Suomen nopein katulaillinen lada

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Lada-Jussi kerropas noista Volgan koneista enemmän tietoja eli nokka-akselin sijainti, kannen toteutus ( mihinpäin imu/pakokanavat), sylinterimäärät, isku ja poraus ym.....toi alumiinirakenne kiinnostaa kyllä :lol: Eikä välttämättä edes Ladaan :lol: :lol:
124/2101 practical beauty
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siinä on
- sylinteriryhmän sivulle sijoitettu ketjukäyttöinen nokka-akseli (OHV) :?
- imu ja pakosarjat samalla puolella sylinterin kantta. (onkohan muuten Moskvitsh 1500 kone ainoa Venäläinen läpihengittävä OHC venäjällä??)
- sylinterin mitat on 92x92 mm eli iskusuhde 1:1
- vakiona Solex tyyppinen kaasutin ja kärjetön virranjakaja
- puristussuhde 8,2 (ZMZ-4021.10 6,7)
- paino 181 kg
- 100 hv 4500 r/min, vääntö 182,4 Nm 2400-2600 r/min
(juma innostuin jo itekin tollainen matalilla kierroksilla väätävä kone oliskin mukava!!!)

Kuva

toisaalta kun lunttasin dataa tuolta http://www.zmz.ru niin tuli mieleen että onhan noissa GAZ-moottoreissa pienempi 2,28 litran 100 hv, mikä on muuten modernimpi rakenteeltaan ja lähempänä suurinta sallittua sylinterin tilavuutta, eli ZMZ-4061.10

siinä on
- sylinterin kanteen sijoitetut 2 nokka-akselia DOHC :D
- imu ja pakosarjat samalla puolella sylinterin kantta.
- sylinterin mitat on 92x86 mm (eli sylinterin halkaisija on pienempi)
- vakiona Solex tyyppinen kaasutin ja kärjetön virranjakaja
- puristussuhde 8
- paino 185 kg
- 100 hv 4500 r/min, vääntö 176,6 Nm 3500 r/min


Kuva
kuvassa ruiskumalli, jossa liikaa tehoa :lol: 142-152 hv ja olishan turbokin 200 hv :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Ja noita mootoreita on Suomessa montako kappaletta?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:Ja noita mootoreita on Suomessa montako kappaletta?
No eihän niitä virallisesti yhtään ole tuotu, mutta tarviiko sen ollakaan!? Tuoltahan niitä saa rajan takaa lähes yhtä helpolla kuin jarrupaloja :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: öh

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Ja noita mootoreita on Suomessa montako kappaletta?
No eihän niitä virallisesti yhtään ole tuotu, mutta tarviiko sen ollakaan!? Tuoltahan niitä saa rajan takaa lähes yhtä helpolla kuin jarrupaloja :D
Saa olla aika iso kassi että se/ne sinne sopii. ;) Eikös ole muute määrätty joku arvo minkä edestä tavaraa esim. tuolta idästä saa tuoda mukanaan ilman että valtio kuppaa? Kun muistelisin että se oli jotain reilu 1000 euroa. Vai olenko ihan hakoteillä?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Bregade
Viestit: 170
Liittynyt: 1.10.2003 8:09
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

no kyllähä tonnilla noita tuo jo vinon pinon, ei voi maksaa nii paljoo.. :shock:
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toisaalta mitä tohon saatavuuteen tulee, eipä ole hirveesti enää Fiat twin camejakaan hyviä, uusia, halpoja tarjolla!!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
turbo ic

nopein lada

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

mun nykyinen lada on mennyt varttimailin 13.2sek edellisellä omistajalla mittaus oli tehty g-tecin mittarilla paljonko sit olis eroa jos aika olis ottettu virallisilla laitteilla. mut jos tekniikka verrrataan niin ens kesänä rikotaan toi aika helposti. ja kyseessä on 1200cc turbo lada 75vm
meggeri

Viesti Kirjoittaja meggeri »

Orimattilasta löytyy lähes varmasti suomen tehokkain Lada. Tämä 2103 on varustettu Ladan 1600cc koneella, Boschin LE-Jetronikilla, turbolla ja välijäähyllä. Takapyöräteho on vaivaset 300hp.

Voiman siirtää 5-lovinen suorakytkentäloota Ladan omaan lukkoperään.

Leimakin on tullut joka vuosi. :D

Tänäkin kesänä sen voi bongata harrasteautoluokassa esim. alastarossa.
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

On noita nopeita ladoja muillakin paikkakunnilla. Esimerkiksi kiihdytyskäytössä oleva lada BMW 3.5l kutoskone kahdella turbolla, alkaa voimaa olla enemmän kuin tarpeeks. Vakio kutosessa yli 200hp siihen pari turboa ja muut viritykset niin voidaan puhua n 500HP:sta.Ei tosin ole tiekäytössä.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No voihan ton moottorin tuoda siten että ensin alakerran ja sitten loput hilpetöörit. Vaikka on se silti melkoinen möykky kuljetettavaksi.

Kyllä noita kai saa jo 1000 Eurolla. Saahan koko Volgan noin 5000 Eur.
Riippuen mallista.
Lada rules
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Kuinkas nopeita ladoja nykyään on liikenteessä Turbo lehdessä oli joku farmari lada jota kiusattiin turbolla ja hienosti se varmasti kulki :lol:

Toi valkoinen lada on tohoutunut joka oli 1600 tceellä ja juoksenteli kohtuullisen nopeita varttimaili aikoja.

tohon tcee kysymykseen suomessa taitaa olla yksi tcee koneinen lada jossa on 2000 tcee 16 v abarth kannella mutten tiedä kuinka nopea se on mutta varmasti riittävän nopea...

Vois olla aika kiva nähdä joku lada kilpailemassa noissa speedparty tapahtumissa ja pistämässä hanttiin murtoluvulle :D
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

Peltoautossa testissä garret gt17.Toistaiseksi ahdot vain 0,5 bar,jokunen ajokerta vielä ja tiedonkeruun toimivuudentarkistus niin eiköhän se bariin nosteta.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo punakone tosiaan ikävä kyllä tuhoutui ulosajossa :(

Tuo lada 2l tc:llä ja abarthin kannella on varmaan vapareista nopeimmasta päästä, mutta eiköhän turbot sen kyykytä aika helposti.

Ladalla ei oikein taideta murtsikkaa härnätä noissa huipuissa, jo aerodynamiikka kertoo tuon aika mahdottomaksi. Ja tehoakin pitäisi taikoa joku 600hv että alkaisi olla kulut edes tuollapäin.
Vauhdin tae - alamäki
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

Kemppilukko kirjoitti:Peltoautossa testissä garret gt17.Toistaiseksi ahdot vain 0,5 bar,jokunen ajokerta vielä ja tiedonkeruun toimivuudentarkistus niin eiköhän se bariin nosteta.
Toki kyseessä on lada,noin tuhatseitensatanen hestekeillä.
Vastaa Viestiin