Syyläri vuotaa yläreunastaan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jaska HKI

Syyläri vuotaa yläreunastaan

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pystyykö syylärille tekemään mitään (kannattaako)?Syyläri vuotaa 5cm yläreunastaan(vähän höyryä).Veden kulutus on noin pari desiä 200km.Auto on -92 2105.Motonetissä uusi syyläri ilman puhallinta maksaisi 118€.Sementtejä en ala laitteleen.
Martigan
Viesti:

tinaa

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Voisikohan sen itse tinata? Kaasukolvi, juotosainetta ja tinaa???
Itsellä OuMamiBlue:ssa (1200L) näyttää olevan samaa vikaa.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Valko

Viesti Kirjoittaja Valko »

Kyllä jäähdytintä voi tinata itsekkin kun hommaa RIITTÄVÄN ison kolvin tai sitten semmotten pikkutohon joita löytyy alan liikkeistä edullisesti.
Suurin ongelma on yleensä saada korjattava alue kuivaksi ja puhtaaksi jotta tina tosiaan tarttuu.
Ammattitinurit pudottaa syylarin enste litkualtaaseen ja nostaa puhtaana kuivumaan; työ on sen jälkeen helppoa rahastusta 8)

Mutta kyllä se kotikonsteinkin on mahdollista suorittaa kun tarkkana häärii :D

Työ helpottuu ratkaisevasti kun nostaa syylarin pöydälle.
Jos näyttää että kenno vuotaa pahasti, kannattaa tiedustella tinurilta kennonvaihdon hintaa vs. uusi jäähdytin.

Paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni :wink: :wink:
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No jos vuoto on siitä ylävesiletkun juuresta (niinkuin yleisesti) niin homma olis aika helppo jois vain jossain on kaasuhitsaus laitteet.

1. Irroitetaan koko ylävesiletkun lähtö irti syyläristä. Ei käytetä väkivaltaa vaan esim. viilaa ja rautasahan terää.
2. Putsataan molemmat puolet teräs harjalla.
3. Kaasuliekki ja juotos messinkiä+ jutetahnaa (helpottaa hommaa muttei pakollinen).
4. Katsotaan että juotos onnistui. Tässä vaiheessa voi vielä korjailla.

Näin minä sen tein ja hyvä tuli.

Itse korjailisin noita tällä pääkaupunkiseudulla mutta kun ei ole noita kaasuhitsaus välineitä.
Lada rules
Jaska HKI

Suurempiin tinauksiin olen käyttänyt kuumailmapuhallinta.1500 W:n puhaltimella saa suuremmankin kohteen niin kuumaksi,että ei tule kylmäjuotoksia.Kohteen puhdistaminen on tärkeää tarttuvuuden parantamiseksi ja pintajännityksen pienentämiseksi.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lähti kerran se tyhjennyspropun kierreosa (mikäsenyton) irti. Ilmeisesti aikaisempi omistaja vetänyt hieman liian tiukkaan. Porakoneeseen teräsharja ja putsaus, sitten vielä suolahapolla käsittelin. Kaasupillillä kuumaksi ja tinasin paikalleen. Kestänyt mainiosti eikä vuoda.
Jaska HKI

Jäähdytin edelleen korjaamatta.Ulos purkautuva jäähdytinneste on muodostanut valkoista töhnää,joka on paikannut vuodon.Niitä näyttää olevan pari kappaletta muuallakin jäähdyttimessä.Näyttää siltä,että kun vuoto on riittävän pien,niin se korjautuu itsestään. :wink:
jorkke

zyyläri

Viesti Kirjoittaja jorkke »

no mulloli vuotava zyyläri kaa ja sen tinas r.kiilkoski ja on pitäny ja sen saa ostaa multa lähtö hinta on sixpac!!!!!!!!!!1
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

piti oleman jonkun entisen tinurin kuolinilmoituksessa:

-paljon tinasit -paljon pilasit
-viimein kolvisi kylmeni.
RIP
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Minä voisin myydä ylimääräisen syylärin moottoreineen kympillä. Purettu edesmenneestä combistani johon se periintyi ensimmäisestä combista. Noudettava tai toimitus tapaamiseen, ei lähetetä!

040-7770876
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kokeile semmosta ainetta jota kaadetaan syyläriin ja joka sen reiän paikkaa. Toimii (vähän turhankin :evil: ) hyvin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
ss127
Viesti:

Vuotaa

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Joo.Luin tuossa vuodoista. Olen ollut syylärikorjaamossa duunissa ja voin kertoa miten niitä korjataan.
Ensin syyläri pudotetaan n.300C lipeäkylpyyn noin 10 minuutiksi jonka jälkeen se huuhdotaan huolellisesti. Sitten se tulpataan ja sisään laitetaan paineilmaa noin 2bar jonka jälkeen se upotetaan veteen jotta nähdään mistä vuotaa. Kun vuotokohta on selvillä niin, se kuivataan ihan nestekaasu toholla ja välillä ruiskautetaan lievää suolahappoa että kaikki lika lähtee pois ja tinan tarttuvuus olisi maximaalinen. Sen jälkeen lämmitetään ja sulatetaan tinaa reikään ja vot. Reikä on tukittu kestävästi. Kun syyläri on jäähtynyt niin se testataan vielä kerran ettei vuoda. Sitten ei muuta kuin kuivataan keinolla tai toisella ja ruiskutetaan uusi väri pintaan. Yleensä musta. Syy siihen että käytetään mustaa on se ,että kun käytetään pakkasnestettä niin mahdolliset uudet vuotokohdat erottuvat. Glykoli kun kuivuessaan jättää valkoisen pinnan.
Näin se tehtiin ainakin siellä missä minä olin töissä. Eli kyllä syylärin voi tinata itsekin kunhan katsoo että pinnat on puhtaat.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Valko

Viesti Kirjoittaja Valko »

Puhtaus on puoli ruokaa juu.
Eipä vaan löydy joka jepeltä ammeellista lipeää varsinkaan tuossa lämpötilassa, että sikäli korjaamon markkinat :?
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Stefa kirjoitti:Porakoneeseen teräsharja ja putsaus, sitten vielä suolahapolla käsittelin. Kaasupillillä kuumaksi ja tinasin paikalleen. Kestänyt mainiosti eikä vuoda.
Elikkäs ei sitä koko syyläriä välttämättä tarvitse uittaa, riittää korjattavan kohdan puhdistus. Että saa sitä kotitallissakin ihmeitä aikaan :wink:
Vauhdin tae - alamäki
ss127
Viesti:

vuotaa

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Niinpä. Toi mitä mä kirjoitin oli se tapa millä se tehdään oikeassa korjaamossa. Se lipeäkylpy on ihan sen takia että saadaan vanha maali pois ja kalkkeutumat sisäpuolelta. Itse tinauskohta putsataan suolahapolla juuri ennen tinausta.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Vastaa Viestiin