siinä on
- sylinteriryhmän sivulle sijoitettu ketjukäyttöinen nokka-akseli (OHV)
- imu ja pakosarjat samalla puolella sylinterin kantta. (onkohan muuten Moskvitsh 1500 kone ainoa Venäläinen läpihengittävä OHC venäjällä??)
- sylinterin mitat on 92x92 mm eli iskusuhde 1:1
- vakiona Solex tyyppinen kaasutin ja kärjetön virranjakaja
- puristussuhde 8,2 (ZMZ-4021.10 6,7)
- paino 181 kg
- 100 hv 4500 r/min, vääntö 182,4 Nm 2400-2600 r/min
(juma innostuin jo itekin tollainen matalilla kierroksilla väätävä kone oliskin mukava!!!)
toisaalta kun lunttasin dataa tuolta
http://www.zmz.ru niin tuli mieleen että onhan noissa GAZ-moottoreissa pienempi 2,28 litran 100 hv, mikä on muuten modernimpi rakenteeltaan ja lähempänä suurinta sallittua sylinterin tilavuutta, eli ZMZ-4061.10
siinä on
- sylinterin kanteen sijoitetut 2 nokka-akselia DOHC
- imu ja pakosarjat samalla puolella sylinterin kantta.
- sylinterin mitat on 92x86 mm (eli sylinterin halkaisija on pienempi)
- vakiona Solex tyyppinen kaasutin ja kärjetön virranjakaja
- puristussuhde 8
- paino 185 kg
- 100 hv 4500 r/min, vääntö 176,6 Nm 3500 r/min

kuvassa ruiskumalli, jossa liikaa tehoa

142-152 hv ja olishan turbokin 200 hv
