Ravistaa nii maa p*rkeleesti
Rupee oleen sen verran vastauksia tähän ognelmaan, että tulee
kerrattua jo esitettyjä asioita...., mutta jos koneen saa käymään hyvin
lämpöisenä ryyppyä päällä, niin vika ei ole silloin sytytysjärjestelmässä vaan todennäköisesti kaasarissa /tyhjäkäyntiosan kalvo/seosruuvi(noin kolme kiekkaa auki)/ tai imukanavatukos!
Yksinkertainen sähköjärjestelmävika on semmonen, että puolasta
lähtevä ohut piuha, joka menee virranjakajaan on jotenkin poikki
(mikä tietenkään ei näy ulospäin)!
Jos katkojankärkien pyörijän vastus on rikki, niin auto ei käynnisty
herkästi vaan joutuu sahaan pitkään.
kerrattua jo esitettyjä asioita...., mutta jos koneen saa käymään hyvin
lämpöisenä ryyppyä päällä, niin vika ei ole silloin sytytysjärjestelmässä vaan todennäköisesti kaasarissa /tyhjäkäyntiosan kalvo/seosruuvi(noin kolme kiekkaa auki)/ tai imukanavatukos!
Yksinkertainen sähköjärjestelmävika on semmonen, että puolasta
lähtevä ohut piuha, joka menee virranjakajaan on jotenkin poikki
(mikä tietenkään ei näy ulospäin)!
Jos katkojankärkien pyörijän vastus on rikki, niin auto ei käynnisty
herkästi vaan joutuu sahaan pitkään.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Jatkon jatkoa:
Eli nyt on yritetty jo melki kaikkea sähköpuolen hommaa. Eli on kokeiltu eri puolalla, eri jakajankannella,eri tulpan- ja puolanjohdoilla, eri jakajalla (eli koko jakaja kaikkine palikoineen ollut eri), mutta mikään ei tunnu poistavan vikaa. Osat on ollut käytettyjä mutta tuskin ne samalla tavalla olisi viallisia olleet aiheuttaen saman ilmiön.
Sytkä on merkissään pysynyt. Mutta vika vaan pysyy. Eli yht'äkkiä alkaa puutua ihan totaalisesti. Ja sitten ei meinaa startata. Tai no starttaa mutta sammuu saman tien teki sitten kaasupolkimella ihan mitä tahansa eli ei reakoi kaasuun painamiseen millään tavalla. Joskus taas sammuttuaan starttaa ja pysyy käynnissä kaasutellessa, mutta kun koittaa lähteä liikkeelle niin kierrokset tippuu salamana alas ja kone sammuu. Sitten sen saa joskus saataallisessa huudattamisella ja kytkimen luistattelulla liikkeelle ja ja pysymään käynnissä ja liikkeessä. Nyt vika on jo semmonen että se tekee sitä jo ihan pienenkin matkan jälkeen. Eli matkalla ei tuntuis olevan enää vaikutusta asiaan.
Eli mistä nyt aletaan vikaa metsästää? Olisko se sittenkin kaasutin/bensansyöttöpuolella? Risa bensapumppu? Vai mikä voisi tommosta tehdä? Vai olisiko jotain mekaanista vikaa koneessa? Kansi halki? Ideoita? Kohta lähtee Lada lihoiks tai suohon jos ei ala temppuilu loppua.
Eli nyt on yritetty jo melki kaikkea sähköpuolen hommaa. Eli on kokeiltu eri puolalla, eri jakajankannella,eri tulpan- ja puolanjohdoilla, eri jakajalla (eli koko jakaja kaikkine palikoineen ollut eri), mutta mikään ei tunnu poistavan vikaa. Osat on ollut käytettyjä mutta tuskin ne samalla tavalla olisi viallisia olleet aiheuttaen saman ilmiön.
Sytkä on merkissään pysynyt. Mutta vika vaan pysyy. Eli yht'äkkiä alkaa puutua ihan totaalisesti. Ja sitten ei meinaa startata. Tai no starttaa mutta sammuu saman tien teki sitten kaasupolkimella ihan mitä tahansa eli ei reakoi kaasuun painamiseen millään tavalla. Joskus taas sammuttuaan starttaa ja pysyy käynnissä kaasutellessa, mutta kun koittaa lähteä liikkeelle niin kierrokset tippuu salamana alas ja kone sammuu. Sitten sen saa joskus saataallisessa huudattamisella ja kytkimen luistattelulla liikkeelle ja ja pysymään käynnissä ja liikkeessä. Nyt vika on jo semmonen että se tekee sitä jo ihan pienenkin matkan jälkeen. Eli matkalla ei tuntuis olevan enää vaikutusta asiaan.
Eli mistä nyt aletaan vikaa metsästää? Olisko se sittenkin kaasutin/bensansyöttöpuolella? Risa bensapumppu? Vai mikä voisi tommosta tehdä? Vai olisiko jotain mekaanista vikaa koneessa? Kansi halki? Ideoita? Kohta lähtee Lada lihoiks tai suohon jos ei ala temppuilu loppua.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Taistelu hävittiin mutta sota jatkuu..
Eli nyt on jo sitäkin kokeiltu että laitetaan sitä imuilman esilämmitys läppää pienemmällä. (Tämä läppä siis on tähän asti ollut koko talven "talviasennossa" eli HOT:lla.) Syynä testiin oli se että heräsi epäilys siitä että lämpö nousee liian korkeaksi ja bensiini haihtuisi ilmaan ennen kun kerkiää edes syttyä. ----> Toimenpiteestä ei ollut hyötyä eli nykiminen alkoi taas.
Myös sitä tuli jo testattua että olisiko syy kosteus eli vesi mitä olisi päässyt muodostumaan bensatankkiin. Elikkäs Masinolia lorautettiin tankkiin aikas reilusti. ----> Tämäkin todettiin turhaksi kokeiluksi sillä nykiminen alkoi tämänkin jälkeen.
Kuitenkin juuri äsken tuli mieleeni fläspäkin eli takauman omaisesti yksi mielenkiintoinen seikka. Muistin jotain mitä olin nähnyt mittaristosta kun Lada oli hyytynyt ja pysähtynyt. Herää varmaan kysymys mitä näin. No mitä luulette? No näin että öljynpaine valo sammui. Jaa että mitäs sitten? No eikös sen pitäis jäädä palamaan kun virta on päällä ja moottori ei käy?
----> Johtopäätös: Virtalukko on murhaaja. Vai kuullostaako tämä hullulta/mahdottomalta? Teoria siis on että virtalukko tai muu osa tätä virtapiiriä mikä hoitaa virran kulkua koneen käydessä on viallinen. Eli jostain syystä virta katkeilee ja kaikki hyytyy. Jopa Lada.
Onko syytä etsitty ihan turhaan konepellin alta? Onko virtalukko syyllinen??? Ottakaa kantaa.
Eli nyt on jo sitäkin kokeiltu että laitetaan sitä imuilman esilämmitys läppää pienemmällä. (Tämä läppä siis on tähän asti ollut koko talven "talviasennossa" eli HOT:lla.) Syynä testiin oli se että heräsi epäilys siitä että lämpö nousee liian korkeaksi ja bensiini haihtuisi ilmaan ennen kun kerkiää edes syttyä. ----> Toimenpiteestä ei ollut hyötyä eli nykiminen alkoi taas.
Myös sitä tuli jo testattua että olisiko syy kosteus eli vesi mitä olisi päässyt muodostumaan bensatankkiin. Elikkäs Masinolia lorautettiin tankkiin aikas reilusti. ----> Tämäkin todettiin turhaksi kokeiluksi sillä nykiminen alkoi tämänkin jälkeen.
Kuitenkin juuri äsken tuli mieleeni fläspäkin eli takauman omaisesti yksi mielenkiintoinen seikka. Muistin jotain mitä olin nähnyt mittaristosta kun Lada oli hyytynyt ja pysähtynyt. Herää varmaan kysymys mitä näin. No mitä luulette? No näin että öljynpaine valo sammui. Jaa että mitäs sitten? No eikös sen pitäis jäädä palamaan kun virta on päällä ja moottori ei käy?
----> Johtopäätös: Virtalukko on murhaaja. Vai kuullostaako tämä hullulta/mahdottomalta? Teoria siis on että virtalukko tai muu osa tätä virtapiiriä mikä hoitaa virran kulkua koneen käydessä on viallinen. Eli jostain syystä virta katkeilee ja kaikki hyytyy. Jopa Lada.
Onko syytä etsitty ihan turhaan konepellin alta? Onko virtalukko syyllinen??? Ottakaa kantaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Täysin mahollista. Justiinsa eilen yks kaveri soitti että sillä oli hyytyny meno siihen kun virtalukon pohjassa oli päässy piuhat kiinni toisiinsa tehneet oikkaria, tosin se oli ooppeli, mutta yleismaailmallista tää on. Kannattaa avata ja kattoa...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
virtalukko
Voihan se tuota tehdäkkin, kone kun huutaa tarpeeksi niin täristää ja johtaa, koita heilutella avaimia kun se sohlaa.
Vedä vaikka torven johto puolan sähköön ja koita toimiiko sitten. Ei kylläkään sammu muulla kuin vaihteella tuon jälkeen (muistaakseni).
Tai mittaa ihan oikeasti mittarilla sitä sähköä mikä puolalle tulee... kun se käy.
Vedä vaikka torven johto puolan sähköön ja koita toimiiko sitten. Ei kylläkään sammu muulla kuin vaihteella tuon jälkeen (muistaakseni).
Tai mittaa ihan oikeasti mittarilla sitä sähköä mikä puolalle tulee... kun se käy.
Maadoitukset?
Katso onko akun kengät kunnossa.Onko miinus rungossa ja moottorin lohko myös.Myös puola voi olla viallinen siten,että kylmänä se toimii,mutta lämmettyään iskee läpi.Se on pirullinen vika koska auto ensin lähtee käyntiin ja ongelmat alkavat satunnaisesti myöhemmin.
Eri auto, samat oireet, eli corolla teki näin: virranjakan sisään meni öljyä (käyttöakselin stefa är skit)--> savua & ja 3 pyttyä toimi --> tulpat paskaksi.
ostin uudet tulpat & putsasin virranjakajan. taas toimii
Suosittelisin että ostat uudet tulpat ja heität kylmän viileesti jakajaan crc:tä sisään.
Lasolia tankkiin myös. putsaa sitä bensan syöttöä hieman samalla. Varmaan ei tee pahaa tarkistaa toi bensansuodatinkaan.
Edit:
Noo vois sitten seuraavaa kertaa varten lukea koko threadin.
ostin uudet tulpat & putsasin virranjakajan. taas toimii
Suosittelisin että ostat uudet tulpat ja heität kylmän viileesti jakajaan crc:tä sisään.
Lasolia tankkiin myös. putsaa sitä bensan syöttöä hieman samalla. Varmaan ei tee pahaa tarkistaa toi bensansuodatinkaan.
Edit:
Noo vois sitten seuraavaa kertaa varten lukea koko threadin.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Tuloksia ja tunauksia:
Elikkäs aloin heilutella virta-avainta kun käynti oli normaali. Seurauksena oli juurikin tämä tärinä. Sitten kun alka kallistaan avainta toiseen suuntaa käynti normalisoitui. Oli aika väljä se virtalukonpohja. Elikkäs kontaktia ei oikein meinannut olla. Laitettiin prikka sinne "akselille" aksenlinratsastajan kaveriksi niin ei ollut enää onkelma niin suuri mutta pientä nytkytystä silti käynnissä.
Mutta mutta mutta. Menin sitten vaihtaan alkuperäsen jakajan takasin, koska eo. tuloksista niin päättelin että ei siinä se vika sitten ollutkaa. Sytkä tuntus olevan kohdallaan mutta ei sitten startaa millään. Poksuttaa pakaria startilla mutta ei edes veinaa käynnistyä. Mikä se nyt sitten iski?
Tää o nii tätätätätätä.
Elikkäs aloin heilutella virta-avainta kun käynti oli normaali. Seurauksena oli juurikin tämä tärinä. Sitten kun alka kallistaan avainta toiseen suuntaa käynti normalisoitui. Oli aika väljä se virtalukonpohja. Elikkäs kontaktia ei oikein meinannut olla. Laitettiin prikka sinne "akselille" aksenlinratsastajan kaveriksi niin ei ollut enää onkelma niin suuri mutta pientä nytkytystä silti käynnissä.
Mutta mutta mutta. Menin sitten vaihtaan alkuperäsen jakajan takasin, koska eo. tuloksista niin päättelin että ei siinä se vika sitten ollutkaa. Sytkä tuntus olevan kohdallaan mutta ei sitten startaa millään. Poksuttaa pakaria startilla mutta ei edes veinaa käynnistyä. Mikä se nyt sitten iski?
Tää o nii tätätätätätä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä ne onkelmat tais suurimmaks osaks olla sen virtalukonpohjan syytä. Tai siis tutkimus jatkuu mutta kyllä tärinä ainaki rauhottu sen vaihtamisen myötä...
Kiitokset kaikille vastaajille.
Kiitokset kaikille vastaajille.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.