Mosse-Aksu kirjoitti:Vai tuparit. Tuleeko mahdollisesti kuvia joskus?
totakin voisi miettiä, mutta voi olla niin rajua materiaalia ettei uskalla julkaista
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
UAZ jää aina välillä hassusti vinoon, onkohan jousituksessa jotain jumitusta. kori on akseleihin nähden aikalailla kallellaan kuljettajan puolelle, mutta ei siis aina, joskus enempi joskus vähempi. Eiköhän nämäkin ole näitä UAZin perusvikoja, tarvii varmaan kiristellä jotain. onneksi alle mahtuu helposti
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Castrol kirjoitti:Jussi rasvaa lehtijouset ja riipukkeet niin loppuu se konoilu.Sitten kannattaa kattoa jousipakat ettei ole poikki lehtiä.
Muuten uakkeri ei hirveen kenolla ole ikinä ellei ole jotain kuivana
RAFissa on noi ongelmat hoidettu sellaisilla pusseilla lehtijousien päällä, ne pussit ku täyttää rasvalla niin pysyy jouset notkeena.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ei ole UAZilla nyt ollutkaan hurjasti käyttöä, mutta ne jouset pitäis kyllä rasvata, puhataisko ruiskulla niihin ihan vaan moottoriöljyä? Ostaisko uutta 10W30 (jota ei kyllä nykyään saa enää mistään ) vai käyttäiskö jo kerran moottorissa käyneitä jäteöljyjä? jäteöljyt olis ekologista uudelleen käyttöä, mutta ruostuttaako siihen sekoittunut vesi ja muut ainekset noita jousia? Toisaalta kerran moottorissa pyörineet öljyt on jo niin notkeitakin että nehän valuu ja haihtuu pois
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:Ostaisko uutta 10W30 (jota ei kyllä nykyään saa enää mistään
Tarjoustalosta vasta ostin 5,90 eurolla neljän litran kannun farmariin. Se taas riittääkin 3000 km matkalle.
joo tarjoustalo taitaakin olla ainut paikka mistä saa. Eilen kävin motonetissa ja siellä ei ollut.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
miten UAZ pitää oikeasti käynnistää. kyllä se aina käyntiin saadaan, mutta ei kikkailematta. Kamaz tulee aina ja starttaa kerralla, eikä koskaan tule häneltä suoraa kysyttyä. onko hommaan jotain erikoisjippoja?
ne ryypyn ja käsikaasun vivut toimii jotenki epämääräisesti ja ei oikein edes selviä kumpi on kumpi. yleensäkin milloin ryyppyä edes tarvii on ihan arvailujen varassa. tietysti noikin on yksilöitä kuten ladat eli jokainen käynnistyy aina vähän eritavoin.
hyvin on taas UAZilla raatoja hinattu, joka viikko joku ajokunnoton rotisko vaihtaa paikkaa pihassa UAZin avulla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mitenköhän tämän syksyn huutokaupan laita? Oliko se pohjoisen huutokauppa ainut vai oisko tänä vuonna vielä kalkussa? On kanssa himottanut toi uaz vähän. Joko paku tai jeep muodossa. Onko noita pakuja kukaan rekisteröinyt??
Toveri Sergei kirjoitti:Paljonkohan olisi käypä hinta jeeppimallin uazista kun olen tutlta ostamassa, ihan hyvässä kunnossa oleva peli
kovassa kurssissahan noi on ollut, jotain 1000 euron luokkaa, mutta olisiko nyt lisäarvostusta tullut noille 87 vanhemmille, joita voi vielä saada rekisteriinkin? tai uudemmista voi vastaavasti alkaa tinkimään tuolla perusteella, ihan vaikka auto ei kilpiin olisikaan tulossa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
laitetaas kokemuksiakin pitkästä aikaa, kun aihe tuli esiin.
pakko kehuskella UAZin talviominaisuuksia, ihan orkkis kaasarit sun muut kiinni ja hyvin lähtee vaikka on seisonut pakkasissa. Ajoa on ollut talven aikana varsin satunnaisesti, mutta aina on lähtenyt. talven lumihanget ei paljon menoa haitannut, nyt voisi olla hyvät hetket testailla tuota sulamisvesien pehmentämää peltoa. kokemuksesta voin sanoa että vajaa vetoinen ei siellä kulje. Naapurin neliveto-Nissan king-capistä petti kytkin tossa talvella ja käytiin hinaamassa sitä UAZilla, en tiedä mitä sellanen pikappi painaa, mutta kevyeltä se tuntui UAZin perässä, UAZ on voimaa.
RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)