Kaupunkilaisen valinta - Samara City 1100

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Lada-Jussi kirjoitti: Ite ihmettelin Samaran yli 8 litraan noussutta kulutusta, mutta sitten tarkistin rengaspaineet 0,5 baaria puuttu joka renkaasta, nyt tuntuisi menevän taas paljon mukavammin, pakkanenko noita renkaita oli tyhjentänyt ja ehkä kovat pakkaset nosti kulutustakin vähän.
Pakkanenpa hyvinkin panee renkaita. Eli ilmanpaineet kannatta aina tsekata kun pakkanen laskee esim. yön aikana toistakymmentä astetta.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Samaran edellinen varsinainen omistaja oli Keravan kaupungin pysäköinninvalvonnan esimies, vanhempi naishenkilö. Nyt huomaa että Samaralla on ajettu aika varovasti ja opaljon kaupungissa. Oli aika tukkoisen tuntuinen, mutta nyt on tullut jo matka-ajoa isoilla nopeuksilla aika paljon, niin huomaa että Samara on selvästi piristymään päin.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Vanja-eno kirjoitti:Oli aika tukkoisen tuntuinen, mutta nyt on tullut jo matka-ajoa isoilla nopeuksilla aika paljon, niin huomaa että Samara on selvästi piristymään päin.
:? Isoilla nopeuksilla... Toposatku Saranalla :!: Vanja, ne oli ne punaiset pillerit mitkä piti ottaa aamulla. Ei ne siniset :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Heh, kaikki on suhteellista, varsinkin isot nopeudet :lol:
.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

BA3 kirjoitti: :? Isoilla nopeuksilla... Toposatku Saranalla :!: Vanja, ne oli ne punaiset pillerit mitkä piti ottaa aamulla. Ei ne siniset :wink:
Eipäs olla julmia, eikös auton käyttötarkoitus ja alue selviä myös sen nimestä?

Koeajoin syksyllä KIA picanton, siinä on litranen moottori. Oli aika nuhasen tuntunen, on varmaan tehopainosuhde suunilleen sama.

Ei sillä pystyisi ikinä moottoritiellä ohittelemaan -ja kuormalla tulee mäessä varmasti äitiä ikävä. Mahtuuhan Picantoon virallisesti viisi ihmistä.

Takapenkki on muuten siinä autossa aikas klaustrofobinen mun kokoselle ihmiselle.

Silti, jos pitäis sen kokosista autoista valita, olis Picanto listan ykkösenä, sen verran jämäkkä ja laadukkaanoloinen vehje se oli.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hyvät herrat, eihän Suomessa saa ajaa talvella kovempaa kuin 100 km/h ja siihen 1,1 ltr riittää mainiosti :wink: . Eihän tuo mikään raketti ole, mutta eipä tarvitse stressata ohituksista :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Jartsa 67

Viesti Kirjoittaja Jartsa 67 »

Lada-Jussi kirjoitti:ei toi kulutus mikää paha ole, samanlaisessa ajossa ja samalla mittausmenetelmällä itellä menee ruiskusamaralla 7,8-8 litraa/100 km, kesällä litran vähemmän. Pelkässä kaupunkiajossa mahtaako toi kulutus olla City arvonimen luokkaa?

Ite ihmettelin Samaran yli 8 litraan noussutta kulutusta, mutta sitten tarkistin rengaspaineet 0,5 baaria puuttu joka renkaasta, nyt tuntuisi menevän taas paljon mukavammin, pakkanenko noita renkaita oli tyhjentänyt ja ehkä kovat pakkaset nosti kulutustakin vähän.
Onkohan tuossa minun Samarassa (1,5i) joku vika, kun suurin mitattu kulutus on ollut 7,1 l/100km sekalaisessa ajossa, enkä ole todellakaan mikään taloudellisen ajon taituri. Lohkolämppärissäkään en ole autoa pitänyt kuin tasan 1 kerran koko talvena. Tosin aika lauha talvihan täällä itäisessä suomessa on ollut. Muistaakseni aikoinaan 1,3 kaasarisamara vei keskimäärin 8l/100km
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Vaihdatko Vanja tuohon isolohkosamaraan? :lol:
.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

noose01 kirjoitti:Vaihdatko Vanja tuohon isolohkosamaraan? :lol:
Miksen, jos välirahasta sovitaan, eli paljonko tarjoot väliin mulle :wink: Ja voishan sitä ehkä tavata ja kattoa ihan livenä, onkos tossa sun Sammyssa haettu vikalista?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

On siinä ensi viikolla leima...
.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Leimattuna vois kiinnostaa, kun on noita muksuja niin 5-ovea on aina parempi kuin 3-ovea. Palaataan asiaan kun on leima :D
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Vanja-eno kirjoitti:Leimattuna vois kiinnostaa, kun on noita muksuja niin 5-ovea on aina parempi kuin 3-ovea. Palaataan asiaan kun on leima :D
olis se 5-ovinen itsellekin ehkä parempi, kun on tota satunnaista kaljan roudausta. :wink: Meinaan aika v.mainen kurkotella niitä ekoja pokseja sinne etupenkkien selkänojiin, purkaessa vastaava toisinpäin. Muutenhan Samaran kuljetuskapasiteetti vastaa suunnilleen farmaritasoa ja on autolla selvä plussa.

Ovien määrä olisi kuitenkin haitaksi jenkissä vaikka olisi lauma muksuja.. vai? 8) :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

samarai kirjoitti:Ovien määrä olisi kuitenkin haitaksi jenkissä vaikka olisi lauma muksuja.. vai? 8) :wink:
Ei missään tapuksessa. "Four doors, no waiting" eli olen lähes fanaattinen 4d-jenkkien kannattaja (Kuten tämä ex-Fordini ). Pari 2dHT:tä on ollut (mm.'63 Mercury, '60 Ford, '59 T-Bird ) ja ovat kyllä linjakkaita, mutta toivottoman epäkäytännöllisiä. Eli ei kiitos 2d jenkeille minulta. Tulevaisuuden haaveissa on palata jenkkiautokantaan, ja 4-ovea on listan kärkipäässä, 2-oviseen sorrun ainoastaan jos tulee vastaan kovapeltinen ja edullinen Ford Thunderbird '59 tai '60.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

aijaa, sehän on hienoa, että löytyy myös jenkkiharrastajia, jotka pitää myös 4-ovisista, kun käsitykseni mukaan yleisesti suositaan vain 2-ovisia. Vähän niinkuin päinvastoin kuin näiden Samaroiden kanssa. Itselläkin on ollut 2 neliovista jenkkiä: Belair ja Belvedere. Tosta Belairista pitäisi löytyä arkistoista joku valokuvakin. Täytyykin skannata ne tonne Ladagalleriaan. Belvederestä ei jäänyt muistoksi edes yhtä valokuvaa.

Jenkkiä ei tee varsinaisesti enää mieli mutta Tsaika olisi kova juttu. Ne on vaan nykyisin aivan tähtitieteellisissä hinnoissa. Pitää varmaan tyytyä Volgaan. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt toimii taas Samaran lasinpesujärjestelmä. Ongelmana oli rikkinäinen säiliö, jonka vaihdoin ensin toiseen rikkinäiseen säilöön, tosin vähemmän vuotavaan. Sitten löysin tänään kaverin korjaamolta W123 Mersu farmarin takalasin pissapojan pesunestesäiliön, jonka asensin paikalleen ja nyt pysyy nesteet sisällä ja tavra lentää lasille asti.

Toki säilytin vanhat risat säilöt sitävarten jos joku joka tuon minulta joskus osaa, haluaa "entisöidä" systeemin ennalleen... :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Vastaa Viestiin