Aloittelija kysyy taas. Ostin 2000 110:n 1,5 koneella. Konehuone näyttää muuten päällisin puolin siistiltä, mutta tuo kannen (?) välissä näkyvä öljy huolestuttaa. Onko se ihan ok? Jos ei, onko iso/kallis homma korjata?
Tossa alla oli aiemmin ölytahroja jotka on saattanu tulla tosta valuneesta öljystä.
Eikös se ole venttiilikopan kansi? Kyllä siitä voi vuotaa öljyä tai sitten se on tullut täyttöaukosta, josta levinnyt. Kansi täytyy avata venttiilien säädön/tarkistuksen yhteydessä 30 000 km:n välein - asialle voi silloin tehdä jotain.
Itselläni se kannentiiviste on aina vuotanut mutta ei paljoa - eli vaihtoväli (10 000 km Teboilin täyssynteettistä 5W-40) menee ilman lisäystä.
Olisikohan tuo venttiilikopan kansi. Mikäli on, niin pulttien varovainen kiristys lopettanee vuodon, jos ei niin sitten uusi tiiviste väliin (á 3 - 7e). Kiristämisessä pitää olla varovainen ettei riko pulttien vierestä tuota koppaa, koska se on heikkoa alumiinia! Tasainen kiristys, eikä pelkästään yhdestä pultista hampaat irvessä vääntäen.
taitaapi olla 8-venttiili malli, ihan kuin samarassa vuotaa toi venakoppa aina, kun sitä ei kai monet osaa laittaa kunnolla kiinni, en minäkään. siitä huono jos paljon vuotaa on tulpatkin pian öljyssä ja voi ruveta pätkii
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:taitaapi olla 8-venttiili malli, ihan kuin samarassa vuotaa toi venakoppa aina, kun sitä ei kai monet osaa laittaa kunnolla kiinni, en minäkään. siitä huono jos paljon vuotaa on tulpatkin pian öljyssä ja voi ruveta pätkii
joo, mutta pakkoko sitä on mennä aukomaan. Se kumihuohotinputken ehjeys on myös tärkeä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
foorumista saat hyviä neuvoja ja muistan hyvin kun en saanu sulakekoteloa auki. jummi kun se oli tiukka.hyvä etten repiny johtoineen päivineen. ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa
toi tyyppikoodi on jotain ihan outoo? mutta toi malli kertoo että kyseessä on 8-venttiilinen, 211100 8-v ja 211130 16-v
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)