huolella niin kyllä se siitä taas :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos haluat vähänkään sinnepäin olevan sävyn niin käy Keräsellä teettämässä se korjausmaali...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada Samara 1300S -87

Viesti Kirjoittaja BME316 »

... ja pyydä laittamaan vielä kovetinta siihen maalin sekaan.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Vastaa Viestiin