Lara-Mies kirjoitti:ladaracing pori kirjoitti:Lara-Mies kirjoitti:No enpä ole kuullutkaan että kun menet kunnan töihin niin voit esittää palkkavaatimuksia

Kyllähän täällä Helsingissä ainakin on palkka taulukot minkä mukaan maksetaan. Ainakin Helsingin Bussiliikenteellä (entinen HKL ja Suomen turistiauto)

Minkä omistaa Helsingin kaupunki...Eli kunnan firma..
On siis tyhmää mennä töihin jollakin taulukkopalkalla alalle jossa on huutava pula tekijöistä kuten linja-autokuski pääkaupunkiseudulla.
Katsoppa MOL.fi ja valitse parempi kuskin duuni sieltä.
Onkohan niin että noi porilaisetkin on vähän samanlaisia ku Turkulaiset.. ........Käyppäs katsomassa niitä paikkoja (oli noin 4 pk-seudulla) ja luet ihan ajatuksella siintä palkkauksesta jokaisessa lukee että taulukkopalkka.Ja nythän on kyse linja-auton ajosta. Sillä siinä rahti tulee ja menee pois ihan itse.... Joskus ajanut rekkaa ihan tarpeeksi..
Nopeasti kun katsoin 4kpl löytyi tes/taulukko palkkaus,useampi oli sopimuksen mukaan.
Tietysti jos rahkeet ei riitä kuin ajamaan tavallista ns.citybussia niin se on sitten oma valinta.
Samoin kun koko linja-auton ajaminen.
Nämä taulukkopalkka yhtiöt ovat isoja firmoja jotka saavat noita ulkomaan pellejä ajamaan nälkäpalkalla tuonne pääkaupunkiseudulle miksi siis ajat kyseisessä firmassa jos palkka on noin huono? Ettei vain olisi se turkulaisuus tullut sinne pääkaupunkiseudulle ennen poria?
Allalla jossa itse olen saa sanella pitkään omat palkkatoiveet,tähän asti on saanut mitä on pyytänytkin.
Kilpailua kun on alalla ja tekijöitä taas ei.