Luovuin Ladasta :(

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Misha

Luovuin Ladasta :(

Viesti Kirjoittaja Misha »

Myin sitten Ladani. Onneksi todennäköisesti hyvään perheeseen.

Myymisen syynä on meille tuleva uusi auto, enkä harrasta useamman auton huusholleja. Lisäksi Lada soveltuu huonosti pitkän matkan ajoon jota tulee tässä elämänvaiheessa harrastettua enemmän.

Lisäksi vaakakupissa painaa turvallisuuden puute Ladoissa.

No, Lada meni, ja nyt on väliaikaisratkaisuna enolta lainattu Volvo 460. Ihan kiva, joskin erittäin anonyymi peli. Parin päivän jälkeen olen tullut sinuiksi sen kanssa. Mukava ajaa, 2.0 litrasessa reilusti tehoja ja penkit ovat todella mukavat.

Huonoina puolina se, että autovarkaan ruuvimeisselivierailun tuloksena kuskin ovilukko ei toimi, lisäksi bensamittari reistaa ja radion antennijohto on jossain kohtaa katkennut. No, pieniä bugeja jotka korjaisin heti, jos auto olisi oma.

Ero Ladaan on tietty melkoinen. Ladassa on sellaista raakaa, paikanpäällä olon tunnetta, kaikkien mekaanisten osien toiminnan tuntee nahoissaan. Volvossa taas eletään muoviin ja plyyssiin pakattuna eristettynä pahasta maailmasta.

Takakontti on muuten ihan tajuttoman iso.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ymmärrän mishan teon varsin hyvin. On noi takavetoiset jo aika historic pelejä, eikä niitä ole suunniteltukaan mihinkään ammattiajoon ja varsinkaan enää kun alkaa jo osien saanti olla hankalaa. Samaraa tai 110:ä olisin alkanut tarjoomaan tilalle, koska niissä pääsee jo lähemmäksi normaalia autoilua, mutta jos tuota turvallisuutta haluaa, niin alkaa 110:kin olemaan jo aika rajoilla. Ehkä airpäkillinen ABS-jarruinen Lada Calina palauttaa mishan takaisin Ladan puikkoihin lähivuosina.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Itse olen miettinyt että jättäis ton asteekki-jumalan hupiajeluita varten ja ostais vaikka samaran käyttöpeliks.. Ongelmana vaan että riittääkö rahat kahden auton ylläpitoon, saas nähdä :?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joskushan se eron hetki koittaa. Olen itsekkin joskus miettinyt tuon kipon myymistä, mutta eihän siinä olisi mitään järkeä, kun muutamalla satkulla ei vielä hyvää toista ladaa saa ja milläs minä sitten ajelisin. Se on kuitenkin varmaa että se parempi lada on aivan pakko ostaa heti kun on rahaa, tolkuton lada-kuume nytkin päällä. Sitä minä en tiedä onko se sitten huippukuntoinen 1200S, nappis vaiko kenties 1700i, aika näyttää...

Se oliskin aika ihannetilanne että sillä hyvällä ladalla ajeltaisiin vain kesäisin ja tuolla nykyisellä mentäisiin kaasu pohjassa luisua talvella, ei tuosta juuri muuhun enää ole kuin loppuunpoljettavaksi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Juu, käypä tuo monestikkin mielessä että vois paremmilla ajo-ominaisuuksilla varustettuun vaihtaa. Mutta ku nuo laatikkomallien hinnat on ihan peltoauto luokkaa, vaikka olisi kuin merkkilikkeen huoltokirjaa, ruosteetonta koria, alkuperäisiä varusteita ja alumiini vanteita :(
Toisaalta taas arvostaa sitä, että ei oo pellin alla mitää kalliita "matolaatikoita" ja myös eräänlaista "persoonallisuutta".
Onko tuo 460:n volvo sen kummempi ku samaraka tai takaveto kolariturvallisuuden kannalta ajateltuna?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kamaz

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Kaiken muun voin allekirjoittaa paitsi tuota turvallisuuden puutetta. Monetko kerrat täällä on luennoitu noista airbageista sun muista. Jos haluaa turvallisen auton, ei vaihtoehtoja ole kovinkaan montaa. Tässä kuitenkin harvoista tarjokkaista yksi ja vieläpä kotimainen.
>klik<
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

No, voin kyllä ihan hyvällä omatunnolla luopua tästä yksilöstä, koska se on palvellut minua niin hyvin ja luotettavasti. Ei edes koko rahan edestä (250€) vaan ihan reilusti sen yli.

Vähän tietysti jää harmittamaan ja olen luvannut itselleni, että jos joskus tulevaisuudessa on tuota löysää rahaa riittämiin (ha!) ja joku paikka jossa sitä säilyttää niin ostan taas Ladan vaikka vaan kesäautoksi.

Samalla tavalla kun käytännöllisyys määräsi Ladan oston aikanaan, saa käytännöllisyys nyt syrjäyttää möys Ladan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

no perkeles kyllä takavetolada on vielä hyvä käyttö peli eihän niihi mtn osia tarvi ostaa ku ei hajoa mitää näin ainaki vanhemmissa 8) :wink: :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kyllä on ollut paha olo ilman Ladan todellista ajamisen tuntua :cry: Mersulla on ollut mukava ajaa pitkää matkaa, mutta kaupungilla kurvailua Ladalla ei mikään korvaa... Skodakaan ei vielä ole valmis... No, onhan mulla sentään Mersun takalasissa kerhotarra ja jos vaikka jo seuraavaan tapaamiseen taas ehtisi...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
P-Setä

Viesti Kirjoittaja P-Setä »

Mun on pakko pitää ainakin kahta autoo koko ajan, ja mieluummin omia kuin rahoitusyhtiön joten mulle ittelle joku vanha paska työmatka/harrasteauto, neliovinen ja taloudellinen kun tarvii lapsiakin kuskata, siis takaveto Lada tai vaik joku vanha Fiesta tietty niinkuin edellinen oli.. ja vaimolle/lapsille ja perheen loma-ajoihin joku isompi ja turvallisempi vanha paska auto siis 7-hengen 740 farmari Volvo nyt kun niitäkin saa ladan hinnoilla.. eikä yhtään sen janoisempikaan ole toi Volvo kuin Ladakaan, pieni 700 km Vaasalandia kierros suksiboxi katolla ja kulutus alle 8 litraa sadalla.. 2.3 litrainen kaasari kone!!!! Edellisen ladan hukkasin jonkun japsirihneen takia kun kuvittelin sellaisen olevan ratkaisun meidän tarpeisiin mut paskan latvat 4-5 kakkos ja 4-5 ykkös autoa myöhemmin löysin sopivat merkit meidän tarpeisiin.. Lada ja Volvo.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Niin se vaan Lada lähti multakin, vaikka kuvittelin ettei niille ostajia ole. Eikä tilalle kovinkaan helpolla saa näköjään toista. Onneksi ei ole kiire. Vaihtoehtojakin on tullut katseltua, vielä ei ole mikään oikein sytyttänyt. Ladan hintoihin tottuneelle on aika järkytys mennä autoja liikkeisiin kahteleen :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
samara88

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Niin, Ladan kun myy ja alkaa siitä saadulla rahamäärällä katselemaan uutta pirssiä, ei vaihtoehtoja ole kovin paljoa. Ainakaan mikäli mielii vähänkään uudempaa kulkinetta. Esimerkiksi silloin kun itse hankin tuon Focukseni, kävi mielessä uuden 110:n hankinta, silloin tuli vielä se Deltan kirje huippiuhyvityksestä uuteen... Tuo Focus maksoi lähemmäs 10000 €, joten ei olisi tarvinnut laittaa paljoa lisää rahaa uuteen Ladaan. Kuitenkin, kun tuota ajoa tulee kuukausitasolla 3000 - 3500 km, niin katsoin viisaammaksi vaihtoehdoksi ostaa käytetyn dieselin. Ainakaan vielä en ole katunut päätöstäni ja ainahan Ladan saa ostettua, jos sen haluaa hankkia.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
LADA-POWER!

Viesti Kirjoittaja LADA-POWER! »

mikäs kone mishan ladas oli?
Lada poweria!

Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

LADA-POWER! kirjoitti:mikäs kone mishan ladas oli?

Mikäpä muu kuin 1500cc ikiliikkuja :wink:
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

itselläkin käynyt mielessä vaihtaa nappis johonkin hieman ergonomisempaan kulkuneuvoon mutta ne ihmisten hymyt kaupungilla saavat minut aina toisiin aatoksiin :D
Vastaa Viestiin