Nopeusmittari
Nopeusmittari
Ladani (21053 ,vm. 1994) nopeusmittarin asteikolla on kolme punaista viivaa. Yksi niistä on vähän alle satasen kohdalla. Mikä on näiden merkkien tarkoitus?
ВАЗ-21053 Жигули
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Muut viivat on suhteellisen järkevästi, paitsi että ykkösellä 40 km/h, ei p*rkele
Varmaakin tarkoitettu vaihdettavaksi kakkoselta kolmoselle tuossa kohtaa.
Ohjekirjassa lukee noille selityksenä jotain "suurin sallittu ajonopeus kullakin vaihteella" tms.

Ohjekirjassa lukee noille selityksenä jotain "suurin sallittu ajonopeus kullakin vaihteella" tms.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Tämän keskustelun alkuunpanija ei ole lukenut Ladan käyttöohjekirjaa tai sitten hänellä ei ole sitä ja se on huonoasia. Käyttöohjekirjaa pitäisi sen takia lukea niin hyvin, että osaa autoa käyttää. Auton valmistaja on antanut hyvät ohjeet auton käytölle ja niitä noudattamalla Lada kestää ja palvelee omistajaa pitkään. Vääränlainen käyttö tai huoltojen laiminlyönti
saattaa aiheuttaa toiminta ongelmia autossa ja tai ajomatka keskeytyy.
Siis Ladaan voi tulla sellainen vaurio, että ajamista ei voi jatkaa. Kerron tässä yhteydessä siskoni auton käytöstä. Hän osti aikoinaan lähes uuden Toyota Corollan. Kun autolla oli ajettu yli 30tkm, niin kysyin kerran oletko vaihdattanut öljyt moottoriisi. Siskoni ihmeissään, että pitääkö sellaiset vaihtaa. No hän oli ajanut yli 40tkm kunnes hän vei autonsa huoltoon ja kun Corollalla oli ajettu 100tkm, niin eteen tuli moottorin vaihto ja samalla tetysti kytkinkin vaihdettiin, kun oli pitänyt kytkinpolkimella jalkaa aina, ajon aikana. Siskoni ei ollut lukenut tai ei välittänyt käyttöohjekirjan neuvoista. Täs kohtaa hiukan yleistän. (ollut naisen käytössä)
saattaa aiheuttaa toiminta ongelmia autossa ja tai ajomatka keskeytyy.
Siis Ladaan voi tulla sellainen vaurio, että ajamista ei voi jatkaa. Kerron tässä yhteydessä siskoni auton käytöstä. Hän osti aikoinaan lähes uuden Toyota Corollan. Kun autolla oli ajettu yli 30tkm, niin kysyin kerran oletko vaihdattanut öljyt moottoriisi. Siskoni ihmeissään, että pitääkö sellaiset vaihtaa. No hän oli ajanut yli 40tkm kunnes hän vei autonsa huoltoon ja kun Corollalla oli ajettu 100tkm, niin eteen tuli moottorin vaihto ja samalla tetysti kytkinkin vaihdettiin, kun oli pitänyt kytkinpolkimella jalkaa aina, ajon aikana. Siskoni ei ollut lukenut tai ei välittänyt käyttöohjekirjan neuvoista. Täs kohtaa hiukan yleistän. (ollut naisen käytössä)
Tuolta TM:n sivulta löytyy taulukko teoreettisista nopeuksista suurimman väännön ja tehon kierrosluvuilla. Siitä voi myös räknätä mihin asti vaihteilla voi vinguttaa.
Tuossa jutussa on kyllä nelivaihteinen Lada 4,1 perällä mutta ajaa asiansa.
Tuossa jutussa on kyllä nelivaihteinen Lada 4,1 perällä mutta ajaa asiansa.
Paljonko ne teidän ladanne oikein kiertävät kun kehtaa vetää kolmosella 120?
Satasessa on ihan pakko heittää neloselle, enempää ei juuri kehtaa vedättää ja kaikenlisäksi kulku tuntuu vain hyytyvän tiettyjen kierroksien jälkeen (huomaa selvästi vedätettäessä kakkosella vähänkään rajummin)

Satasessa on ihan pakko heittää neloselle, enempää ei juuri kehtaa vedättää ja kaikenlisäksi kulku tuntuu vain hyytyvän tiettyjen kierroksien jälkeen (huomaa selvästi vedätettäessä kakkosella vähänkään rajummin)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™