Palkkataulukot

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Lara-Mies
Viesti:

Palkkataulukot

Viesti Kirjoittaja Lara-Mies »

Olen aina ihmetellyt mistä ne saa nuo palkkataulukot :shock: :shock:
Ei mulla ole ainakaan tuollaista palkkaa lähellekkään mitä tuossa listassa
luvataan..Kyseessä Linja-autonkuljettaja ja nyt palkka noin 1700 € kuussa....
Jään tuosta listapalkasta noin 400€ kuussa...Tässä vielä se lista kunta alan palkoista..
http://www.iltalehti.fi/kuvat/kuntapalkat.shtml

Ei muuta kun persettä penkkiin :shock: :shock: :shock: :lol:
Viimeksi muokannut Lara-Mies, 23.11.2007 9:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys..
ladaracing pori

Re: Palkkataulukot

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Pitää osata pyytää työhaastattelussa,tottakai työnantaja maksaa minimi palkkaa jos vain on mahdollista.
Mutta alat jotka kärsivät kovasta työvoimapulasta niin tahtoo olla että työntekijä sanoo hinnan itselleen.
Lara-Mies
Viesti:

No enpä ole kuullutkaan että kun menet kunnan töihin niin voit esittää palkkavaatimuksia :lol: :lol: Kyllähän täällä Helsingissä ainakin on palkka taulukot minkä mukaan maksetaan. Ainakin Helsingin Bussiliikenteellä (entinen HKL ja Suomen turistiauto) :shock: Minkä omistaa Helsingin kaupunki...Eli kunnan firma..
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Sama juttu, noi taulukot revitään lehtiin mistä sattuu. Mullakin pitäis taulukon mukaan olla monta sataa ekeä isompi palkka, mikä mulla oikeasti on. Kai näissä vie uusimaan palkkojen suuruus keskiarvoa reippaasti ylös muuhun maahan verrattuna. Jep, ei meilläkään palkkoja mennä sanomaan. Palkkataulukossa nousu tarkoittaa myös ammattinimikkeen vaihtoa jos ei kokemuslisiä tms. lasketa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Joo, mielenkiintoista mistä nuo palkat yleensä napataan noihin lehdissä oleviin palkkataulukoihin.
warre 353w sedan,
ladaracing pori

[quote="Lara-Mies"]No enpä ole kuullutkaan että kun menet kunnan töihin niin voit esittää palkkavaatimuksia :lol: :lol: Kyllähän täällä Helsingissä ainakin on palkka taulukot minkä mukaan maksetaan. Ainakin Helsingin Bussiliikenteellä (entinen HKL ja Suomen turistiauto) :shock: Minkä omistaa Helsingin kaupunki...Eli kunnan firma..[/quote]

On siis tyhmää mennä töihin jollakin taulukkopalkalla alalle jossa on huutava pula tekijöistä kuten linja-autokuski pääkaupunkiseudulla.
Katsoppa MOL.fi ja valitse parempi kuskin duuni sieltä.
Lara-Mies
Viesti:

ladaracing pori kirjoitti:
Lara-Mies kirjoitti:No enpä ole kuullutkaan että kun menet kunnan töihin niin voit esittää palkkavaatimuksia :lol: :lol: Kyllähän täällä Helsingissä ainakin on palkka taulukot minkä mukaan maksetaan. Ainakin Helsingin Bussiliikenteellä (entinen HKL ja Suomen turistiauto) :shock: Minkä omistaa Helsingin kaupunki...Eli kunnan firma..
On siis tyhmää mennä töihin jollakin taulukkopalkalla alalle jossa on huutava pula tekijöistä kuten linja-autokuski pääkaupunkiseudulla.
Onkohan niin että noi porilaisetkin on vähän samanlaisia ku Turkulaiset.. ........Käyppäs katsomassa niitä paikkoja (oli noin 4 pk-seudulla) ja luet ihan ajatuksella siintä palkkauksesta jokaisessa lukee että taulukkopalkka.Ja nythän on kyse linja-auton ajosta. Sillä siinä rahti tulee ja menee pois ihan itse.... Joskus ajanut rekkaa ihan tarpeeksi..
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei kuljetusalalla ole tapana maksella tes:n yli, ali kylläkin niille reppanoille jotka siihen suostuu. Kyllä "hyvänmiehenlisät" on harvinaisia.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Turun kaupunki hakee toistamiseen vanhempaa putkimiestä,vähintään 6 vuoden kokemus toivotaan myös kokemusta automaatiosta.Palkka 1548€.....luulen että saavat hakea kolmannenkin kerran :lol: :lol:
4stroke

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

taitaapa tosiaan jäädä putkimiehen paikka täyttämättä. täällä puoli jänkhällä 35e/tunti :shock:
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ootellaampa. Kunhan tässä saadaan lama kunnolla käyntiin niin on tuollakin palkalla tulijoita parijonossa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ladaracing pori

Lara-Mies kirjoitti:
ladaracing pori kirjoitti:
Lara-Mies kirjoitti:No enpä ole kuullutkaan että kun menet kunnan töihin niin voit esittää palkkavaatimuksia :lol: :lol: Kyllähän täällä Helsingissä ainakin on palkka taulukot minkä mukaan maksetaan. Ainakin Helsingin Bussiliikenteellä (entinen HKL ja Suomen turistiauto) :shock: Minkä omistaa Helsingin kaupunki...Eli kunnan firma..
Onkohan niin että noi porilaisetkin on vähän samanlaisia ku Turkulaiset.. ........Käyppäs katsomassa niitä paikkoja (oli noin 4 pk-seudulla) ja luet ihan ajatuksella siintä palkkauksesta jokaisessa lukee että taulukkopalkka.Ja nythän on kyse linja-auton ajosta. Sillä siinä rahti tulee ja menee pois ihan itse.... Joskus ajanut rekkaa ihan tarpeeksi..
Nopeasti kun katsoin 4kpl löytyi tes/taulukko palkkaus,useampi oli sopimuksen mukaan.
Tietysti jos rahkeet ei riitä kuin ajamaan tavallista ns.citybussia niin se on sitten oma valinta.
Samoin kun koko linja-auton ajaminen.
Nämä taulukkopalkka yhtiöt ovat isoja firmoja jotka saavat noita ulkomaan pellejä ajamaan nälkäpalkalla tuonne pääkaupunkiseudulle miksi siis ajat kyseisessä firmassa jos palkka on noin huono? Ettei vain olisi se turkulaisuus tullut sinne pääkaupunkiseudulle ennen poria?

Allalla jossa itse olen saa sanella pitkään omat palkkatoiveet,tähän asti on saanut mitä on pyytänytkin.
Kilpailua kun on alalla ja tekijöitä taas ei.
Lara-Mies
Viesti:

Katsoppa MOL.fi ja valitse parempi kuskin duuni sieltä.[/quote]

Onkohan niin että noi porilaisetkin on vähän samanlaisia ku Turkulaiset.. ........Käyppäs katsomassa niitä paikkoja (oli noin 4 pk-seudulla) ja luet ihan ajatuksella siintä palkkauksesta jokaisessa lukee että taulukkopalkka.Ja nythän on kyse linja-auton ajosta. Sillä siinä rahti tulee ja menee pois ihan itse.... Joskus ajanut rekkaa ihan tarpeeksi..[/quote]

Nopeasti kun katsoin 4kpl löytyi tes/taulukko palkkaus,useampi oli sopimuksen mukaan.
Tietysti jos rahkeet ei riitä kuin ajamaan tavallista ns.citybussia niin se on sitten oma valinta.
Samoin kun koko linja-auton ajaminen.
Nämä taulukkopalkka yhtiöt ovat isoja firmoja jotka saavat noita ulkomaan pellejä ajamaan nälkäpalkalla tuonne pääkaupunkiseudulle miksi siis ajat kyseisessä firmassa jos palkka on noin huono? Ettei vain olisi se turkulaisuus tullut sinne pääkaupunkiseudulle ennen poria?

Allalla jossa itse olen saa sanella pitkään omat palkkatoiveet,tähän asti on saanut mitä on pyytänytkin.
Kilpailua kun on alalla ja tekijöitä taas ei.[/quote]
Viimeksi muokannut Lara-Mies, 23.11.2007 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ladaracing pori

No miksi sitten ajat linja-autoa jos rahkeita on muuhunkin kun kerran palkka on alalla pieni?
Osuin ilmeisesti arkaan paikkaan,anteeksi siitä.
En kumminkaan itse laske paljoa sen varaan että olisin ajanut rekkaa 7 vuotta ulkomailla.
Noita kuljettajia olen nähnyt ihan riittävästi omassa ammatissani.
Jokainen taplaa tyylilään ja on itse ammattinsa valinnut,joten onnea valitsemallesi tielle.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Oletteko palkasta valittajat edes kysyneet parempaa palkkaa, vai onko työnantaja siinä uskossa että oletta palkkaanne tyytyväisiä? Aika heikoissa kantimissa on palkka tulevaisuudessakin, jos nettifoorumit on ainoa keino yrittää saada tietoa työnantajille. Ei se koko julkisen liikenteen lakko ole ensimmäinen keino kun joku yrittää saada lisää palkkaa, vaan työntekijän ja työnantajan välinen keskustelu. Kannattaa myös kysellä, että olisiko samalla työnantajalla parempi palkkaista hommaa tarjolla, vaikkei sitä julkisessa haussa olisikaan.
Opetetaankohan se nykyään jo peruskoulussa, että kuntien tai valtion hommissa ei voi muka itse vaikuttaa palkkaansa? Sen verran yksimielistä ko. työnantajien listoilla olevat tekijät asiasta ovat :)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin