Luovuin Ladasta :(
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Luovuin Ladasta :(
Myin sitten Ladani. Onneksi todennäköisesti hyvään perheeseen.
Myymisen syynä on meille tuleva uusi auto, enkä harrasta useamman auton huusholleja. Lisäksi Lada soveltuu huonosti pitkän matkan ajoon jota tulee tässä elämänvaiheessa harrastettua enemmän.
Lisäksi vaakakupissa painaa turvallisuuden puute Ladoissa.
No, Lada meni, ja nyt on väliaikaisratkaisuna enolta lainattu Volvo 460. Ihan kiva, joskin erittäin anonyymi peli. Parin päivän jälkeen olen tullut sinuiksi sen kanssa. Mukava ajaa, 2.0 litrasessa reilusti tehoja ja penkit ovat todella mukavat.
Huonoina puolina se, että autovarkaan ruuvimeisselivierailun tuloksena kuskin ovilukko ei toimi, lisäksi bensamittari reistaa ja radion antennijohto on jossain kohtaa katkennut. No, pieniä bugeja jotka korjaisin heti, jos auto olisi oma.
Ero Ladaan on tietty melkoinen. Ladassa on sellaista raakaa, paikanpäällä olon tunnetta, kaikkien mekaanisten osien toiminnan tuntee nahoissaan. Volvossa taas eletään muoviin ja plyyssiin pakattuna eristettynä pahasta maailmasta.
Takakontti on muuten ihan tajuttoman iso.
Myymisen syynä on meille tuleva uusi auto, enkä harrasta useamman auton huusholleja. Lisäksi Lada soveltuu huonosti pitkän matkan ajoon jota tulee tässä elämänvaiheessa harrastettua enemmän.
Lisäksi vaakakupissa painaa turvallisuuden puute Ladoissa.
No, Lada meni, ja nyt on väliaikaisratkaisuna enolta lainattu Volvo 460. Ihan kiva, joskin erittäin anonyymi peli. Parin päivän jälkeen olen tullut sinuiksi sen kanssa. Mukava ajaa, 2.0 litrasessa reilusti tehoja ja penkit ovat todella mukavat.
Huonoina puolina se, että autovarkaan ruuvimeisselivierailun tuloksena kuskin ovilukko ei toimi, lisäksi bensamittari reistaa ja radion antennijohto on jossain kohtaa katkennut. No, pieniä bugeja jotka korjaisin heti, jos auto olisi oma.
Ero Ladaan on tietty melkoinen. Ladassa on sellaista raakaa, paikanpäällä olon tunnetta, kaikkien mekaanisten osien toiminnan tuntee nahoissaan. Volvossa taas eletään muoviin ja plyyssiin pakattuna eristettynä pahasta maailmasta.
Takakontti on muuten ihan tajuttoman iso.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ymmärrän mishan teon varsin hyvin. On noi takavetoiset jo aika historic pelejä, eikä niitä ole suunniteltukaan mihinkään ammattiajoon ja varsinkaan enää kun alkaa jo osien saanti olla hankalaa. Samaraa tai 110:ä olisin alkanut tarjoomaan tilalle, koska niissä pääsee jo lähemmäksi normaalia autoilua, mutta jos tuota turvallisuutta haluaa, niin alkaa 110:kin olemaan jo aika rajoilla. Ehkä airpäkillinen ABS-jarruinen Lada Calina palauttaa mishan takaisin Ladan puikkoihin lähivuosina.

Joskushan se eron hetki koittaa. Olen itsekkin joskus miettinyt tuon kipon myymistä, mutta eihän siinä olisi mitään järkeä, kun muutamalla satkulla ei vielä hyvää toista ladaa saa ja milläs minä sitten ajelisin. Se on kuitenkin varmaa että se parempi lada on aivan pakko ostaa heti kun on rahaa, tolkuton lada-kuume nytkin päällä. Sitä minä en tiedä onko se sitten huippukuntoinen 1200S, nappis vaiko kenties 1700i, aika näyttää...
Se oliskin aika ihannetilanne että sillä hyvällä ladalla ajeltaisiin vain kesäisin ja tuolla nykyisellä mentäisiin kaasu pohjassa luisua talvella, ei tuosta juuri muuhun enää ole kuin loppuunpoljettavaksi.
Se oliskin aika ihannetilanne että sillä hyvällä ladalla ajeltaisiin vain kesäisin ja tuolla nykyisellä mentäisiin kaasu pohjassa luisua talvella, ei tuosta juuri muuhun enää ole kuin loppuunpoljettavaksi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Juu, käypä tuo monestikkin mielessä että vois paremmilla ajo-ominaisuuksilla varustettuun vaihtaa. Mutta ku nuo laatikkomallien hinnat on ihan peltoauto luokkaa, vaikka olisi kuin merkkilikkeen huoltokirjaa, ruosteetonta koria, alkuperäisiä varusteita ja alumiini vanteita
Toisaalta taas arvostaa sitä, että ei oo pellin alla mitää kalliita "matolaatikoita" ja myös eräänlaista "persoonallisuutta".
Onko tuo 460:n volvo sen kummempi ku samaraka tai takaveto kolariturvallisuuden kannalta ajateltuna?
,_,/ukka

Toisaalta taas arvostaa sitä, että ei oo pellin alla mitää kalliita "matolaatikoita" ja myös eräänlaista "persoonallisuutta".
Onko tuo 460:n volvo sen kummempi ku samaraka tai takaveto kolariturvallisuuden kannalta ajateltuna?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kaiken muun voin allekirjoittaa paitsi tuota turvallisuuden puutetta. Monetko kerrat täällä on luennoitu noista airbageista sun muista. Jos haluaa turvallisen auton, ei vaihtoehtoja ole kovinkaan montaa. Tässä kuitenkin harvoista tarjokkaista yksi ja vieläpä kotimainen.
>klik<
>klik<
No, voin kyllä ihan hyvällä omatunnolla luopua tästä yksilöstä, koska se on palvellut minua niin hyvin ja luotettavasti. Ei edes koko rahan edestä (250€) vaan ihan reilusti sen yli.
Vähän tietysti jää harmittamaan ja olen luvannut itselleni, että jos joskus tulevaisuudessa on tuota löysää rahaa riittämiin (ha!) ja joku paikka jossa sitä säilyttää niin ostan taas Ladan vaikka vaan kesäautoksi.
Samalla tavalla kun käytännöllisyys määräsi Ladan oston aikanaan, saa käytännöllisyys nyt syrjäyttää möys Ladan.
Vähän tietysti jää harmittamaan ja olen luvannut itselleni, että jos joskus tulevaisuudessa on tuota löysää rahaa riittämiin (ha!) ja joku paikka jossa sitä säilyttää niin ostan taas Ladan vaikka vaan kesäautoksi.
Samalla tavalla kun käytännöllisyys määräsi Ladan oston aikanaan, saa käytännöllisyys nyt syrjäyttää möys Ladan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kyllä on ollut paha olo ilman Ladan todellista ajamisen tuntua
Mersulla on ollut mukava ajaa pitkää matkaa, mutta kaupungilla kurvailua Ladalla ei mikään korvaa... Skodakaan ei vielä ole valmis... No, onhan mulla sentään Mersun takalasissa kerhotarra ja jos vaikka jo seuraavaan tapaamiseen taas ehtisi...

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Mun on pakko pitää ainakin kahta autoo koko ajan, ja mieluummin omia kuin rahoitusyhtiön joten mulle ittelle joku vanha paska työmatka/harrasteauto, neliovinen ja taloudellinen kun tarvii lapsiakin kuskata, siis takaveto Lada tai vaik joku vanha Fiesta tietty niinkuin edellinen oli.. ja vaimolle/lapsille ja perheen loma-ajoihin joku isompi ja turvallisempi vanha paska auto siis 7-hengen 740 farmari Volvo nyt kun niitäkin saa ladan hinnoilla.. eikä yhtään sen janoisempikaan ole toi Volvo kuin Ladakaan, pieni 700 km Vaasalandia kierros suksiboxi katolla ja kulutus alle 8 litraa sadalla.. 2.3 litrainen kaasari kone!!!! Edellisen ladan hukkasin jonkun japsirihneen takia kun kuvittelin sellaisen olevan ratkaisun meidän tarpeisiin mut paskan latvat 4-5 kakkos ja 4-5 ykkös autoa myöhemmin löysin sopivat merkit meidän tarpeisiin.. Lada ja Volvo.
Niin se vaan Lada lähti multakin, vaikka kuvittelin ettei niille ostajia ole. Eikä tilalle kovinkaan helpolla saa näköjään toista. Onneksi ei ole kiire. Vaihtoehtojakin on tullut katseltua, vielä ei ole mikään oikein sytyttänyt. Ladan hintoihin tottuneelle on aika järkytys mennä autoja liikkeisiin kahteleen 
,_,/ukka

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Niin, Ladan kun myy ja alkaa siitä saadulla rahamäärällä katselemaan uutta pirssiä, ei vaihtoehtoja ole kovin paljoa. Ainakaan mikäli mielii vähänkään uudempaa kulkinetta. Esimerkiksi silloin kun itse hankin tuon Focukseni, kävi mielessä uuden 110:n hankinta, silloin tuli vielä se Deltan kirje huippiuhyvityksestä uuteen... Tuo Focus maksoi lähemmäs 10000 €, joten ei olisi tarvinnut laittaa paljoa lisää rahaa uuteen Ladaan. Kuitenkin, kun tuota ajoa tulee kuukausitasolla 3000 - 3500 km, niin katsoin viisaammaksi vaihtoehdoksi ostaa käytetyn dieselin. Ainakaan vielä en ole katunut päätöstäni ja ainahan Ladan saa ostettua, jos sen haluaa hankkia.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
- LADA-POWER!
- Viestit: 176
- Liittynyt: 8.11.2005 11:49
- Paikkakunta: tuusula
mikäs kone mishan ladas oli?
Lada poweria!
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa
Isäpuolella: Samara 1,5i -02
Omat rottelot:
Toyota Corolla DX -80 (projekti)
Opel omega 2,0 i automaatti -86 (peltoauto)
Yamaha YZ 125 -89
ex- lada 1200s -88 (peltoauto) (vaikka lada paalattu, silti hengessä mukana)
Ladagalleriassa