NONIIN KERTOKAAS MISTÄ SAAN HITSATUN JA HIOTUN (UUDEN NOKAN)

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

NONIIN KERTOKAAS MISTÄ SAAN HITSATUN JA HIOTUN (UUDEN NOKAN)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

SIIS LADA 1200L NOKKA SAA OLLA JYRKKÄ JA NOSTOO KUNNOLLA
ELI JOKU ASTEET 300-> JA NOSTO JOKU 12MM.
VASTAUKSIA VOI LAITTAA TÄNNE TAI
BOOSTPOWER@LUUKKU.COM
Xorron

Viesti Kirjoittaja Xorron »

Eihän tohon nokkaan tarvii mitään ainetta hitsata. Pyydät koneistamon poistaan vanhasta nokasta takapuolelta, jolloin perusympyrän sijainti muuttuu. Kun sitten aikanaan laitat venavälykset oikeiksi, niin nostoa ja asteita on enemmän.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hiomalla on se haövin ja helpoin vaihtoehto, näillä myös päästään aika hyviin tuloksiinkin. Pitkälti riippuu käytöstä kannattaako sijoittaa hitsattuun/uuteen virinokkaan. Hiomisessahan on se ongelma, ettei nokan nostointegraalia saa kovin jyrkäksi. Eli hiottu 300-asteinen on paljon miedompi nokka mitä billetistä tehty 300-asteinen! Kerro hieman mitä muulta koneelta suunnittelet, niin suunnitellaan nokkaa sen mukaan?

Itellä on tc:ssä nyt hiotut 310-asteiset noin 11mm nostolla, alta 3krpm ei juuri toimi mutta sen yli :) Billetistä tehty vastaava olisi jo todella raju, ja vaatisi jotain 12 ruttua kaveriksi.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

moposportista ja kyllä alkaa lasse laulaan!!! :twisted: muuten hyvä mutta hinta on aikas kova (285€) :x
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Xorron kirjoitti:Eihän tohon nokkaan tarvii mitään ainetta hitsata. Pyydät koneistamon poistaan vanhasta nokasta takapuolelta, jolloin perusympyrän sijainti muuttuu. Kun sitten aikanaan laitat venavälykset oikeiksi, niin nostoa ja asteita on enemmän.
Eikä oteta liikaa et riittää venttiileissä säätövara, itsellä löytyy hiottu nokka missä säätövara riittää juuri ja juuri tarvitsee vielä nokka akselipukin muokkaamisen et mahtuu romut liikkumaan. Eli hiotulle nokalle olisi hyvä olla madallettu nokkapukki.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Xorron

Viesti Kirjoittaja Xorron »

Lada_VFTS kirjoitti:Eikä oteta liikaa et riittää venttiileissä säätövara, itsellä löytyy hiottu nokka missä säätövara riittää juuri ja juuri tarvitsee vielä nokka akselipukin muokkaamisen et mahtuu romut liikkumaan. Eli hiotulle nokalle olisi hyvä olla madallettu nokkapukki.
Totta joriset. Unohdin tossa mainita ton nokkapukin muokkaamisen. No pääasiahan oli, että toi nokkaan hitsaaminen ei ole ainut vaihtoehto, vaikka niin varsin monet kuvittelevat.
(Sorry vaan, mutta jotenkin tuosta alkuperäisestä kysymyksestä jäi taas sellainen vaikutelma)
Ja ihan oikeasti kaikille sitten tiedoksi, että siellä koneistamolla kannattaa avata suunsa ja kysyä rohkeasti. Ei kannata pelätä joutuvansa naurunalaiseksi kysymällä jotain. Sitä vartenhan ne työtään tekevät.. Meitä palvellakseen, eikä yhdelläkään firmalla luulisi olevan varaa menettää ainuttakaan maksavaa asiakasta. :!:
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Jep jep täytyy kattella nyt sain 2kpl pierburgin 2kurkkusia 1.8 bemarin kaasaria jotka muutetaan mekaanisiksi ja läpät aukeen samaan aikaan
olipa vielä ilmaset kaasarit.
ja si se nokka ja tehty kansi ja venttiilit ja putkisto ni kylä laulaa large
eli perus vehje. onneksi osaan itse tehdä kaikkea ni ei maksa hirveästi.
turbojakkin hyllystä löytyisi 3kpl mut ei jaksa
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Onko minkä mallin kaasarit, toivottavasti on vanhemman malliset ilman sähköohjausta. Uudemmat kaasarit on täysiä susia, jos ne on kyseessä niin unohda suoraan ja etsi weberi tlalle.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

niin tai multa 40mm dellortot kyllä noilla sopan saanti riittä jonkin matkaa...
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Ja onko ehjät, eli ei mitkään kierot falskaavat ja onko soveltuvat turbokäyttöön.(saa olla myös tavalliset)
JA HINTA MAKSIMISSAAN 200e NO...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ChargerSpeed kirjoitti:Ja onko ehjät, eli ei mitkään kierot falskaavat ja onko soveltuvat turbokäyttöön.(saa olla myös tavalliset)
JA HINTA MAKSIMISSAAN 200e NO...
ollet katukäytössä eivät kierot ja eivät kuse bensaa.. ja vapari käytössä olleet... ja mukaan tulee uudet suodattimet,suuttimia,soeso putkia ym sälää hintaa olen noille 350 pitäny mutta eiköhän nuo jouda 300egeen nurkista kaikkine hiluineen pois...
kahteen sataan saat ilman hilppeitä ja suodattimia
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Joo täytyy kattella kiinnostaa kylläkin.
Vastaa Viestiin