totakin voisi miettiä, mutta voi olla niin rajua materiaalia ettei uskalla julkaistaMosse-Aksu kirjoitti:Vai tuparit. Tuleeko mahdollisesti kuvia joskus?
kokemuksia UAZista (ja vähän RAFista)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)noi RAFin sisustat on jo niin pornot, ettei paljon voi olla enää rajumpaaLada-Jussi kirjoitti:totakin voisi miettiä, mutta voi olla niin rajua materiaalia ettei uskalla julkaistaMosse-Aksu kirjoitti:Vai tuparit. Tuleeko mahdollisesti kuvia joskus?![]()
![]()
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
UAZ jää aina välillä hassusti vinoon, onkohan jousituksessa jotain jumitusta. kori on akseleihin nähden aikalailla kallellaan kuljettajan puolelle, mutta ei siis aina, joskus enempi joskus vähempi. Eiköhän nämäkin ole näitä UAZin perusvikoja, tarvii varmaan kiristellä jotain. onneksi alle mahtuu helposti 
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)-
Castrol
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
RAFissa on noi ongelmat hoidettu sellaisilla pusseilla lehtijousien päällä, ne pussit ku täyttää rasvalla niin pysyy jouset notkeena.Castrol kirjoitti:Jussi rasvaa lehtijouset ja riipukkeet niin loppuu se konoilu.Sitten kannattaa kattoa jousipakat ettei ole poikki lehtiä.
Muuten uakkeri ei hirveen kenolla ole ikinä ellei ole jotain kuivana
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Ei ole UAZilla nyt ollutkaan hurjasti käyttöä, mutta ne jouset pitäis kyllä rasvata, puhataisko ruiskulla niihin ihan vaan moottoriöljyä? Ostaisko uutta 10W30 (jota ei kyllä nykyään saa enää mistään
) vai käyttäiskö jo kerran moottorissa käyneitä jäteöljyjä? jäteöljyt olis ekologista uudelleen käyttöä, mutta ruostuttaako siihen sekoittunut vesi ja muut ainekset noita jousia? Toisaalta kerran moottorissa pyörineet öljyt on jo niin notkeitakin että nehän valuu ja haihtuu pois 
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo tarjoustalo taitaakin olla ainut paikka mistä saa. Eilen kävin motonetissa ja siellä ei ollut.AI kirjoitti:Tarjoustalosta vasta ostin 5,90 eurolla neljän litran kannun farmariin. Se taas riittääkin 3000 km matkalle.Lada-Jussi kirjoitti:Ostaisko uutta 10W30 (jota ei kyllä nykyään saa enää mistään
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tyhmä kysymys, mutta kysytään kuitenkin.
miten UAZ pitää oikeasti käynnistää. kyllä se aina käyntiin saadaan, mutta ei kikkailematta. Kamaz tulee aina ja starttaa kerralla, eikä koskaan tule häneltä suoraa kysyttyä. onko hommaan jotain erikoisjippoja?
ne ryypyn ja käsikaasun vivut toimii jotenki epämääräisesti ja ei oikein edes selviä kumpi on kumpi. yleensäkin milloin ryyppyä edes tarvii on ihan arvailujen varassa. tietysti noikin on yksilöitä kuten ladat eli jokainen käynnistyy aina vähän eritavoin.
hyvin on taas UAZilla raatoja hinattu, joka viikko joku ajokunnoton rotisko vaihtaa paikkaa pihassa UAZin avulla.
miten UAZ pitää oikeasti käynnistää. kyllä se aina käyntiin saadaan, mutta ei kikkailematta. Kamaz tulee aina ja starttaa kerralla, eikä koskaan tule häneltä suoraa kysyttyä. onko hommaan jotain erikoisjippoja?
ne ryypyn ja käsikaasun vivut toimii jotenki epämääräisesti ja ei oikein edes selviä kumpi on kumpi. yleensäkin milloin ryyppyä edes tarvii on ihan arvailujen varassa. tietysti noikin on yksilöitä kuten ladat eli jokainen käynnistyy aina vähän eritavoin.
hyvin on taas UAZilla raatoja hinattu, joka viikko joku ajokunnoton rotisko vaihtaa paikkaa pihassa UAZin avulla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)-
made in japan
-
Toveri Sergei
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kovassa kurssissahan noi on ollut, jotain 1000 euron luokkaa, mutta olisiko nyt lisäarvostusta tullut noille 87 vanhemmille, joita voi vielä saada rekisteriinkin? tai uudemmista voi vastaavasti alkaa tinkimään tuolla perusteella, ihan vaikka auto ei kilpiin olisikaan tulossa.Toveri Sergei kirjoitti:Paljonkohan olisi käypä hinta jeeppimallin uazista kun olen tutlta ostamassa, ihan hyvässä kunnossa oleva peli
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
laitetaas kokemuksiakin pitkästä aikaa, kun aihe tuli esiin.
pakko kehuskella UAZin talviominaisuuksia, ihan orkkis kaasarit sun muut kiinni ja hyvin lähtee vaikka on seisonut pakkasissa. Ajoa on ollut talven aikana varsin satunnaisesti, mutta aina on lähtenyt. talven lumihanget ei paljon menoa haitannut, nyt voisi olla hyvät hetket testailla tuota sulamisvesien pehmentämää peltoa. kokemuksesta voin sanoa että vajaa vetoinen ei siellä kulje. Naapurin neliveto-Nissan king-capistä petti kytkin tossa talvella ja käytiin hinaamassa sitä UAZilla, en tiedä mitä sellanen pikappi painaa, mutta kevyeltä se tuntui UAZin perässä, UAZ on voimaa.
RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
pakko kehuskella UAZin talviominaisuuksia, ihan orkkis kaasarit sun muut kiinni ja hyvin lähtee vaikka on seisonut pakkasissa. Ajoa on ollut talven aikana varsin satunnaisesti, mutta aina on lähtenyt. talven lumihanget ei paljon menoa haitannut, nyt voisi olla hyvät hetket testailla tuota sulamisvesien pehmentämää peltoa. kokemuksesta voin sanoa että vajaa vetoinen ei siellä kulje. Naapurin neliveto-Nissan king-capistä petti kytkin tossa talvella ja käytiin hinaamassa sitä UAZilla, en tiedä mitä sellanen pikappi painaa, mutta kevyeltä se tuntui UAZin perässä, UAZ on voimaa.
RAFista sen verran, että olisi kiva saada se toimimaan omillaan, mutta varaosien saanti on vähän heikkoa. onko kellään varaosakataloogia tai tietoa volga osien yhteensopivuudesta? esimerkiksi kytkin sylinteri? pyörän mutterit on varmaan yleistäkokoa, niitä voisi mallin mukaan löytää varaosaliikkeistä??
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)