Syyläri vuotaa yläreunastaan
Syyläri vuotaa yläreunastaan
Pystyykö syylärille tekemään mitään (kannattaako)?Syyläri vuotaa 5cm yläreunastaan(vähän höyryä).Veden kulutus on noin pari desiä 200km.Auto on -92 2105.Motonetissä uusi syyläri ilman puhallinta maksaisi 118€.Sementtejä en ala laitteleen.
Kyllä jäähdytintä voi tinata itsekkin kun hommaa RIITTÄVÄN ison kolvin tai sitten semmotten pikkutohon joita löytyy alan liikkeistä edullisesti.
Suurin ongelma on yleensä saada korjattava alue kuivaksi ja puhtaaksi jotta tina tosiaan tarttuu.
Ammattitinurit pudottaa syylarin enste litkualtaaseen ja nostaa puhtaana kuivumaan; työ on sen jälkeen helppoa rahastusta
Mutta kyllä se kotikonsteinkin on mahdollista suorittaa kun tarkkana häärii
Työ helpottuu ratkaisevasti kun nostaa syylarin pöydälle.
Jos näyttää että kenno vuotaa pahasti, kannattaa tiedustella tinurilta kennonvaihdon hintaa vs. uusi jäähdytin.
Paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni

Suurin ongelma on yleensä saada korjattava alue kuivaksi ja puhtaaksi jotta tina tosiaan tarttuu.
Ammattitinurit pudottaa syylarin enste litkualtaaseen ja nostaa puhtaana kuivumaan; työ on sen jälkeen helppoa rahastusta

Mutta kyllä se kotikonsteinkin on mahdollista suorittaa kun tarkkana häärii

Työ helpottuu ratkaisevasti kun nostaa syylarin pöydälle.
Jos näyttää että kenno vuotaa pahasti, kannattaa tiedustella tinurilta kennonvaihdon hintaa vs. uusi jäähdytin.
Paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni


No jos vuoto on siitä ylävesiletkun juuresta (niinkuin yleisesti) niin homma olis aika helppo jois vain jossain on kaasuhitsaus laitteet.
1. Irroitetaan koko ylävesiletkun lähtö irti syyläristä. Ei käytetä väkivaltaa vaan esim. viilaa ja rautasahan terää.
2. Putsataan molemmat puolet teräs harjalla.
3. Kaasuliekki ja juotos messinkiä+ jutetahnaa (helpottaa hommaa muttei pakollinen).
4. Katsotaan että juotos onnistui. Tässä vaiheessa voi vielä korjailla.
Näin minä sen tein ja hyvä tuli.
Itse korjailisin noita tällä pääkaupunkiseudulla mutta kun ei ole noita kaasuhitsaus välineitä.
1. Irroitetaan koko ylävesiletkun lähtö irti syyläristä. Ei käytetä väkivaltaa vaan esim. viilaa ja rautasahan terää.
2. Putsataan molemmat puolet teräs harjalla.
3. Kaasuliekki ja juotos messinkiä+ jutetahnaa (helpottaa hommaa muttei pakollinen).
4. Katsotaan että juotos onnistui. Tässä vaiheessa voi vielä korjailla.
Näin minä sen tein ja hyvä tuli.
Itse korjailisin noita tällä pääkaupunkiseudulla mutta kun ei ole noita kaasuhitsaus välineitä.
Lada rules
Vuotaa
Joo.Luin tuossa vuodoista. Olen ollut syylärikorjaamossa duunissa ja voin kertoa miten niitä korjataan.
Ensin syyläri pudotetaan n.300C lipeäkylpyyn noin 10 minuutiksi jonka jälkeen se huuhdotaan huolellisesti. Sitten se tulpataan ja sisään laitetaan paineilmaa noin 2bar jonka jälkeen se upotetaan veteen jotta nähdään mistä vuotaa. Kun vuotokohta on selvillä niin, se kuivataan ihan nestekaasu toholla ja välillä ruiskautetaan lievää suolahappoa että kaikki lika lähtee pois ja tinan tarttuvuus olisi maximaalinen. Sen jälkeen lämmitetään ja sulatetaan tinaa reikään ja vot. Reikä on tukittu kestävästi. Kun syyläri on jäähtynyt niin se testataan vielä kerran ettei vuoda. Sitten ei muuta kuin kuivataan keinolla tai toisella ja ruiskutetaan uusi väri pintaan. Yleensä musta. Syy siihen että käytetään mustaa on se ,että kun käytetään pakkasnestettä niin mahdolliset uudet vuotokohdat erottuvat. Glykoli kun kuivuessaan jättää valkoisen pinnan.
Näin se tehtiin ainakin siellä missä minä olin töissä. Eli kyllä syylärin voi tinata itsekin kunhan katsoo että pinnat on puhtaat.
Ensin syyläri pudotetaan n.300C lipeäkylpyyn noin 10 minuutiksi jonka jälkeen se huuhdotaan huolellisesti. Sitten se tulpataan ja sisään laitetaan paineilmaa noin 2bar jonka jälkeen se upotetaan veteen jotta nähdään mistä vuotaa. Kun vuotokohta on selvillä niin, se kuivataan ihan nestekaasu toholla ja välillä ruiskautetaan lievää suolahappoa että kaikki lika lähtee pois ja tinan tarttuvuus olisi maximaalinen. Sen jälkeen lämmitetään ja sulatetaan tinaa reikään ja vot. Reikä on tukittu kestävästi. Kun syyläri on jäähtynyt niin se testataan vielä kerran ettei vuoda. Sitten ei muuta kuin kuivataan keinolla tai toisella ja ruiskutetaan uusi väri pintaan. Yleensä musta. Syy siihen että käytetään mustaa on se ,että kun käytetään pakkasnestettä niin mahdolliset uudet vuotokohdat erottuvat. Glykoli kun kuivuessaan jättää valkoisen pinnan.
Näin se tehtiin ainakin siellä missä minä olin töissä. Eli kyllä syylärin voi tinata itsekin kunhan katsoo että pinnat on puhtaat.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Elikkäs ei sitä koko syyläriä välttämättä tarvitse uittaa, riittää korjattavan kohdan puhdistus. Että saa sitä kotitallissakin ihmeitä aikaanStefa kirjoitti:Porakoneeseen teräsharja ja putsaus, sitten vielä suolahapolla käsittelin. Kaasupillillä kuumaksi ja tinasin paikalleen. Kestänyt mainiosti eikä vuoda.

Vauhdin tae - alamäki
vuotaa
Niinpä. Toi mitä mä kirjoitin oli se tapa millä se tehdään oikeassa korjaamossa. Se lipeäkylpy on ihan sen takia että saadaan vanha maali pois ja kalkkeutumat sisäpuolelta. Itse tinauskohta putsataan suolahapolla juuri ennen tinausta.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE