NONIIN KERTOKAAS MISTÄ SAAN HITSATUN JA HIOTUN (UUDEN NOKAN)
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
NONIIN KERTOKAAS MISTÄ SAAN HITSATUN JA HIOTUN (UUDEN NOKAN)
SIIS LADA 1200L NOKKA SAA OLLA JYRKKÄ JA NOSTOO KUNNOLLA
ELI JOKU ASTEET 300-> JA NOSTO JOKU 12MM.
VASTAUKSIA VOI LAITTAA TÄNNE TAI
BOOSTPOWER@LUUKKU.COM
ELI JOKU ASTEET 300-> JA NOSTO JOKU 12MM.
VASTAUKSIA VOI LAITTAA TÄNNE TAI
BOOSTPOWER@LUUKKU.COM
Hiomalla on se haövin ja helpoin vaihtoehto, näillä myös päästään aika hyviin tuloksiinkin. Pitkälti riippuu käytöstä kannattaako sijoittaa hitsattuun/uuteen virinokkaan. Hiomisessahan on se ongelma, ettei nokan nostointegraalia saa kovin jyrkäksi. Eli hiottu 300-asteinen on paljon miedompi nokka mitä billetistä tehty 300-asteinen! Kerro hieman mitä muulta koneelta suunnittelet, niin suunnitellaan nokkaa sen mukaan?
Itellä on tc:ssä nyt hiotut 310-asteiset noin 11mm nostolla, alta 3krpm ei juuri toimi mutta sen yli
Billetistä tehty vastaava olisi jo todella raju, ja vaatisi jotain 12 ruttua kaveriksi.
Itellä on tc:ssä nyt hiotut 310-asteiset noin 11mm nostolla, alta 3krpm ei juuri toimi mutta sen yli

Vauhdin tae - alamäki
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Eikä oteta liikaa et riittää venttiileissä säätövara, itsellä löytyy hiottu nokka missä säätövara riittää juuri ja juuri tarvitsee vielä nokka akselipukin muokkaamisen et mahtuu romut liikkumaan. Eli hiotulle nokalle olisi hyvä olla madallettu nokkapukki.Xorron kirjoitti:Eihän tohon nokkaan tarvii mitään ainetta hitsata. Pyydät koneistamon poistaan vanhasta nokasta takapuolelta, jolloin perusympyrän sijainti muuttuu. Kun sitten aikanaan laitat venavälykset oikeiksi, niin nostoa ja asteita on enemmän.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Totta joriset. Unohdin tossa mainita ton nokkapukin muokkaamisen. No pääasiahan oli, että toi nokkaan hitsaaminen ei ole ainut vaihtoehto, vaikka niin varsin monet kuvittelevat.Lada_VFTS kirjoitti:Eikä oteta liikaa et riittää venttiileissä säätövara, itsellä löytyy hiottu nokka missä säätövara riittää juuri ja juuri tarvitsee vielä nokka akselipukin muokkaamisen et mahtuu romut liikkumaan. Eli hiotulle nokalle olisi hyvä olla madallettu nokkapukki.
(Sorry vaan, mutta jotenkin tuosta alkuperäisestä kysymyksestä jäi taas sellainen vaikutelma)
Ja ihan oikeasti kaikille sitten tiedoksi, että siellä koneistamolla kannattaa avata suunsa ja kysyä rohkeasti. Ei kannata pelätä joutuvansa naurunalaiseksi kysymällä jotain. Sitä vartenhan ne työtään tekevät.. Meitä palvellakseen, eikä yhdelläkään firmalla luulisi olevan varaa menettää ainuttakaan maksavaa asiakasta.

- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Jep jep täytyy kattella nyt sain 2kpl pierburgin 2kurkkusia 1.8 bemarin kaasaria jotka muutetaan mekaanisiksi ja läpät aukeen samaan aikaan
olipa vielä ilmaset kaasarit.
ja si se nokka ja tehty kansi ja venttiilit ja putkisto ni kylä laulaa large
eli perus vehje. onneksi osaan itse tehdä kaikkea ni ei maksa hirveästi.
turbojakkin hyllystä löytyisi 3kpl mut ei jaksa
olipa vielä ilmaset kaasarit.
ja si se nokka ja tehty kansi ja venttiilit ja putkisto ni kylä laulaa large
eli perus vehje. onneksi osaan itse tehdä kaikkea ni ei maksa hirveästi.
turbojakkin hyllystä löytyisi 3kpl mut ei jaksa
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
ollet katukäytössä eivät kierot ja eivät kuse bensaa.. ja vapari käytössä olleet... ja mukaan tulee uudet suodattimet,suuttimia,soeso putkia ym sälää hintaa olen noille 350 pitäny mutta eiköhän nuo jouda 300egeen nurkista kaikkine hiluineen pois...ChargerSpeed kirjoitti:Ja onko ehjät, eli ei mitkään kierot falskaavat ja onko soveltuvat turbokäyttöön.(saa olla myös tavalliset)
JA HINTA MAKSIMISSAAN 200e NO...
kahteen sataan saat ilman hilppeitä ja suodattimia
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia