Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huomenna pitäs lähtee koittaa jos sais leiman nappikseen. Jäi kiinni jäykästä ja palauttamattomasta ohjauksesta. Jo perskules teetti ennenkuin vika löyty. Purettiin apusimpukkaa ja vaihdoin niveliä. Kyllähän nekin hiukan auttoi,muttei niinpaljoo että ois viihtinyt viedä näytille. No vaimo kyllästy katsomaan,kun ukko ilta toisensa jälkeen tulee tallista masentuneena ja enempi tai vähempi juovuksissa. Kävi kirjastosta lainaamassa ladan korjausoppaan. Ja kato perskules. SIINÄHÄN SE SEISOO selevällä suomen kielellä. Jos ohjaus on jäykkä niin rattiakselin ylempi holkki voi olla kuiva. Voitele se moottoriöljyllä. Itse käytin WD-40:tä. Ja nyt ohjaus tuntuu paljon kevyemmältä ja palauttaa jopa. Eli jos ett itse osaa niin pyydä vaimolta apua.Mutta mites nyt kun ei pääse talliin kaljotteleen . Ei hätää, putki tuntuu vähän vuotavan
Tosta tulikin mieleeni: Jäykkä ohjaus johtui mun Combissa siitä, että joku oli joskus laittanut ratin kiinni niin, että vilkun palautinrenkaassa olevat 2 nystyrää olivat väärässä kohdassa, eli ei uponneet ratinkeskiön "haarukoihin" ja painoivat palautinrenkaan vasten (mitä siinä alla nyt olikaan?) viiksipakettia..?
Laitoin palauttimen oikealle kohdalle ja ohjaus palautui Ladalle ominaiseen herkkyyteen.
No vähän tuli äpästettyä. Hitsattu ovien kulmia, poikittais palkit etujalkotilan alle, jalkotilaan par paikkaa,helmapeltiä paikkailtu sekä takakontin pohjaa,takapyöräkoteloita hitsailtu kuin myös bensatankin ja varapöyrän paikan aluset. Mutta kun on paksua peltiä niin ilokseen lähes paikkailee. Pahin homma oli pakkelointi ja jäihän se pahasti peilaan. Sitten vaan miranoli pintaan. Jarruletkuja meni uusiks ja bensa letkut. (kauan seissyt). Sipistelyä piisaa kyllä vielä vaikka kuinka. Tarkoitus ei ole ollut uutta lähtee tekemäänkään vaan kohtuu käyttis.
Juu, vuoden päivät siinä meni. Tul tehtyä silloin kun oli aikaa. En ottanut stressiä. Ja kaljaa kannattaa varata reilusti(ihan tuumailuun). ps.katso kokoontumiset. Onko haluja tulla kylille?
Käytin tossa aamulla yövuoron jälkeen kulkupelin konttuurilla ja leima tuli.
Ei tarvinnut tänä vuonna suurempia laitella , kesällä pohjan massaus ja tossa männä viikolla vaihdoin yläpallonivelen.
Tänään tuli leima, joskin korjauskehotuksella "takavilkun lasi vaihdettava" kun vilkku on haalistunu ihan valkoseksi. Ei paha, osa on olemassa elimenluovuttajassa... toivottavasti ei ole yhtä haalistunu.
Kävinpä tänään nappikseni kanssa ensimmäistä kertaa katsastuksessa. Olin henkisesti varautunut siihen, että jälkitarkastukseen mennään, sillä se on viime vuosina ollut minulla pikemminkin sääntö kuin poikkeus, mutta koin iloisen yllätyksen. Leima tuli, joskin kolmen korjauskehotuksen kera: rekkarikilven valo ei pala, vasen jarruvalo ei pala ja ylätukivarren pallonivelen suojakumi oikealla on rikki. Polttimoiden vaihto on helppo nakki, mutta suojakumin vaihto vaatii vähän viitseliäisyyttä ainakin niin mukavuudenhaluiselta tyypiltä kuin minä olen
joo, käviköhä tossa katsastuksen yksityistämisessä niiq neukkulassa, että jotkut poliitikot kääri itelleen siitä rahat, eli yksityisti valtion katsastuksen itelleen edullisesti ja laitto nyt rahoix?
Se siitä kilpailun tuomasta hintaedusta, oikeistolaisten vika!!
täytynee ruveta katsastaa auto Tallinnassa, kai sen pitäis nyt olla mahdollista vapaan ja yhtenäisen Euroopan aikana?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)