Pakkanenpa hyvinkin panee renkaita. Eli ilmanpaineet kannatta aina tsekata kun pakkanen laskee esim. yön aikana toistakymmentä astetta.Lada-Jussi kirjoitti: Ite ihmettelin Samaran yli 8 litraan noussutta kulutusta, mutta sitten tarkistin rengaspaineet 0,5 baaria puuttu joka renkaasta, nyt tuntuisi menevän taas paljon mukavammin, pakkanenko noita renkaita oli tyhjentänyt ja ehkä kovat pakkaset nosti kulutustakin vähän.
Kaupunkilaisen valinta - Samara City 1100
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Samaran edellinen varsinainen omistaja oli Keravan kaupungin pysäköinninvalvonnan esimies, vanhempi naishenkilö. Nyt huomaa että Samaralla on ajettu aika varovasti ja opaljon kaupungissa. Oli aika tukkoisen tuntuinen, mutta nyt on tullut jo matka-ajoa isoilla nopeuksilla aika paljon, niin huomaa että Samara on selvästi piristymään päin.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Vanja-eno kirjoitti:Oli aika tukkoisen tuntuinen, mutta nyt on tullut jo matka-ajoa isoilla nopeuksilla aika paljon, niin huomaa että Samara on selvästi piristymään päin.



Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Eipäs olla julmia, eikös auton käyttötarkoitus ja alue selviä myös sen nimestä?BA3 kirjoitti:Isoilla nopeuksilla... Toposatku Saranalla
Vanja, ne oli ne punaiset pillerit mitkä piti ottaa aamulla. Ei ne siniset
Koeajoin syksyllä KIA picanton, siinä on litranen moottori. Oli aika nuhasen tuntunen, on varmaan tehopainosuhde suunilleen sama.
Ei sillä pystyisi ikinä moottoritiellä ohittelemaan -ja kuormalla tulee mäessä varmasti äitiä ikävä. Mahtuuhan Picantoon virallisesti viisi ihmistä.
Takapenkki on muuten siinä autossa aikas klaustrofobinen mun kokoselle ihmiselle.
Silti, jos pitäis sen kokosista autoista valita, olis Picanto listan ykkösenä, sen verran jämäkkä ja laadukkaanoloinen vehje se oli.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Hyvät herrat, eihän Suomessa saa ajaa talvella kovempaa kuin 100 km/h ja siihen 1,1 ltr riittää mainiosti
. Eihän tuo mikään raketti ole, mutta eipä tarvitse stressata ohituksista 


* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Onkohan tuossa minun Samarassa (1,5i) joku vika, kun suurin mitattu kulutus on ollut 7,1 l/100km sekalaisessa ajossa, enkä ole todellakaan mikään taloudellisen ajon taituri. Lohkolämppärissäkään en ole autoa pitänyt kuin tasan 1 kerran koko talvena. Tosin aika lauha talvihan täällä itäisessä suomessa on ollut. Muistaakseni aikoinaan 1,3 kaasarisamara vei keskimäärin 8l/100kmLada-Jussi kirjoitti:ei toi kulutus mikää paha ole, samanlaisessa ajossa ja samalla mittausmenetelmällä itellä menee ruiskusamaralla 7,8-8 litraa/100 km, kesällä litran vähemmän. Pelkässä kaupunkiajossa mahtaako toi kulutus olla City arvonimen luokkaa?
Ite ihmettelin Samaran yli 8 litraan noussutta kulutusta, mutta sitten tarkistin rengaspaineet 0,5 baaria puuttu joka renkaasta, nyt tuntuisi menevän taas paljon mukavammin, pakkanenko noita renkaita oli tyhjentänyt ja ehkä kovat pakkaset nosti kulutustakin vähän.
Miksen, jos välirahasta sovitaan, eli paljonko tarjoot väliin mullenoose01 kirjoitti:Vaihdatko Vanja tuohon isolohkosamaraan?

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Leimattuna vois kiinnostaa, kun on noita muksuja niin 5-ovea on aina parempi kuin 3-ovea. Palaataan asiaan kun on leima 

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
olis se 5-ovinen itsellekin ehkä parempi, kun on tota satunnaista kaljan roudausta.Vanja-eno kirjoitti:Leimattuna vois kiinnostaa, kun on noita muksuja niin 5-ovea on aina parempi kuin 3-ovea. Palaataan asiaan kun on leima

Ovien määrä olisi kuitenkin haitaksi jenkissä vaikka olisi lauma muksuja.. vai?


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ei missään tapuksessa. "Four doors, no waiting" eli olen lähes fanaattinen 4d-jenkkien kannattaja (Kuten tämä ex-Fordini ). Pari 2dHT:tä on ollut (mm.'63 Mercury, '60 Ford, '59 T-Bird ) ja ovat kyllä linjakkaita, mutta toivottoman epäkäytännöllisiä. Eli ei kiitos 2d jenkeille minulta. Tulevaisuuden haaveissa on palata jenkkiautokantaan, ja 4-ovea on listan kärkipäässä, 2-oviseen sorrun ainoastaan jos tulee vastaan kovapeltinen ja edullinen Ford Thunderbird '59 tai '60.samarai kirjoitti:Ovien määrä olisi kuitenkin haitaksi jenkissä vaikka olisi lauma muksuja.. vai?![]()
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
aijaa, sehän on hienoa, että löytyy myös jenkkiharrastajia, jotka pitää myös 4-ovisista, kun käsitykseni mukaan yleisesti suositaan vain 2-ovisia. Vähän niinkuin päinvastoin kuin näiden Samaroiden kanssa. Itselläkin on ollut 2 neliovista jenkkiä: Belair ja Belvedere. Tosta Belairista pitäisi löytyä arkistoista joku valokuvakin. Täytyykin skannata ne tonne Ladagalleriaan. Belvederestä ei jäänyt muistoksi edes yhtä valokuvaa.
Jenkkiä ei tee varsinaisesti enää mieli mutta Tsaika olisi kova juttu. Ne on vaan nykyisin aivan tähtitieteellisissä hinnoissa. Pitää varmaan tyytyä Volgaan.
Jenkkiä ei tee varsinaisesti enää mieli mutta Tsaika olisi kova juttu. Ne on vaan nykyisin aivan tähtitieteellisissä hinnoissa. Pitää varmaan tyytyä Volgaan.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Nyt toimii taas Samaran lasinpesujärjestelmä. Ongelmana oli rikkinäinen säiliö, jonka vaihdoin ensin toiseen rikkinäiseen säilöön, tosin vähemmän vuotavaan. Sitten löysin tänään kaverin korjaamolta W123 Mersu farmarin takalasin pissapojan pesunestesäiliön, jonka asensin paikalleen ja nyt pysyy nesteet sisällä ja tavra lentää lasille asti.
Toki säilytin vanhat risat säilöt sitävarten jos joku joka tuon minulta joskus osaa, haluaa "entisöidä" systeemin ennalleen...
Toki säilytin vanhat risat säilöt sitävarten jos joku joka tuon minulta joskus osaa, haluaa "entisöidä" systeemin ennalleen...

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -