No niin, onnistuin...
Vaihdoin etupään tiivisteet (sain väärät stefatkin *.ttu), merkkasin kyllä värillä hihnapyörät, mutta... väri kului pois...
Ongelmani on nyt nokka-akselin ajoitusmerkit, niitä on nimittäin 4kpl.
Tietääkö joku mikä niistä on se, joka pitää olla merkin kohdalla kun kampi-akselin hihna pyörän merkki on rungon merkin kanssa kohdakkain?
Merkit on suunnilleen: I, .I, .I., ja I., .I. merkin alla on lisäksi isompi piste. Sillä olen kokeillut huonoin tuloksin...
Korjausopas ei valaise ongelmaa...
2107 1300s ajoitus hukassa?!
ota venttiilikoppa pois. käännä nokka-akseli siten että nelonen pako venttiili menee just kiinni ja imu aukeaa. silloin pitäisi nokkapyörän merkki olla suoraan ylöspäin. ota sitten jakajan kansi pois. katso mihin suuntaan ykkösen nasta on ja käännä kampiakselilta siten että kampiakselin pyörä osoittaa kopan ylintä merkkiä kohti ja pyörrin osoittaa ykkösnastaa kohti. laita hihna nyt paikoilleen. korjatkaa jos olen väärässä
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L
Etsi siitä rattaasta se oikea varsinainen ajoitusmerkki.
Se on pyöreä, ilmeisesti poraamalla tehty, löytyy sieltä rattaan takapuolelta, ei siitä kehältä vaan vähän alempaa.
Nuo muut merkit on todennäköisesti jonkun itse tekemiä. Omassani ei ole tuon pyöreän merkin lisäksi kuin yksi kehään viilattu utura ja sekin on päin helvettiä oikeaan ajoitukseen nähden.
Se on pyöreä, ilmeisesti poraamalla tehty, löytyy sieltä rattaan takapuolelta, ei siitä kehältä vaan vähän alempaa.
Nuo muut merkit on todennäköisesti jonkun itse tekemiä. Omassani ei ole tuon pyöreän merkin lisäksi kuin yksi kehään viilattu utura ja sekin on päin helvettiä oikeaan ajoitukseen nähden.
Kiitos!
Huomenna alkaa yirittäminen!
Merkit on 90 astetta toisistaan. Vissiin sit jonkun itse tekemiä!
Pitää ensin vaihtaa oikean kokoiset stefat paikoilleen, möi varaosasetä 0.5mm väljät.... huomasin kun öljyä rupes tulee jo pyörittäessä.
Sain juuri kaverin Samaran kuntoon, oli nykiminen sitten osakuormapumpun aiheuttama vika.
Merkit on 90 astetta toisistaan. Vissiin sit jonkun itse tekemiä!
Pitää ensin vaihtaa oikean kokoiset stefat paikoilleen, möi varaosasetä 0.5mm väljät.... huomasin kun öljyä rupes tulee jo pyörittäessä.
Sain juuri kaverin Samaran kuntoon, oli nykiminen sitten osakuormapumpun aiheuttama vika.