v***u mikä pommi kirjoitti: MItes paha homma se laakrin vaihto on ja kuinka paljon sillä paskana olevalla laakerilla voi ajaa?
Itse vaihdatin loppuneen laakerin merkkihuollossa aikoinaan, mutta tuohon toiseen kysymykseen voinen jotain valaista.
Minä mitään rohinaa kuullut, nuorempana varmaan poppi soi sen verran isolla? Siihen kiinnitin kyllä huomiota, että risteyksessä toiseen suuntaan käännyttäessä saattoi kuulua sellainen "klonks" ääni. Vaihtaessani talvikumilta kesäkumeille, totesin oikean puolen takarattaan tulevan vetämällä pari senttiä ulospäin. Siinä se heilu sisään - ulos, senkun vain kehtasi nylkyttää.
Pienellä purkamisella selvisi syy, eli laakerin loppuminen. Osa kuulista oli kulunut kokonaan loppuun/kadonnut - muutama oli vielä tallella. Tosin nekin juoksivat karkuun tutkiessani lonksumisen syytä.
Ilmeisesti tuolla olisi vielä muutaman päivän/viikon ajanut, jonka jälkeen viimeisetkin kuulat olisivat kadonneet ja vetoakseli irronnut jossain risteyksessä? Tiedä sitten, mutta pitkin kevättä se lonksuminen minua vähän vaivasi.
Mutta ainahan sitä pieniä sivuääniä Ladassa