hinausdollyn päiväkirja ;)
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Naapuri teki itse moisen pari vuotta sitten, on tullut muutaman kerran lainattua, taidan lainata kapinetta taas viikonloppuna että saa tontille yhden auton lisää. Mutta kyllä kauemmas lähtisin jo trailerilla. Muistakaa sitten että tuota saa hinata korkeintaan 60km/h. Eikä tosiaan vaadi mitään katsastuksia jne, ainoastaan valot. Näppärä myös kun tekee traktorin vetovarsien väliin pankon johon auton nuppi kiinni. Tulee ajokyvytön auto huonommankin taipaleen takaa.
Vauhdin tae - alamäki
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ei tuossa dollyssä mitään jarruja ole. Ja tästä lakipuolesta on niin monelaista tietoa ettei kukaan oikeen tunnu tietävän mitenkä nämä oikasti menevät. Ja tuohan on HINAUSdolly. Eki eli auton hinauksessa. Eli vetävän auton pitää olla ainakin painavempi kun vedettävä. Muuta en osaa sanoa.ladamaster kirjoitti:mitenkänkän nuo painorajat menevät kun Samaralla hinasit peräkärryä + autoa. Samaralla taitaa olla jarrullisen peräkärryn paino jotain max 900 kg?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
No näin tietystiveli alexei kirjoitti:Ei tuossa dollyssä mitään jarruja ole. Ja tästä lakipuolesta on niin monelaista tietoa ettei kukaan oikeen tunnu tietävän mitenkä nämä oikasti menevät. Ja tuohan on HINAUSdolly. Eki eli auton hinauksessa. Eli vetävän auton pitää olla ainakin painavempi kun vedettävä. Muuta en osaa sanoa.ladamaster kirjoitti:mitenkänkän nuo painorajat menevät kun Samaralla hinasit peräkärryä + autoa. Samaralla taitaa olla jarrullisen peräkärryn paino jotain max 900 kg?

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo tuossa jo kaikki pohtikin tuota dollin käyttöä ja se on kyllä todella sekavaa, ihan järkevää ohjetta ei löydy mistään.
Volga tuotiin farmille Dollilla, siitä innostuin ajatuksesta, tyypit kehuivat kovasti ja painvalle Volgallekin vetoauto ei ollut kyllä kovin iso, en nyt millään muista mikä, joku paku. Volga hemmo tiesi kertoa että on useasti poliisit pysäyttänyt ja kysellyt laitteesta ja tarkastelleet joka paikasta epäillen sen luvallisuutta, vielä käyden niin ettei se ole poliisillekaan selvinnyt vaan ovat päästäneet jatkamaan matkaa.
viikonloppuna varmaan näkee ottaa kuviakin ihan päivän valossa
Volga tuotiin farmille Dollilla, siitä innostuin ajatuksesta, tyypit kehuivat kovasti ja painvalle Volgallekin vetoauto ei ollut kyllä kovin iso, en nyt millään muista mikä, joku paku. Volga hemmo tiesi kertoa että on useasti poliisit pysäyttänyt ja kysellyt laitteesta ja tarkastelleet joka paikasta epäillen sen luvallisuutta, vielä käyden niin ettei se ole poliisillekaan selvinnyt vaan ovat päästäneet jatkamaan matkaa.
viikonloppuna varmaan näkee ottaa kuviakin ihan päivän valossa

tuli mieleen vähän vastaava juttu poliisien pysäyttäessä ajelessani joskus 80-luvulla vanhalla Arielilla. Poliisit katseli pyörää ihmeissään ja toinen kysyi "toimiiko kaikki ?"Lada-Jussi kirjoitti:Volga hemmo tiesi kertoa että on useasti poliisit pysäyttänyt ja kysellyt laitteesta ja tarkastelleet joka paikasta epäillen sen luvallisuutta, vielä käyden niin ettei se ole poliisillekaan selvinnyt vaan ovat päästäneet jatkamaan matkaa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no niin sonera antoi mahdollisuuden siirtää tavaraa nettiin, täältä löytyypi kuvat sepostuksineen dollysta

Katselin tuossa noita kuvia. Ilmeisesti tuota ei ole vielä pintakäsitelty mitenkään? Kannattanee porailla reikiä putkiin joihin pääsee sadevesi sisään, muttei pois ja ruiskuttaa kaikkien putkien sisään kotelonsuoja aine. Ei ala ruostumaan paikoista joiden vaurioita ei pääse näkemään ennen kuin tulee ikäviä yllätyksiä.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo ton ruosteenesto käsittely onkin päällimmäinen kysymys. Myyjä selitti sen olevan tehty jostain paremmasta materiaalista, en nyt muista edes miksikä sitä kutsui (ja ite kun en noista metalleista niin tajua). ainakin taaksepäin suunnatuissa runkoputkissa on takaosa avoin eli sieltä pääsee vesi valumaan ulos. Myyjä oli kyllä varsinainen markkinamies, mutta yritin olla paljastamatta että en tajua itse mistään mitään, ettei pääsis pahasti käyttää sitä hyväkseen.,_,/ukka kirjoitti:Katselin tuossa noita kuvia. Ilmeisesti tuota ei ole vielä pintakäsitelty mitenkään? Kannattanee porailla reikiä putkiin joihin pääsee sadevesi sisään, muttei pois ja ruiskuttaa kaikkien putkien sisään kotelonsuoja aine. Ei ala ruostumaan paikoista joiden vaurioita ei pääse näkemään ennen kuin tulee ikäviä yllätyksiä.
,_,/ukka

Jep, onhan niitä ulkokäyttöön tehtyjä teräslaatuja jotka ruostuessaan muodostavat pintaansa ruostumista hidastavan "oksidikalvon". Mutta miten toiminee käytännössä, kun saa suolaa yms. epäpuhtauksia? Kun suojaa putket edes sisäpuoleta, niin ei pääse syntymään mitään "yllättävää".
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Noille ajosilloille voisi hitsata useampia kiinnikkeitä eri leveyksille, niin sopii erilevyisille autoille.
Ruostesuojausta varten jokunen reikä palkkien alapintaan, niin toimii vesireikinä samalla.
Yksinkertainen rakenne, tuollaisen voisi kyllä tehdä itelleenkin, vaikkapa Ladan etunavoista.
Paljonko tuossa palkissa on ainevahvuus ja montako metriä tuota putkea noin suurinpiirtein menee?
Mietinpä että jos päihin laittaisi vielä laahainten sijaan oikein pienet laakeroidut rullat, niin kapistuksella voisi hinata vähän raskaampaakin autoa...
Ruostesuojausta varten jokunen reikä palkkien alapintaan, niin toimii vesireikinä samalla.
Yksinkertainen rakenne, tuollaisen voisi kyllä tehdä itelleenkin, vaikkapa Ladan etunavoista.

Paljonko tuossa palkissa on ainevahvuus ja montako metriä tuota putkea noin suurinpiirtein menee?
Mietinpä että jos päihin laittaisi vielä laahainten sijaan oikein pienet laakeroidut rullat, niin kapistuksella voisi hinata vähän raskaampaakin autoa...

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo tosta kopioimalla näppäräkaveri tekisi kopioitakin helpolla, pyörän laakeroinnit on ihan samanlaisia kuin jossain biltemassa myydään peräkärrytarpeiksi, samanlainen taitaa olla tossa vetopöydän nivellyksessäkin. noi lisä kiinnikkeet vois hitsailla, sais paremmin pelivaraa erillaisille autoille. tosin toimi hyvin niinkin että sillat laittoi vain nojaamaan kärryä ja lykkäs siitä yli.

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Etupyörät pääsevät kääntyilemään tuossa dollyn pöydällä kun ohjaus ei ole lukittuna. Tämä sitten voi saada aikaanliikettä. Ja mitä tulee sitten tuohon että Mosse oli renkaiden ympäri liinoilla kiinn dollyssäi ja ohjaus ei ollut lukossa... Epäilyttää vaan...Kamaz kirjoitti:Tuossa sanottiin, että ohjauksen pitäisi olla lukittuna. En ymmärrä miksi sen pitäisi olla. Eturenkaita ei dollyllä kuljetettaessa mikään voima ole kääntämässä sen enempää kuin trailerilla kuljetettaessakaan. Mitä haittaa voisi siis vapaana olevasta ohjauksesta olla?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.